Börje Peratt och succébo

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Börje Peratt och succébo

Inläggav Bod » tor 28 jul 2016, 20:21

Jag noterar att trots 20 års forskning så finns det alternativ till BePes trilogi:
http://www.theatlantic.com/science/arch ... ed/485558/
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav skeptiskelars » tor 13 okt 2016, 12:49

I en artikel i Newsvoice 30 juni lovade BePe att en film om VoF skulle ha premiär i slutet av sommaren.
Jag har inte sett till nån sån film och känner mig nu (en bit in oktober) faktiskt ganska lurad.
Har nån annan sett till denna utlovade film ?

Löftet står i slutet av den här artikeln.
http://archive.is/lmdq5
skeptiskelars

Inläggav Jonas_R » fre 14 okt 2016, 00:18

skeptiskelars skrev:I en artikel i Newsvoice 30 juni lovade BePe att en film om VoF skulle ha premiär i slutet av sommaren.
Jag har inte sett till nån sån film och känner mig nu (en bit in oktober) faktiskt ganska lurad.

Jag antar att de storslagna framgångarna med hans senaste storverk om skojaren Enby tagit all kraft ur honom. Han är ju trots allt lite till åren kommer samt engagerad i såväl centerpartiet, demokraterna, H&K mm.

Jag noterar dock att i slutet av artikeln du länkade till så ger han ännu ett prov på sitt oärliga och manipulativa sätt att uttrycka sig: "Ett efterspel till visningarna av filmen har blivit att många anser att de som ligger bakom förföljelsen av Erik Enby borde åtalas och dömas. 2015 beslöt Åklagarmyndigheten att se allvarligare på den typ av övergrepp som begåtts mot Enby." . Som om det skulle finnas ett kausalt samband mellan han skitfilm och en institutionell förändring hos åklagarmyndighetens rutiner. Han är inte lite fräck alltså.
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali
Användarvisningsbild
Jonas_R

Inläggav micke.d » fre 14 okt 2016, 00:25

Vad är det för beslut åklagarmyndigheten tagit, mer exakt?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Bod » fre 14 okt 2016, 12:04

skeptiskelars skrev:I en artikel i Newsvoice 30 juni lovade BePe att en film om VoF skulle ha premiär i slutet av sommaren.

Han skrev också: "Av sådana skäl förbereds nu en tribunal. Motståndarna kommer att yla om konspirationsteorier och förneka sin inblandning."
Undrar var, när och framför allt hur denna "tribunal" skall genomföras.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav kipphebel3 » fre 14 okt 2016, 13:30

Undrar var, när och framför allt hur denna "tribunal" skall genomföras

Nürnberg? :)
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav skeptiskelars » fre 14 okt 2016, 15:42

Artikeln var på tapeten i tråden om kvacksalvaren Erik Enby i juli 2016.
Den eminente forumiten Anders G listade då ut var och hur tribunalen skall genomföras. :D

Anders G skrev:Tribunal och tribunal... de kan väl samlas runt ett fikabord, lägga mobiltelefonen i filmningsläge på bordet och snacka en stund om hur orättvis världen är. Sen är det enkelt att lägga upp på Youtube.

Världen väntar bävande på er dom!
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » lör 15 okt 2016, 11:57

micke.d skrev:Vad är det för beslut åklagarmyndigheten tagit, mer exakt?

Det kan vara detta han syftar på.
En person blev fälld för att i social medier ha hotat en namngiven journalist med ett sällsynt motbjudande språkbruk.
Så här lät det som personen blev fälld för.

”Men jämställdhet för mig är att man pullar en sexistisk feministhora i vaginan med en stor kniv. Det bästa man kan göra för jämställigheten i Sverige är
att gå ut med ett baseballträ och slå ihjäl sexistiska feministkräk.”
”Det är sexistiska feministidioter som xxxxx som skulle behöva hålla käften. Hon gör ju bara bort sig. Upp med en kniv i fittan på sexistiska feminister.”

Enligt BePe:s skruvade logik är ovanstående antagligen liktydigt med att säga:
-Erik Enby är en kvacksalvare.
-Homeopati är verkningslöst.
-Människan har inte 12 sinnen.

Läs hela eländet här:
https://borjeperattexplorer.wordpress.c ... a-dit-dem/
(Vad BePe skriver är som vanligt ganska ointressant, men hans text innehåller en länk till SvT där man får lite mera balanserad info om rättsfallet)
skeptiskelars

Inläggav Migi » tis 01 nov 2016, 21:57

Börje Peratt skrev:Bonnierkoncernen
Jepp, jag hissar varningsflaggan för antisemitism.
Användarvisningsbild
Migi

Inläggav BUffe » tor 03 nov 2016, 09:16

Migi skrev:
Börje Peratt skrev:Bonnierkoncernen
Jepp, jag hissar varningsflaggan för antisemitism.

Mnja. Njaaää. Nä.

Ur den artikeln tycker jag inte man kan dra den slutsatsen. Det känns mer som typiskt konspirationssnickrande.

Bonnier-koncernen äger tidningar, tidningarna har rapporterat om Enbys kvacksalveri med dödlig utgång, Bonnier-koncernen har även satsat på läkemedelsindustrin, alla vet att läkemedelsindustrin vill hålla folk sjuka i stället för att ge dem nässlor och blåbär som är allt som behövs för att bota cancer, alltså har Bonnier-koncernen lagt sig i tidningarnas redaktionella innehåll för att tjäna mer pengar på läkemedelssidan.

Så idioti, men inte just antisemitisk idioti. Det finns ju så många sorter att välja bland, bara hos den här leverantören. :)
BUffe

Inläggav skeptiskelars » lör 11 feb 2017, 13:13

Herr Börje Peratt, fil kand i psykologi, har författat en artikel inom sin vetenskapliga disciplin på det storslagna uppslagsverket Vetapedia, den handlar om narcissistisk personlighetsstörning:
http://vetapedia.se/narcissistisk-perso ... torning-2/
Börje Peratt skrev:Bedömningar om den narcissistiska personlighetsstörningen omfattar en omnipotent självuppfattning där man är bättre än alla andra.

Man ser sig själv som mer värd än omgivningen.
Man kräver, och tycker sig ha rätt till mycket uppmärksamhet av sin omgivning.
Man kan inte se sina egna brister och svagheter.
Narcissistiska personlighetsstörning kan ha psykopatliknande egenskaper som:
Man kan inte känna medkänsla med sina medmänniskor och tycks sakna empati.
Man kan inte ta kritik. Blir rasande och förödmjukad om han/hon blir kritiserad.

Nån mer än jag som fnissar lite ?
skeptiskelars

Inläggav Bod » lör 11 feb 2017, 15:12

skeptiskelars skrev:Nån mer än jag som fnissar lite ?

:) :D :)
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav Migi » fre 17 feb 2017, 15:35

Jonas_R skrev:

Jag antar att de storslagna framgångarna med hans senaste storverk om skojaren Enby tagit all kraft ur honom. Han är ju trots allt lite till åren kommer samt engagerad i såväl centerpartiet, demokraterna, H&K mm.

Jag noterar dock att i slutet av artikeln du länkade till så ger han ännu ett prov på sitt oärliga och manipulativa sätt att uttrycka sig: "Ett efterspel till visningarna av filmen har blivit att många anser att de som ligger bakom förföljelsen av Erik Enby borde åtalas och dömas. 2015 beslöt Åklagarmyndigheten att se allvarligare på den typ av övergrepp som begåtts mot Enby." . Som om det skulle finnas ett kausalt samband mellan han skitfilm och en institutionell förändring hos åklagarmyndighetens rutiner. Han är inte lite fräck alltså.
Sen på bollen, men vilka är "demokraterna"?

Och att en flummare skulle vara meldem i C? Det har vi inte hört förr. 8-)
Användarvisningsbild
Migi

Inläggav skeptiskelars » fre 17 feb 2017, 16:25

Migi skrev:
Jonas_R skrev:

Sen på bollen, men vilka är "demokraterna"?

Och att en flummare skulle vara meldem i C? Det har vi inte hört förr. 8-)

"Demokraterna" har en egen tråd med alla de länkar du behöver. Den mest matnyttiga länken går till den eminente PK-jonas genomgång av olika mikropartier inför valet 2014.

viewtopic.php?f=19&t=19984&hilit=Demokraterna+n%C3%A4r
skeptiskelars

Inläggav Migi » sön 19 feb 2017, 10:51

skeptiskelars skrev:"Demokraterna" har en egen tråd med alla de länkar du behöver. Den mest matnyttiga länken går till den eminente PK-jonas genomgång av olika mikropartier inför valet 2014.

viewtopic.php?f=19&t=19984&hilit=Demokraterna+n%C3%A4r
Åh! Nu fick jag en flashback till 2006 och Donals Forsbergs parti Folkets vilja.
Användarvisningsbild
Migi

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter