Stön! Önskar jag inte hade läst det där.
Det sista svaret i shaman-inlägget visar ju också att Ingemarsson tycker att det är viktigt att vara kritisk mot massvaccinering, samtidigt som Ehdin m.fl. får frikort med sin "revolutionerande kvantmedicin". Dubbelstön!
Annars undrar jag varför hon nämner vårt forum, som hon missuppfattar som en förening. Har hon följt något spår hit eller blivit tipsad av någon (Ehdin)? Det står inget om VoF i någon annan kommentar, fast en del referrers borde pekat hit. Lite synd att det blev så konfrontativ stämning, fast det var mer eller mindre förutsägbart. Jag hade föredragit en lätt ifrågasättande mjukstart, fast det är inte så konstigt heller om folk blir upprörda av att hon främjar vår skadligaste pseudovetenskap. Frågan är också om VoF kommer få sämre rykte nu när hon är öppet negativt inställd till föreningen (via forumet).
Ironiskt är också att hon inte vill ha någon diskussion om det vetenskapliga innehållet, som hon själv bidragit till i blogginläggen som Hexmaster länkade till, samt fört ut till väldigt många radiolyssnare. Det är väl iofs inte så konstigt det heller, hon verkar inte ha någon vetenskaplig skolning och undviker ämnet genom att prata om debattörernas kön. Dessutom verkar hon se vetenskapens roll som frambringare av sense of wonder i stil med den "revolutionerande kvantmedicinen" ovan. Sorgligt.
Förresten kollade jag efter om Ehdin skrivit nåt på sin blogg. Hon hade ett inlägg om radioprogrammet samt
ett utdrag ur sin nya bok "Finns din energikod" direkt efter. Jag tror det kan vara bra att läsa för det verkade bestå av nästan ren praktisk realism, dvs så som människor upplever att verkligheten fungerar utifrån egna erfarenheter. Det är en smart idé att maximera praktisk realism och samtidigt distansera sig från new age (som ju alla, inkl new ageare tycker är "för mycket") och stödja sig på den revolutionerande nya vetenskapen som visar att hon har rätt.