devadatta skrev:Kan lite lätt OT-aktigt informera om att könsfördelningen på den officiella Facebooksidan för VoF är 25% kvinnor och 73% män.
Trist att det är så, men det är inte relevant, även om Ehdinarna där ute vill göra sken av att det är det.
devadatta skrev:Kan lite lätt OT-aktigt informera om att könsfördelningen på den officiella Facebooksidan för VoF är 25% kvinnor och 73% män.
Helt okey, givetvis.Hexmaster skrev:Mycket bra, Pär C. (Stavningspet: Ehdin.) Om Kajsa inte vill publicera din kommentar i sin blogg så gör jag det i min, ifall du inte misstycker.
Trist??? Det är ju en glad nyhet! Det är ju bara 15% kvinnor i alla andra sammanhang.anundi skrev:Trist att det är så, men det är inte relevant, även om Ehdinarna där ute vill göra sken av att det är det.devadatta skrev:Kan lite lätt OT-aktigt informera om att könsfördelningen på den officiella Facebooksidan för VoF är 25% kvinnor och 73% män.
devadatta skrev:Trist??? Det är ju en glad nyhet! Det är ju bara 15% kvinnor i alla andra sammanhang.
Urquhart skrev:devadatta skrev:Kan lite lätt OT-aktigt informera om att könsfördelningen på den officiella Facebooksidan för VoF är 25% kvinnor och 73% män.
2 % Schimpanser?
ANOMALiES skrev:Urquhart skrev:devadatta skrev:Kan lite lätt OT-aktigt informera om att könsfördelningen på den officiella Facebooksidan för VoF är 25% kvinnor och 73% män.
2 % Schimpanser?
kajmals avatar är vad jag förstått en orangutang.
devadatta skrev:Trist??? Det är ju en glad nyhet! Det är ju bara 15% kvinnor i alla andra sammanhang.
Gambit skrev:Gaaaaaaah!! Var kommer kvantfysiken ifrån?
Min analys är helt enkelt att det är ett auktoritetsbegrepp, som används dels för att det låter förtroendeingivande och vetenskapsförankrat (i de pseudovetenskapssammanhang de används alltså) och dels för att det är så över huvudet på gemene man (även mig) att det aldrig kommer kollas närmare på. Detta gör det givetvis lättare att komma undan med vilka stolliga påståenden som helst, bara de nämns i samma mening som kvantfysik.nide_j skrev:Gambit skrev:Gaaaaaaah!! Var kommer kvantfysiken ifrån?
Men kvant är ju så spännande!
Den är naturligtvis felaktig eftersom kvinnor inte använder sig av auktoritetsbegrepp.Pallas skrev:Min analys är helt enkelt att det är ett auktoritetsbegrepp, ...
Pallas skrev:Min analys är helt enkelt att det är ett auktoritetsbegrepp, som används dels för att det låter förtroendeingivande och vetenskapsförankrat (i de pseudovetenskapssammanhang de används alltså) och dels för att det är så över huvudet på gemene man (även mig) att det aldrig kommer kollas närmare på. Detta gör det givetvis lättare att komma undan med vilka stolliga påståenden som helst, bara de nämns i samma mening som kvantfysik.
Pallas skrev:Min analys är helt enkelt att det är ett auktoritetsbegrepp, som används dels för att det låter förtroendeingivande och vetenskapsförankrat (i de pseudovetenskapssammanhang de används alltså) och dels för att det är så över huvudet på gemene man (även mig) att det aldrig kommer kollas närmare på. Detta gör det givetvis lättare att komma undan med vilka stolliga påståenden som helst, bara de nämns i samma mening som kvantfysik.
Återgå till Pseudovetenskap och sekter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster