Skadade av alternativmedicin

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Skadade av alternativmedicin

Inläggav ulltand » tis 30 jan 2018, 13:33

Whey Wrote:När tron drar dig snett blir du skev och förstår inte varför alla är så sneda utan tycker världen är vindögd och skelar livrädd för just denna enda sanning.
Och då är man skadad av alternativmedicin? Eller, jag förstår inte vad du vill ha fram.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav blåbär » ons 31 jan 2018, 03:05

ulltand Wrote:
Whey Wrote:När tron drar dig snett blir du skev och förstår inte varför alla är så sneda utan tycker världen är vindögd och skelar livrädd för just denna enda sanning.
Och då är man skadad av alternativmedicin? Eller, jag förstår inte vad du vill ha fram.

Det verkar som han menar att om man är starkt troende så går man lätt på vilka lögner som helst. Och blir hindrad till att söka vård. Och avlider.

Fast jag kan ju ha fel ju.
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav Whey » ons 31 jan 2018, 11:24

ulltand Wrote:

När man tror att jesus fixar cancern eller att den löser sig tack vare autditering, så är kultledaren eller gud den alternativmedicin som leder till lösningen som också dödar. Från Livets ord till ... what else där inte verklighetsargument går in. Troligen den bredaste källan till alternativ vid medicinska problem som behöver lösningar.

Den som inte går på cancerterapi som fungerar utan väljer andra lösningar är utan tvekan skadad av alternativmedicnska lösningar. Ja självklart. Även om det går utanför vad som i klassisk mening avses av en del med beteckningen alternativmedicin. Därav den breda floran av exempel...
Användarvisningsbild
Whey

Inläggav blåbär » ons 31 jan 2018, 14:46

Whey Wrote:
ulltand Wrote:

När man tror att jesus fixar cancern eller att den löser sig tack vare autditering, så är kultledaren eller gud den alternativmedicin som leder till lösningen som också dödar. Från Livets ord till ... what else där inte verklighetsargument går in. Troligen den bredaste källan till alternativ vid medicinska problem som behöver lösningar.

Den som inte går på cancerterapi som fungerar utan väljer andra lösningar är utan tvekan skadad av alternativmedicnska lösningar. Ja självklart. Även om det går utanför vad som i klassisk mening avses av en del med beteckningen alternativmedicin. Därav den breda floran av exempel...

Jag håller med dig. Det är tragiskt att det räknas in i normalt religions utövande.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav Whey » ons 31 jan 2018, 17:58

ulltand Wrote:
Den tystades röst.
är du med i en sekt / kult, och skadas av deras generella oskrivna hälsolagar är du egentligen mer utlämnad och mer benägen att vara tyst om detta.

Waldorfskolan Järna ligger inte bara händelsevis vid widarkliniken vid Rudolf Steinerseminariet utan är exempel på några vanliga alternativmedicinska grunder vilka inte sällan har sina rötter i just tron, en tro så stark att den kunde ge ett carte blanche. paraplyeffekter och dess grunder, självmord inom heliga sekter etc är strikt nedtystade event speciellt när psykiatri är sedd som den stora satan. Döden inträffar där likförbannat och gissningsvis är det inga låga siffror det är just sådana effekter jag har försökt att exemplifiera. Kanske är jag fullständigt usel på att beskriva det om ingen förstår, så vad exakt är det du inte förstår?
Användarvisningsbild
Whey

Inläggav blåbär » ons 28 mar 2018, 19:29

Jomen inte bara cancer patienter luras utan folk med vissa andra sjukdom mar.

MSM det där svavelpulvret. Det kan orsaka skador hos folk som av hälsoskäl behöver äta en kost låg på proteiner. och låg svavel.

Bikarbonat ska undvikas av folk som har problem med njurarna har jag för mig.

Citrusfrukter tål ju inte alla men många övertalas att dricka citronsaft varje dag ändå. Nu går ju inte alla på det förstå så.ändå finns ju folk som behöver specialkost med lågt kaliuminnehåll. Som mer eller mindre blir övertalade av naturterapeuter att äta klasvis med bananer ändå.

Ursäkta jag säger det, men det går inte att kontrollera hur många som blir skadade av felaktiga kostråd! Folk som är sk alternativare måste faktiskt förstå att alla människor är olika.

Okey va. Det behövs forskas mer på kostens betydelse. Jag håller med om det. Men en hel del sk alternativare har ju ingen medicinsk utbildning. Och kan inte ställa diagnos.

Åkte jag blåbär in med ambulans för 12 år sedan på grund av att jag åt bikarbonat? Gissa en gång!

Gissa om den naturbegåvade alternativaren blev arg när jag berättade vad som hänt efter hans dumma råd!

Jag blir själv hela tiden tillsagd att jag ska strunta i dietisten kostråd. Jag gör inte det fler gånger.

Stortv problem även med en sak. vissa vitaminer är farliga att ta. Och ställervtill med neurologiska problem. Läste om en man i usa som varit sjuk sedan han var barn. Tills en lökare kom på att folsyran i brödet som han ätit hade gjort att han fick brist på vitamin B 12.

Järn är ju inte bra som tillskott om man har vissa problem med levern. Många alkoholister har detta problem.

Men det säljs ju multivitamineraltabletter som innehåller Järn och sen blir folk ännusjukare.

Varningarna för vissa vitaminer är befogade. Man bör ta blodprov för att kolla halterna. Men sen varnar alternativa ena för blodprov och för att gå på vårdcentralen.

Det går aldrig att kolla hur många som fått cancer av kostillskotten..

Många vill inte heller tala om för sina läkare att de tar vitaminer och mineraler.

Jag är helt säker på att fler människor blivit sjuka av sina vitamintabletter än de som blivit sjuka av att inte ta dem!

Och som sagt bikarbonat botar nog inte cancer hos dem som blir akutsjuka av det.

MSM finns ju i Epson salt. Det är inte bra att bada i det om man har dåliga njurar :(

Glad påsk föresten jag tar paus tills jul nu! Skojar bara! ses tills nyår. Jag menar om en vecka ;)
Användarvisningsbild
blåbär

Föregående

Återgå till Pseudovetenskap och sekter