Börje Peratt och succébo

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Börje Peratt och succébo

Inläggav blåbär » lör 02 dec 2017, 19:50

skeptiskelars skrev:
Anders G skrev:Nu börjar det väl dra ihop sig till nomineringstider inför nästa års valsäsong i centerpartiet. Har de koll på vad Börje Peratt skämmer ut sig med?

Nej, tror inte de har koll på något som helst.
Senast det var val propagerade BePe hej vilt för partiet "Demokraterna" som han själv tar åt sig äran av att ha grundat. Samtidigt stod han på Centerpartiets lista i kommunvalet. Han fick visst ett (1) personkryss. Hade velat vara en fluga på väggen vid det perattska köksbordet när BePe och hans livskamrat räknade BePe:s personkryss. :smile2:

Mer om detta på den eminenta bloggen http://www.pkjonas.se där s.k. mikropartier dissekerats i samband med de två senaste valen.

Hur kan han vara med i två partier. jag trodde inte man fick det. han och hans alterego. :shock:
Är hans demokraterna borgerligt parti?
Lite granna fantasilöst namn på partiet.
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » sön 03 dec 2017, 12:50

blåbär skrev:Hur kan han vara med i två partier. jag trodde inte man fick det. han och hans alterego. :shock:
Är hans demokraterna borgerligt parti?
Lite granna fantasilöst namn på partiet.

Det finns ingen lag som förbjuder folk att vara med i två partier samtidigt. Det är upp till partierna själva att bestämma. Uppenbarligen struntar Centerpartiet i saken, eller så betraktar de bara "Demokraterna" som ett fjantigt påhitt och inte som ett parti.
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » sön 03 dec 2017, 13:00

BePe:s ödmjukhet förnekar sig aldrig.
Nu har han lyssnat på ett föredrag om Vilhelm Moberg och iklär sig omedelbart Mobergs alltför stora skor och stapplar omkring och försöker skryta på sig lite Moberg-rykte.
BePe skrev:Moberg kritiserade även TT’s nyhetsrapportering som han ansåg vara inte bara undermålig utan undanhållande av fakta. Jag skall med stor nyfikenhet läsa boken då den värsta arbetsbördan med egna filmer lugnat sig. Jag kan dock inte annat än stärkas av igenkänningen. Särskilt när det rör mina dokumentärer om Dr Erik Enby. En man som jag inte hade någon som helst kännedom om då jag började läsa vad han drabbats av. Denna rättsröta blev så upprörande att jag tvingades göra inte bara en film utan två. Och Uppföljaren är nu på G.

https://borjeperattmedia.wordpress.com/ ... rikaderna/

För övrigt kanske han borde läsa på litet bättre om Moberg och rättsröteaffärerna. Moberg var den som gick på Kejnes förföljelsemani och tillsammans med Kejne sprang omkring och skrek högst om en homosexuell sammansvärjning i samhällstoppen. Sammansvärjningen visade sig så småningom bara vara en luftpastej bakad av Kejne, på sluttampen asssisterad av Moberg.

Jag rekommenderar starkt både BePe och alla andra att läsa "Kejne : Verkligheten bakom 1950-talets rättsröteaffär" av Dan Korn, ISBN: 9789173315708. En tegelsten på 850 sidor som ger allt man behöver veta och mera därtill om både Haijby-, Kejne-, och Quenselaffärerna.
skeptiskelars

Inläggav blåbär » sön 03 dec 2017, 16:36

Jag tittade på www.val.se och hittar inte hans parti bland de registrerade partierna.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » mån 04 dec 2017, 09:43

blåbär skrev:Jag tittade på http://www.val.se och hittar inte hans parti bland de registrerade partierna.
Han lyckades nog inte samla ihop de några tusen namnunderskrifter (tror det är 1.500) för att få registrera partiet.
skeptiskelars

Inläggav Jonas_R » mån 04 dec 2017, 11:07

Ja, även jag tänkte att det var märkligt att positionera sig på Mobergs sida i Kejneaffären. Nu är ju det hela så komplext och förvirrande att Peratt kanske inte orkade att sätts sig in i det annat än "Moberg är känd skriftställare och han kritiserade etablissemanget. Det är precis som jag!".

Och betyder detta att han faktiskt köper Moberg och Kejnes konspirationsteorier? Han verkar lite sen på den bollen liksom.
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali
Användarvisningsbild
Jonas_R

Inläggav Tryggve » mån 04 dec 2017, 11:14

skeptiskelars skrev:
blåbär skrev:Jag tittade på http://www.val.se och hittar inte hans parti bland de registrerade partierna.
Han lyckades nog inte samla ihop de några tusen namnunderskrifter (tror det är 1.500) för att få registrera partiet.

Framför allt så kan man inte göra det online som han gjorde, utan det måste röra sig om riktiga, fysiska underskrifter. I alla fall så var det så när han genomförde detta.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav skeptiskelars » mån 04 dec 2017, 11:47

Jonas_R skrev:"Moberg är känd skriftställare och han kritiserade etablissemanget. Det är precis som jag!".
:lol: :lol: Huvet på spiken. Klockrent. :D :D

Jonas_R skrev:Och betyder detta att han faktiskt köper Moberg och Kejnes konspirationsteorier?
Förmodligen inte, BePe har förmodligen väldigt dimmiga begrepp om de s.k. rättsröteaffärerna. Han såg nog bara sin chans att renommésnylta lite på Moberg, som ju körde rejält i diket just i det sammanhanget.
skeptiskelars

Inläggav blåbär » mån 04 dec 2017, 12:27

Tryggve skrev:
skeptiskelars skrev:

Framför allt så kan man inte göra det online som han gjorde, utan det måste röra sig om riktiga, fysiska underskrifter. I alla fall så var det så när han genomförde detta.

Sen såg jag även att någon har försökt registrera ett parti med det namnet på 90 talet med fått avslag för det är för likt andra partinamn och kan förväxlas.

Då borde ju Peratt väl veta om det också och sedan hittat på nåt annat.
Tex "vi är bäst". Det kunde väl hans parti heta :mrgreen: för om han tror att demokraterna är ett lockande namn på ett parti så är han nog ganska naiv. Som hans humanistförening som han verkar tro är felfri. Som vi ju har sett bevis på inte är det. Självklar går det inte att registrera ett parti som heter vi är bäst. Men jag tycker hans fantasilösa namn på både partiet och på humanism och kunskap är just makalöst dåligt. Om han nu saknar just kunskap om viktiga elementära saker.
Och empati saknas ju Om han tro att verkningslösa healingmetoder funkar. Och folk vittnar Om att de inte funkar. Hur smart är han. Har han kunskaper? Vetapedia. Han tycker det är fel att de raderar saker som är felaktiga från Wikipedia och startar då vetapedia.
Byt ut vetapedia mot lögnopedian.
Om man är politiker och redan ansluten till ett parti borde man ju känna till hur man gör för att allt ska gå rätt till med registrering. Har man den inställning att man kan gissa fakta borde man jag skaffa annan sysselsättning. Eller använde han telepati när han ska få fram faktan?

Eller så visste han om hur man gör och trodde att det spelar väl ingen roll om man gör det via internet. Tror det har hänt andra nystartade partier att de samlat namn men glömt att folk ska skriva ort och adress och person nummer. För annars kan man ju själv stitta och sķriva under med förställd handskrivet. Bara och växla handstil liksom.

Han kanske trodde det var en lögn att man ska ha 1500 namn underskrifter??
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » mån 04 dec 2017, 16:49

Om man har följt BePe i ett antal år så vet man att han inte agerar rationellt.
skeptiskelars

Inläggav blåbär » mån 04 dec 2017, 18:32

Här är en liknelse. Handlar om Facebook.

Det finns också många grupper om att sticka och virka. Det finns dolda stick och virkgrupper. Finns arkiverade grupper som arkiverats för de inte kunnat hålla sams. säkerhetskontroller görs i dessa grupper. fredliga grupper med fredliga ämnen.

Om matlagning samma sak. Folk bråkar i grupper som handlar om musik. Som handlar om blommor. Som handlar om svampplockning och som handlar om fotografering. Osv.

Man ringer inte polisen och anmäler en stick och virkgrupp.

Men blir man mobbad för att man inte har vetenskapliga bevis för att homeopati funkar så nog ska polisen rycka ut i tid och otid.

Ordet mobbning är ofta fel använt i många sammanhang.

Jag har ibland också tappat tålamodet i Facebook diskussioner. Och även här på forumet.
Ibland har jag bara hållt med ibland har jag varit pragmatisk. Flexibel. Gett andra rätt för husfridens skull.

Detta skriver jag till dig Börje

Är föreningen vof en mobbarförening. Så är nog alla föreningar det.

Hyresgästföreningar och husdjursföreningar och hobby föreningar!
De är även de kanske också mobbarföreningar?
Jag vet inte om Börje Peratt läser detta.

Men förlåt att jag inte håller med dig om allt du säger. Du håller nog inte heller med mig. Jag gillar inte sport? Hoppas du inte känner dig mobbad av mig. Jag tycker inte dina filmer är välgjorda heller.

Du kan väl använda dig av den kristna förlåtelsen och be Gud förlåta dig.

Be Gud om tålamod.

Försök sätta dig in hur det känns när man spenderat 150000 kronor på Bluffmedel

Hur det känns att blivit vettskrämd av historier om chemtrails. Att ligga vaken om nätterna i tron att det finns onda andar som tagit över ens kropp. Och att bli utsatt för exsorcism för man lider av epilepsi.

Man behöver inte bli mutad av läkemedelsbolagen för att vilja motverka bluffmakeri!

Eller hur?
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » ons 20 dec 2017, 17:26

Den gode BePe verkar ha legat av sig.
Det är en vecka sedan kvackosfärens hatobjekt nr 1 -Dan Larhammar- utsågs till preses i Kgl Vetenskapsakademien utan att han har reagerat.
Är han sjuk månntro ?
Bortrest till nåt ställe som ligger i total nätskugga ?
....eller är det så illa att han helt och hållet har droppat "mainstreammedia" och uteslutande surfar runt på kvack-, stolle-, och idiotsajter för att hitta saker att bluddra om på sina hundra bloggar.
http://www.lakemedelsvarlden.se/apoteka ... sakademien
skeptiskelars

Inläggav Bod » tis 26 dec 2017, 00:16

Nej då BePe har inte legat av sig. Kolla H&Ks sajt nu. Har gör både reklam för sin trailer för Justitiemordet och ondgör sig över utnämningen av Larhammar i samma artikel. Kryddat med lite ylande om det fega påhopp han utsattes för på NVs sajt där trailern först postades. Allt detta, inte utan ett visst underhållningsvärde. Han refererar även till sin "forskning".
Han har också för inte så länge sedan lagt upp ytterligare ännu en drapa om VoF, Humanisterna etc som han kallar Hydran på sin blogg. Inte så underhållande, han tuggar mest på i samma spår som tidigare.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav skeptiskelars » tis 26 dec 2017, 12:15

Bod skrev:Nej då BePe har inte legat av sig. Kolla H&Ks sajt nu. Har gör både reklam för sin trailer för Justitiemordet och ondgör sig över utnämningen av Larhammar i samma artikel. Kryddat med lite ylande om det fega påhopp han utsattes för på NVs sajt där trailern först postades. Allt detta, inte utan ett visst underhållningsvärde. Han refererar även till sin "forskning".
Han har också för inte så länge sedan lagt upp ytterligare ännu en drapa om VoF, Humanisterna etc som han kallar Hydran på sin blogg. Inte så underhållande, han tuggar mest på i samma spår som tidigare.

Det stämmer Bod, han har verkligen inte legat av sig.
Han har bara blivit mer och mer desperat efter att få bekräftelse och uppmärksamhet.
Det löjliga försöket att klä sig i Bechir Rabanis fjädrar i sin Newsvoiceartikel är ett typexempel.

Jag läste förresten igenom kommentarsfältet lite noggrannare. Börje Peratt uppger där att han utsatts för ett 20-tal hot, varav flera är polisanmälda. Ett fånigt försök att skaffa sig medlidande, bl. a. skall någon ha startat en blogg betitlad "Vem dödar Börje Peratt", dessutom bara ytterligare ett tecken på Börje Peratts fantastiskt grandiosa självbild. De enda som numera bryr sig om honom är en handfull VoF-forumiter som använder honom som driftkucku.

Jag noterar dessutom att han anger antalet deltagare i H & K:s jullunch till 12 personer (av vilka några var barn enligt en annan artikel hos H&K) vilket säger något om H&K:s medlemsmassa.
skeptiskelars

Inläggav Bod » ons 27 dec 2017, 13:55

Ja det är garanterat ingen slump att medlemsantalet inte går att hitta på H&Ks hemsida.

På tal om hoten (som hjälten BePe i sitt stordåd valt att trotsa) så tittade jag på trailern, som f.ö. måste vara filmhistoriens största gäspning. Han gör en märklig logisk kullerbytta. Först ondgör han sig över Insider som gör "intrång" hos Enby och påstår vidare att detta är olagligt men i samma andetag berättar han om denna "undersökande journalistik som vi ägnar oss åt..." och att den inte är ofarlig. T o m polaren 5S beskrev detta som kryptisk.

Man får verkligen hoppas att filmen blir mer faktaspäckad och intresseväckande är trailern. Jag är faktiskt själv fortfarande nyfiken på hur han får ihop allt detta som han (och Zazzio) hävdat trots att jag försökt följa det på webben. Justitiemord, hänvisningar till domar, domstolar, brottsbalken, preskriptionstider, myndigheter som begår lagbrott med mera. Men jag gissar att den som vill ha en seriös och saklig redogörelse för allt detta får nog vänta... oavsett filmen. Enby är förtryckt av Hydran och Larhammar. Punkt slut! Kan BePe gnälla om detta i 1,5 timme på filmduken? Ja, tyvärr kan han det.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter