Kommentarer till debatten om homeopati

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Kommentarer till debatten om homeopati

Inläggav Tryggve » tor 12 apr 2018, 18:38

Marina Szöges Wrote:Anledningen att jag kommenterade på grisstudien var att jag såg att någon har tagit bort P-värdet. Varför man har gjort det, kan man undra. Orsaken kan ju vara att ett P-värde på 0.0001 på grisstudien var litet för bra för er skeptiker och någon kände att han ville fixa litet...

Det troliga är väl att du helt enkelt minns fel, och att det var i den här tråden som du skrev det i.

EDIT:
Att du i diskussionstråden verkar utgå från att nanowire har läst uppgiften i ditt inlägg och inte i artikeln verkar också väldigt märkligt. Stod den inte uppgiften om p-värdet i artikeln?
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav pwm » fre 13 apr 2018, 21:24

Marina Szöges Wrote:Anledningen att jag kommenterade på grisstudien var att jag såg att någon har tagit bort P-värdet. Varför man har gjort det, kan man undra. ...
p-värdet står där. I nanowires första inlägg.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav skeptiskelars » sön 01 jul 2018, 09:18

Sisådär, då har det gått 4,5 år sedan vi senast hörde av Marina Szöges i den här debatten. Det enda livstecken hon visat är en absurd anklagelse om manipulering av sina debattinlägg, förmodligen för att sas med hedern i behåll helt officiellt lämna.
skeptiskelars

Föregående

Återgå till Pseudovetenskap och sekter