Senaste tosserierna på Dagens Homeopati

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Senaste tosserierna på Dagens Homeopati

Inläggav skeptiskelars » lör 21 okt 2017, 12:10

Dagens blodtryckshöjare inom kvackosfären.
Vetenskapsakademin tänker hålla seminarium om saker de inte begriper sig på.
Naturligtvis är luspudlarna Larhammar och Hansson inblandade åxå :-)

http://dagenshomeopati.se/2017/10/21/ve ... -inbjudna/
skeptiskelars

Inläggav blåbär » mån 04 dec 2017, 19:18

Tänkte bara skriva en vädjan till alla homeopater att ni kan väl omskola er till nåt annat roligare yrke. Som att odla ekologisk närproducerad bomull så att folk slipper ha klimat ångest för de tar strumpor på sig var dag. Eller det blir kanske svårt vi har fel klimat.
I alla fall kan man väl sluta sprida ut ren nonsensefakta om att det är en bagatell att bota autism. Jag blev utputtad i ett forum för jag frågade Varför ni är emot vaccin om autism är ett lättbotligt tillstånd som inte är permanent!

Det är möjligt att vacciner inte är bra. Jag är varken för eller emot.

Men varför kan man bota allt och sen ingenting?

Varför har vof ett forum ett eget forum för vof får inte diskutera på Facebook. Jag ser Inget fel med att man diskuterar saker som ju redan finns till diskussion på andra forum.
Vore Kul om en homeopat kunde svara.

Sen tillhör jag ju inte vof.
Och fick fast än detta inte fråga frågor.

Vore Kul om Marina kom hit och svarade. Jag saknar våra vilda diskussioner här ibland. Och whilde kan väl också titta in.

Men ni gillar väl inte motargument. Precis som Peratt.

Det är ju bra om folk får autism så kan ni ju sälja era piller ju. Om ingen fick autism så vem skulle ni bota? För jag hörde Whilde säga att sjukdomar inte finns.
Sen hörde jag av några andra förvirrade förvillare att vi har evigt liv då varför gnälla om att mediciner dödar folk i onödan.

Folk dör ju inte ju.
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav kipphebel3 » fre 15 dec 2017, 12:55

Utmaningen i att skapa ett paradigmskifte

Först en liten fråga: Kan man verkligen avlägga en mastersexamen om hur man matar enhörningar med ambrosia???

Sedan texten... Min mor sade alltid "få ord och väl valda", denna text är tvärtom. Helt klart försöker författaren dölja bristen på innehåll med att stapla fackuttryck på varandra och krydda med floskler.

Det är egentligen bara ett utdraget "förspel" som utmynnar i en lovsång om homeopati. Sorry, inget intressant nu heller...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Tryggve » fre 15 dec 2017, 13:04

kipphebel3 skrev:Först en liten fråga: Kan man verkligen avlägga en mastersexamen om hur man matar enhörningar med ambrosia???

Det beror väl på vilket universitet eller skola som man studerar på. Det står vad jag ser inte i artikeln var examen är ifrån.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav kipphebel3 » fre 15 dec 2017, 13:16

Nej, det gör inte det. Undrar om det är en brevkurs från "The Quantum University"? Mastersexamen har annars en viss defintition i den verkliga världen, men det är ju inte en skyddad titel.

Bild

Eller: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... t_diplomas
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav jak » fre 15 dec 2017, 14:39

Tryggve skrev:
kipphebel3 skrev:Först en liten fråga: Kan man verkligen avlägga en mastersexamen om hur man matar enhörningar med ambrosia???

Det beror väl på vilket universitet eller skola som man studerar på. Det står vad jag ser inte i artikeln var examen är ifrån.

På Linkedin skriver hon: "For the moment I am taking a MSc in Integrative medicine at the University of Central Lancashire, UK"
Användarvisningsbild
jak

Inläggav kipphebel3 » fre 15 dec 2017, 14:58

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav jak » fre 15 dec 2017, 15:23

kipphebel3 skrev:Månne det är denna?

Homeopathy degree suspended after criticism
Mer troligtvis denna: https://www.findamasters.com/masters-de ... 1472c23404

Men jag hittar den inte på UCLANs hemsida, bara på andra sidor som länkar?
Användarvisningsbild
jak

Inläggav kipphebel3 » lör 16 dec 2017, 09:29

Antagligen. Gjorde samma observation. Låter märkligt att universitetet inte vill kännas vid den, eller så inte....
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav kipphebel3 » tis 19 dec 2017, 19:40

Eftersom Marina vet att fusket är allmänt inom hennes eget fält försöker hon desperat rikta uppmärksamheten mot andra håll. Hon publicerar en text av Tony Carlyle, en homeopat verksam i Sverige, som tar i så han nästan stärker sig:

“Is the Knowledge Factory Broken?” by presenter Michael Blastland has sent shock waves through the scientific community.

Har den? Tror knappast det. De flesta är nog medvetna om det som belyses i programmet. Nä, strunta i tramset på DH och lyssna på programmet i stället. Det är riktigt bra och skulle Marina ha lyssnat på det så skulle hon insett att programmet inte riktigt säger det som Tony Carlyle tror att det säger.

BBC: Is the Knowledge Factory Broken?
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav skeptiskelars » ons 20 dec 2017, 17:30

För en gångs skull ett tosseri som INTE publicerats på DH.
Den goda Redaktris Szöges verkar ha legat av sig.
Det är en vecka sedan kvackosfärens hatobjekt nr 1 -Dan Larhammar- utsågs till preses i Kgl Vetenskapsakademien utan att hon har reagerat.
Är hon sjuk månntro ?
Bortrest till nåt ställe som ligger i total nätskugga ?
....eller är det så illa att hon helt och hållet har droppat "mainstreammedia" och uteslutande surfar runt på kvack-, stolle-, och idiotsajter för att hitta "nyheter" till nätslaska.
http://www.lakemedelsvarlden.se/apoteka ... sakademien
skeptiskelars

Inläggav kipphebel3 » ons 27 dec 2017, 08:40

Agneta frisk av homeopati och hunden fick pälsen och livsgnistan tillbaka

Djuren ljuger inte, dom vet inte om dom får i sig homeopatimedicin eller skolmedicin.

Dock fungerar även placeboeffekten på djur som vi alla vet

CONCLUSIONS AND CLINICAL IMPORTANCE:
A positive response to placebo administration, manifesting as a decrease in seizure frequency, can be observed in epileptic dogs. This is of importance when evaluating open label studies in dogs that aim to assess efficacy of antiepileptic drugs, as the reported results might be overstated. Findings from this study highlight the need for more placebo-controlled trials in veterinary medicine.
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav kipphebel3 » ons 17 jan 2018, 08:39

Öppet brev till Kungliga Vetenskapsakademin

KVA bryter mot vetenskaplig objektivitet
Då Kungliga Vetenskapsakademin KVA anordnar en föreläsning om ett vetenskapligt ämne, som vi anser att homeopati är, bör man hålla sig till de spelregler som vetenskapsmän själva uppställt.

Kungliga Vetenskapsakademin är en mycket anrik institution och skall, som namnet anger, även sprida kunskap om vetenskapen och då menar man forskning som publiceras i vetenskapliga publikationer. Vanliga publikations-kriterier innefattar då att arbetet granskas av oberoende referenter eller av en opponent. Granskaren skall kontrollera om argumentationen är saklig.

Vetenskapen skall även vara objektiv!

Är det någon alls som förstår vad hon menar?
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav skeptiskelars » ons 17 jan 2018, 09:54

kipphebel3 skrev:Är det någon alls som förstår vad hon menar?
Nej, det är det inte.
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » ons 17 jan 2018, 10:12

När KVA hade sitt seminarium i okt 2017 så var det en upprörd drapa på DH som tidigare avhandlats i tråden.
Jag tittade på den en gång till och upptäckte till min stora glädje att Dan Larhammar faktiskt givit sig in i kommentarstråden och börjat argumentera mot Eva-Marina Szöges & co.
Synnerligen skojig läsning. Larhammar argumenterar, Eva-Marina Szöges svamlar.
Läs själva här:
http://dagenshomeopati.se/2017/10/21/ve ... -inbjudna/

Eller här:
http://archive.is/5cNES
skeptiskelars

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter