Jag gissar att ni älskar detta verk. Jag undrar om ni känner till denna kritik (såklart ni har debunkat allt hehe). Isf, väljer ni ändå att köpa den officiella linjen, varför? Vad har JAG missat som ni ser det?
911-Kommisionens "oberoende" och "opartiskhet":
* Både VD'n (Philip Zelikow) och ordföranden (Thomas Kean) är republikaner.
* Zelikow var medlem i Säkerhetsrådet och Bush-Administrationen. Han jobbade med och skrev en bok med Condaleeza Rice och blev antagen i Bushs Foreign Intelligence Advisary Board.
* Som VD avgjorde Zelikow vad som var relevant för undersökning eller inte - allt som var i linje med den officiella storyn togs med, alla alternativa förklaringar ignorerades.
* Som Vita Husets man i kommisionen såg han till att de egna organisationerna inte undersöktes - CIA, Pentagon etc.
I 'The 9/11 (C)ommission Report' antas genomgående att Al-Qaeda var ansvariga för 911, vilket direkt avgör vilka frågor som är relevanta och vad som kan uteslutas. Byggnad 7's märkliga kollaps nämns t ex inte alls! De väljer att gå in på de 19 kaparna, fast de nämner inte att minst 6 av dem har bekräftats vara vid liv. (Var det så historien om passet tystnade? Ska kolla..)
Fast om man gillar romaner är den säkert en god bok.
Källa, Griffin:
http://video.google.com/videoplay?docid ... rt&pl=true