Nya Självläkande Människan - Sanna Ehdin har flippat totalt?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Nya Självläkande Människan - Sanna Ehdin har flippat tot

Inläggav pwm » ons 27 jun 2018, 08:12

Jag kan inte heller komma in där. Förmodligen någon behörighetsgrej.
Länken du gick in på kan ha gått ut eller så kan sidan bara visas för personer i en målgrupp som du inte är del av.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav skeptiskelars » ons 27 jun 2018, 10:34

pwm Wrote:Jag kan inte heller komma in där. Förmodligen någon behörighetsgrej.
Länken du gick in på kan ha gått ut eller så kan sidan bara visas för personer i en målgrupp som du inte är del av.

Myskopysko. Det kan ju inte vara så att hon bara släpper in fb-vänner, för jag är inte vän med henne.
Har ni månntro blivit blockade ?
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » tor 28 jun 2018, 10:03

Hon flippar vidare och visar bokstavligt talat musklerna mot "skeptikerna" som är rädda för henne efter vad hon har hört XD XD
https://www.facebook.com/sanna.ehdin/vi ... 893597535/
skeptiskelars

Inläggav ulltand » tor 28 jun 2018, 18:44

skeptiskelars Wrote:
ulltand Wrote:
skeptiskelars Wrote:Senast registrerade köpkurs: 8:18 SEK, Nääääääästan halva investeringen är upplöst i chemtrails.
Styrelseordföranden bekymrar sig inte, utan brister ut i spontan glädjedans. :smile2: :smile2:
https://www.facebook.com/sanna.ehdin/vi ... 445327535/
Inlägget är borttaget eller något. Jag kan i alla fall inte se det.
Myskopysko, jag testade just länken och den funkar perfa.
Kommer in om jag öppnar via inkognitoläge, men när jag försöker från mitt konto står det bland annat:
Det var jag som fetade.

Kan det ha något att göra med att jag bara (numera) har tvåhundra aktier i företaget? :-O
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » fre 29 jun 2018, 08:43

ulltand Wrote:
Kan det ha något att göra med att jag bara (numera) har tvåhundra aktier i företaget? :-O
Bergis :-)
skeptiskelars

Inläggav KA67 » mån 02 jul 2018, 08:11

skeptiskelars Wrote:Hon flippar vidare och visar bokstavligt talat musklerna mot "skeptikerna" som är rädda för henne efter vad hon har hört XD XD
https://www.facebook.com/sanna.ehdin/vi ... 893597535/

Hon säger också att de (skeptikerna) ska vara rädda för henne. Hur ska man toka det, med tanke på vad anledningen till denna rädsla är? Att hon kommer att börja kränga direkt giftiga produkter i framtiden eller vad?

Det är också lite sött hur hon sluddrar när hon säger skeptikerna - överdosering av homeopatiskt sömnmedel kanske?
Användarvisningsbild
KA67

Inläggav skeptiskelars » mån 02 jul 2018, 10:10

KA67 Wrote:Det är också lite sött hur hon sluddrar när hon säger skeptikerna - överdosering av homeopatiskt sömnmedel kanske?
Snarare underdosering om vi skall de homeopatiska principerna i beaktande. :-)
skeptiskelars

Inläggav KA67 » tis 03 jul 2018, 17:23

skeptiskelars Wrote:
KA67 Wrote:Det är också lite sött hur hon sluddrar när hon säger skeptikerna - överdosering av homeopatiskt sömnmedel kanske?
Snarare underdosering om vi skall de homeopatiska principerna i beaktande. :-)
Jo, så har jag också uppfattat det där med homeopati. Men det verkar som att homeopatika, liksom Gud, arbetar på mystiska sätt. :shock: ( I form av bl.a. efterhandskonstruktioner.)
Kanske lite långsökt, och dessutom rätt mycket Off Topic, ber om ursäkt för det! Men jag tänkte på när VoF utförde ett demonstrativt självmordsförsök i form av överdosering av homeopatiskt sömnmedel i Almdalen för ett antal år sedan, där Christer Fuglesang deltog. Christer påstods sluddra i ett tv-program som sändes strax efteråt och Eva Marina Szöges jublade. Jag tänkte att Sanna kanske fick samma påstådda reaktion?
Är jag övertydlig förtas mycket av dramatiken med det jag vill säga och är jag alltför subtil så faller allt.
Det ultimata är att vara exakt så subtil så att alla jag vill ska fatta, fattar - plus att jag vet att just de har fattat.
Användarvisningsbild
KA67

Inläggav kipphebel3 » ons 04 jul 2018, 06:24

Jo, vi minns alla det. Men homeopatiska biverkningar är något som bara drabbar skeptiker. :smile2:
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav ulltand » tor 05 jul 2018, 13:27

Dr Sannas B fortsätter att backa. I dag minus ungefär fyra procent. Mest skrämmande är dock omsättningen. Vad gör pappret på börsen?
Omsättning SEK: 7 118
Volymvägt snittpris: 9,22
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/822315/dr-sannas-b

Jag har dock lagt in en (väldigt) liten köporder.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » tor 05 jul 2018, 18:15

ulltand Wrote:Dr Sannas B fortsätter att backa. I dag minus ungefär fyra procent. Mest skrämmande är dock omsättningen. Vad gör pappret på börsen?
Omsättning SEK: 7 118
Volymvägt snittpris: 9,22
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/822315/dr-sannas-b

Jag har dock lagt in en (väldigt) liten köporder.

Vad bolaget gör på slasklistan (inte "börsen) ?
Möjligen är syftet att pekuniärt berika "Dr Sanna" själv i egen hög person, möjligen också någon av hens närstående.
Observera att jag skriver "möjligen". Jag anklagar inte någon person för något skumt.
Det är dock inte helt ovanligt att börs- eller marknadsnotering av ett aktiebolag som före noteringen ägs av några få personer leder till en påtaglig förmögenhetsökning hos dessa personer. Jag har dessutom en liten misstanke om att förmögenhetsökningen inte helt sällan statistiskt korrelerar med storleken av de kontanta medel som nytillkomna aktieägare betalar in till aktiebolaget.

För några veckor sedan började jag rota lite i aktiebolaget "Dr Sannas", men tröttnade. Jag är gammal revisor och vet hur man läser mellan raderna i ekonomisk redovisning och introduktionsprospekt
Tyvärr tröttnade jag.
Tycker numera att grävande i ekonomisk dokumentation är skittrist.

Jag återkommer den dag jag blir riktigt jätte-j-a förbannad på skojarbolaget "Dr Sannas" och vänder ut och in på varenda j-a siffra och varenda j-a formulering i bolagets offentliga dokumentation.

Jag avråder tills vidare bestämt från vidare investeringar i "Dr Sannas".
skeptiskelars

Inläggav ulltand » fre 06 jul 2018, 15:32

skeptiskelars Wrote:Jag avråder tills vidare bestämt från vidare investeringar i "Dr Sannas".
Håller egentligen med dig, men pengarna jag satsat är inte mer än vad man kan spela för på en fotbollsmatch. Och oddsen är väl ungefär desamma, menar att man kanske förlorar allt eller om de får till en bra affär, kan dubblera.

Tycker mest att det är lite kul att investera i ett företag som är helt emot vad VoF anser som god marknadsföring. Då kan ingen anklaga mig för att vara köpt av läkemedelsbolagen :-)

Mitt tips är att köpa kanske en enstaka aktie.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » fre 06 jul 2018, 18:40

ulltand Wrote:
skeptiskelars Wrote:Jag avråder tills vidare bestämt från vidare investeringar i "Dr Sannas".
Håller egentligen med dig, men pengarna jag satsat är inte mer än vad man kan spela för på en fotbollsmatch. Och oddsen är väl ungefär desamma, menar att man kanske förlorar allt eller om de får till en bra affär, kan dubblera.

Tycker mest att det är lite kul att investera i ett företag som är helt emot vad VoF anser som god marknadsföring. Då kan ingen anklaga mig för att vara köpt av läkemedelsbolagen :-)

Mitt tips är att köpa kanske en enstaka aktie.

Jag är i grund och botten enig. En "lott-peng" på börsen kan ge vinst.
Men jag tror inte att jag skulle satsa lott-pengen på Fru Anandalas verksamhet i första hand.

Men va fan.... jag tror jag satsar en femhundring på måndag i alla fall.
Om inte annat så kn man ju, när konkursen är ett faktum delta i en grupptalan mot styrelsen för vad nu affärsjuristerna kan finna ut att det går att stämma dem för.
skeptiskelars

Inläggav ulltand » lör 28 jul 2018, 05:43

Hur många är de där altisarna? När man läser i forum verkar de vara miljarder, och alla gapar om hur hemsk det evidensbaserade är, men tittar man på fakta så verkar de vara ytterst få. Skrämmande få.

Eller handlar det bara om att de totalt tappat förtroendet för Dr Sanna? Trots deras fantastiska produkt med kolloidalt havre... ( https://www.jordklok.se/sv/articles/2.4 ... avre-75-ml )

Btw: Har aldrig tidigare haft en aktie som sjunkit så mycket. Dessutom är jag fortfarande bannad från deras Facebook-grupp, och ändå köpte jag på mig lite mer i går. Snart är det väl jag som äger hela skiten. Då du Sanna! ;-)

http://prosa.se/test/Fullsk%C3%A4rmsinf ... 062653.jpg
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav kipphebel3 » lör 28 jul 2018, 13:21

Kolloidalt havre????
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter