Jag borde verkligen inte ge mig in i det här, men påståendena nedan är så otroligt naiva att jag inte kan låta bli.
niko skrev:* Det finns många vittnen som hörde och kände explosioner inifrån byggnaderna - både folk som var i närheten och brandmännen.
* De fann hela "pooler" av smält stål 20 m under marknivån, veckor efter kollapserna.
Varför skulle explosioner skapa pooler av stål om inte värmen som generades när husen kollapsade kunde göra det? Det senare måste rimligen ha generat flera storleksordningar mer värme.
niko skrev:* Brinnande jetbränsle (max 825 grader C) kan inte ha smält stålet (krävs 1535 grader C).
Varför skulle man behöva smälta stålet? Det är välkänt att stål kan försvagas av att hettas upp.
niko skrev:* Det har aldrig tidigare hänt (rätta mig om jag har fel) att liknande byggnader har rasat samman pga eld.
Det har aldrig hänt tidigare att liknande byggnader träffats av fulltankade flygplan heller.
niko skrev:Höga stål-betong-byggnader har brunnit över fler våningar och under längre tid, men strukturen har aldrig gett vika. De är ju designade för att klara detta.
Är de designade att få flera våningar utblåsta av fulltankade trafikflygplan?
niko skrev:Men nu rasade alltså tre byggnader, samma dag, spikrakt ner på sig själva.
Varför skulle de inte rasa spikrakt ned? Menar du att de skulle välta? Jösses ...
niko skrev:Ironi: Och vi som trodde att en kontrollerad demolering krävde noggranna förberedelser, och så var det bara att göra en brasa!
* Byggnad 7 träffades inte av något flygplan. Likväl kollapsade den lika klockrent.
Varför är det så svårt att tänka sig att husen som stod nära de enorma tornen skadades när de senare rasade?
niko skrev:* Larry Silverstein sade rakt ut i en dokumentär att de beslöt att spränga byggnad 7. Endast tre månader innan hyrde han byggnaderna och det var han som tog emot försäkringsersättningen (efter att ha passat på och ökat försäkringen).
Självklart. Det är ett försäkringsbedrägeri ...
niko skrev:* Två seismiska toppar (skakningar i marken) uppmättes innan tvillingtornen föll.
* De som städade bort bråtet innan det hann undersökas gjorde detsamma vid Oklahoma City-bombningen...
Och så kopplar vi som en liten avslutning ihop 9/11 med Oklahoma City-attentatet. Jösses i min låda. Det måste vara kul att vara konspirationsteoretiker....
niko skrev:Kom igen nu. Det är inte en flummig teori, att det skulle kunna ha varit sprängmedel i byggnaderna.
Kanske inte flummig, men om dumheterna ovan är allt du har så är den en otroligt korkad teori.
niko skrev:Om det låter som en anka och ser ut som en anka... är det då långsökt att tro att det kanske är en anka?
Inte alls. Det låter som dumheter, det ser ut som dumheter och tro f-n om det inte är dumheter också.
niko skrev:Det är iaf helt ovetenskapligt att inte undersöka den möjligheten.
Kanske inte, men det är slöseri med tid och energi. Vilket jag börjar misstänka att mitt inlägg är också. Jag borde verkligen inte ...
niko skrev:Informationen finns där ute och är inte svår att hitta, för den som vill veta. Är det frågorna som är smärtsamma, eller är det slutsatserna som vi slutligen måste dra som är smärtsamma?
Jag vet vilka slutsatser jag kan dra av ditt inlägg, men smärtsamt är det verkligen inte.
A