Börje Peratt och succébo

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Börje Peratt och succébo

Inläggav Tryggve » mån 01 jan 2018, 14:26

blåbär skrev:Den här boken är otroligt bra att läsa. Den förklarar bland annat hur man kan förväxla svamp och cancer. https://www.adlibris.com/se/bok/candida ... 9197378802

Jag gillar boken. Tror den ger god läsning till er andra. Finns på biblioteken om ni inte vill köpa den.
Den gav mig i alla fall modet att släppa taget om alternativa läkemetoder. Jag trodde jag gjort fel när jag behandla de mig mot svamp. Sen fattade jag också att jag inte har svamp.
:wink:

Är man en läkare som använder sig av etablerade diagnosmetoder så ska väl inte vara så stor risk att förväxla svamp och cancer. Enby kör ju sitt eget hittepå, det är väl det som är problemet där.

Nå, det är säkert en bra bok. Hans bok om TBC verkar också intressant.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav blåbär » mån 01 jan 2018, 22:10

Tryggve skrev:
blåbär skrev:Den här boken är otroligt bra att läsa. Den förklarar bland annat hur man kan förväxla svamp och cancer. https://www.adlibris.com/se/bok/candida ... 9197378802

Jag gillar boken. Tror den ger god läsning till er andra. Finns på biblioteken om ni inte vill köpa den.
Den gav mig i alla fall modet att släppa taget om alternativa läkemetoder. Jag trodde jag gjort fel när jag behandla de mig mot svamp. Sen fattade jag också att jag inte har svamp.
:wink:

Är man en läkare som använder sig av etablerade diagnosmetoder så ska väl inte vara så stor risk att förväxla svamp och cancer. Enby kör ju sitt eget hittepå, det är väl det som är problemet där.

Nå, det är säkert en bra bok. Hans bok om TBC verkar också intressant.

Enby har inte bara eget hittepå. Han måste baserat sin forskning på annat också. Okay att svamp i blodet är hans påhitt. Men inte att basa kroppen med bikarbonat och kalcium . Bircher /benner botade inte de två också cancer. Har bok som de skrivit. Och hon med böngroddarna och vetegräset då. Ann wigmore. hon sade sig kunna bota cancer.

Redan på 40 talet var det någon som sade sig bota cancer. Var det inte en vegan? Gerson? Han som botade sjukdommar med äppeljuice och morotsjuice?
:smile2:

Jag skulle hellre äta nån av deras kost om jag var sjuk. Böngroddar läker nog bättre än bikarbonat. Basar bättre innehåller fler vitaminer. tänk att dricka juice varje dag. Mums va gott. Istället för vatten med bikarbonat. :wink:
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » mån 12 feb 2018, 11:46

Då har Hr Peratt återigen vaknat till liv och producerat ytterligare en drapa mot VoF och Prof Larhammar
Under rubriken "Den västerländska medicinen har förlorat skolmedicinens värderingar" vräker han bl a ur sig följande:
Hr Peratt skrev:Vi bör sluta tillerkänna den moderna västerländska industrimedicinens paradigm begreppet skolmedicin. Dagens industrimedicin har gjort ett stort avsteg från skolmedicinen som den kom till uttryck i Hippokrates helhetssyn. Dagens sjukvård representerar inte heller den ursprungliga läkaredens värderingar. Inte så konstigt då att man i Sverige valde att ta bort denna ed som över hela världen svurits i årtusenden av dem som utbildat sig till läkare.

Den moderna västerländska industrimedicinens paradigm försvaras av konservativa byråkrater som aldrig gjort en insats inom vården men som i praktiken verkar för att säkerställa läkemedelsindustrins vinster istället för patienters väl och ve.

Vi finner de mest högljudda försvararna för detta militaristiska regemente inom antihumanismens föreningar nämligen VoF, Vetenskap och Folkbildning och Förbundet (anti)humanisterna och numer även i Kungliga vetenskapsakademien.
Vidare....
Hr Peratt skrev:Larhammar ser till att bestraffa vetenskap och beprövad erfarenhet som går utanför det smalspåriga moderna paradigmet och skyddar läkemedelsindustrins intressen inte patientens.
Hr Peratt skrev:Det Enby hänvisar till är de förföljelser som skulle komma efter att han fört en dialog med Larhammar om sin metod.
Larhammar utsåg honom som en fiende som skulle krossas och resten är historia.
Jag har skildrat det i ”Läkaren som vägrade ge upp”
Det kommer nu en uppföljare som haft arbetsnamnet ”Justitiemordet – Vittnet som försvann” Vi har nu beslutat oss för titeln ”Sista striden…”
Sista striden.......Moahahahaha, BePe är tydlige så totalt inne i sin fantasivärld att han inte inser komiken i filmtiteln.

Hela eländet finns att ta del av här:
https://borjeperattexplorer.wordpress.com/
skeptiskelars

Inläggav Tryggve » mån 12 feb 2018, 12:05

Den här totala fixeringen vid Larhammar är ju mer än lovligt bisarr, har han verkligen uppfattningen att det är Larhammar personligen som ligger bakom detta att Enby förlorade sin legitimation?

Det är ju också rätt bisarrt att tala om vinstintressen hos läkemedelsindustrin när Enby själv mer eller mindre har erkänt att han sålt preparat för tusentals kronor till en patient trots att han vetat att det inte hjälper.

Enby blev väl för övrigt tagen i örat för att ha skrivit ut narkotikaklassad medicin utan grund. Men det talar man väl kanske tyst om i filmen.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav skeptiskelars » mån 12 feb 2018, 12:11

Tryggve skrev:Enby blev väl för övrigt tagen i örat för att ha skrivit ut narkotikaklassad medicin utan grund. Men det talar man väl kanske tyst om i filmen.
Var Du heeeeelt lugn för att man kniper käft om allt som kan uppfattas som negativt om Enby i filmen
skeptiskelars

Inläggav Bod » mån 12 feb 2018, 23:38

"Sista striden"?
Jaha jag hoppas BePe inte gett upp ambitionen att redovisa ett flagrant justitiemord. Det är något BePe ältat och det var ju syftet med filmen ursprungligen. Jag undrar fortfarande hur han får det till ett justitiemord och har läst hans och Zazzes hänvisningar till brottsbalken, lagvidrigt agerande från myndigheter m m. Vilket inte gjort mig klokare, tvärt om. Men det blir väl en smal sak då att förklara detta inför kammarrätten nu då vilket tydligen är på gång om jag läste rätt. Det är väl det som är sista striden kantänka. Det enda som kan gå snett är väl om VoF och Larhammar visar sig kontrollera Sveriges domstolar också. Det blir väl bortförklaringen när delegitimeringen får kvarstå och anklagelserna om justitiemord och myndigheters brott mot lagen ogillas.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav skeptiskelars » tis 13 feb 2018, 13:25

Jodå, han har återigen fått opp ångan som bara den.
I VlT 10 feb publicerar han under rubriken: "Fel val av preses och ordförande, Vetenskapliga Akademin!" tillsammans med de gamla bekantingarna Annika Dahlqvist, Lisbet Gemzell, Marina Papazian och Ulla Premmert en debattdrapa ang KVA:s val av Prof. Larhammar till preses.
Prof Larhammar sågar artikeln jäms med fotknölarna i ett "Svar Direkt" på samma sida.
http://www.vlt.se/opinion/debatt/fel-va ... a-akademin

BePe utvecklar debattartikeln med ytterligare en dosis av sitt personliga Larhammar-hat på sin egen lekstugesida "Humanism och Kunskap"
http://humanismkunskap.org/2018/02/13/k ... akademien/
skeptiskelars

Inläggav Anders G » tis 13 feb 2018, 14:25

Börjar det inte vara dags att tidningsredaktionerna/insändarredaktionerna uppdaterar sina stolle-listor?
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav skeptiskelars » tis 13 feb 2018, 14:46

Anders G skrev:Börjar det inte vara dags att tidningsredaktionerna/insändarredaktionerna uppdaterar sina stolle-listor?

VLT:s är nog uppdaterad. Jag tror inte att det var en tillfällighet att stolleinlägget från BePe & c:o parerades med en "Svar direkt"-text.
skeptiskelars

Inläggav Bod » sön 18 feb 2018, 14:19

skeptiskelars skrev:
Hr Peratt skrev:Jag har skildrat det i ”Läkaren som vägrade ge upp”
Det kommer nu en uppföljare som haft arbetsnamnet ”Justitiemordet – Vittnet som försvann” Vi har nu beslutat oss för titeln ”Sista striden…”

Sista striden.......Moahahahaha, BePe är tydlige så totalt inne i sin fantasivärld att han inte inser komiken i filmtiteln.

Ja speciellt som slutscenen redan är klar (se citat nedan) så undrar man ju hur han tänker. Tar han ut förlusten i förskott? Men det gör han nog rätt i. Att trion Enby, BePe och Zazze skull gå segrande ur "Sista Striden" är knappast sannolikt.

skeptiskelars skrev:Av världens alla filmskapare så är det nog bara BePe som avslöjar den dramatiska slutscenen redan på planeringsstadiet.
http://humanismkunskap.org/2017/09/04/f ... /#comments
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav blåbär » ons 21 feb 2018, 10:10

Mikael Zazzio har skrivit en artikel.
https://newsvoice.se/2018/02/20/replik- ... terbubbla/
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » ons 21 feb 2018, 10:48

blåbär skrev:Mikael Zazzio har skrivit en artikel.

Han var inte med bland undertecknarna av det ursprungliga perattska alstret. De ursprungliga undertecknarna är å andra sidan inte lika rättshaveristiskt lagda som Zazzio. Han vill väl (som vanligt) göra sig märkvärdig med sina gigantiska juridiska kunskaper genom att upprepa att Enbys försyndelser var "preskriberade" och tar då chansen att i Newsvoice koka litet mera soppa på spiken som publicerades i VlT.
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » ons 21 feb 2018, 17:16

blåbär skrev:Mikael Zazzio har skrivit en artikel.

Som vanligt är kommentarsfältet festligast. Redaktör Sassersson släppte fram en regelbundet återkommande kritiker som heter Per Larsen, f.ö. en riktig höjdarkille enligt min mening. Larsen kallade MZ för "vårdbiträde och dilettant" i sin i övrigt mycket stringenta, språkligt korrekta och rättstavade kommentar.

MZ reagerar i tre språkligt undermåliga kommentarer med svordomar, skrik och skrän, uppmaningar att "hålla käft", "dra åt helvete" och medvetet missförstånd rörande ordet "olycka" som han relaterar till torpedverksamhet. Även med MZ-mått mätt så går han bortom alla gränser för vad som borde tillåtas ens i NV:s kommentarsfält.

Redaktör Sassersson avslutar med att varna........tada............Per Larsen.

Följ länken ovan. Läs kommentarsfältet. Förutom Per Larsens inlägg är det lite som en provkarta på uttryck för olika psykiatriska diagnoser.
skeptiskelars

Inläggav blåbär » ons 21 feb 2018, 20:18

Här är en gammal artikel av M Reimer, men den duger som svar tycker jag till M Zazzios nya artikel. http://www.gp.se/nyheter/debatt/ren-hum ... -1.3489355

Zazzio har inte tillfört något nytt genom att skriva den.
Om artikeln skrevs för att protestera mot att larhammar blivit ordförande i kungliga vetenskapsakademien då har han missat totalt att förklara varför han anser det. Han blandar in så mycket annat i artikeln som ger rörigt intryck. Han borde skriva om den och förklara sig tydligare.
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav blåbär » ons 21 feb 2018, 23:10

Användarvisningsbild
blåbär

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter