Nätverket Klimatsans

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Nätverket Klimatsans

Inläggav devadatta » tis 22 apr 2014, 22:18

Nu finns det en hemsida: klimatsans.com

Verkar mest vara Sture Åströms skapelse. De han onekligen varit flitiga i media: klimatsans.com/media
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav skeptiskelars » tor 01 feb 2018, 12:58

Bumpar tråden efter några år.
Klimatsans avhåller seminarium i Mölndal 16-18 feb.
Någon som tänker gå ?
http://klimatsans.com/aktuellt-4/
Klimatsans Wrote:Det är viktigt att allmänheten får klart för sig att det finns vetande att få. Efter konferensen bör varje debattör, som behandlar klimatet, få frågan: Var du på klimatkonferensen i Mölndal ? Alla som svarar “Nej” bör få följdfrågan: Kan du då debattera klimatet seriöst ?

Bild
skeptiskelars

Inläggav Thomas P » tor 01 feb 2018, 20:22

Enda anledningen att gå på den där konferensen är väl ett möjligt underhållningsvärde. Skulle vara kul att se Claes Johnson i verkligheten. Ger man honom en rejäl applåd efter han "bevisat" att växthuseffekten inte finns kanske man som extranummer kan få höra honom beskriva även hur relativitetsteorin och kvantmekaniken borde ersättas med av honom uppfunna teorier. (Se hans blogg för detaljer)
Thomas P

Inläggav Kobo » tor 01 feb 2018, 20:34

devadatta Wrote:Nu finns det en hemsida: klimatsans.com

Verkar mest vara Sture Åströms skapelse. De han onekligen varit flitiga i media: klimatsans.com/media

En av de flitiga där Björn Wahlsten, bor på Teneriffa, skryter gärna om sin solenergi på annat ställe som Solen lyser, men gör video mm emot klimatexpertisen, så man kan undra om någon betalar även i det fallet.
Användarvisningsbild
Kobo

Inläggav Magnus_ » fre 27 jul 2018, 11:58

Denne Björn Wahlsten, är det samma Björn som är på klimatupplysning (SI)? Jag blev avklippt i en konversation när Ingemar Nordin kastade ut mig. De andra blev arga på mig efter att jag framfört motbevis mot deras klimatrapporter.

(OT: Såg även att Thomas P varit där tills rätt nyligen. Blev du oxå utkastad?)
Magnus_

Inläggav Thomas P » fre 27 jul 2018, 13:08

Magnus_ Wrote:(OT: Såg även att Thomas P varit där tills rätt nyligen. Blev du oxå utkastad?)

Japp, i en tråd om yttrandefrihet dessutom. Jag hade fräckheten att konstatera att det var lättare att kräva rätten att själv få göra sig hörd än att ge andra samma rätt. De är nog på de hela taget lyckligare om de får dunka varandra i ryggen och oemotsagt få tala om hur bra de är och hur dumma alla andra är. Jag tittar in emellanåt och såg att de rentav hade en hyllning till "journalisten" James O''Keefe. De verkar helt slukats upp av althögern.
Thomas P

Föregående

Återgå till Pseudovetenskap och sekter