"Kampen om Hälsoparadigmet" (trailer)

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

"Kampen om Hälsoparadigmet" (trailer)

Inläggav Nemesis » sön 30 apr 2017, 14:09

OFFICIELL TRAILER - Kampen om Hälsoparadigmet

Kvackosfären verkar ha en ny film på gång. Filmen handlar om alternativmedicin, hur de vill integrera den med "skolmedicin", och om "en skeptikerrörelse som vill stoppa utvecklingen".

Patrik Lindenfors på Humanistbloggen beskrev filmen som "en oavsiktlig reklamfilm för föreningen Vetenskap och Folkbildning" vilket jag tycker är en riktig beskrivning. Man blir lite extra glad av sitt medlemskap i VoF efter att ha sett filmen. :)
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Re: "Kampen om Hälsoparadigmet" (trailer)

Inläggav skeptiskelars » sön 30 apr 2017, 17:54

Tyvärr är det inte en film. Det är bara en trailer.
Genom Patrik L:s blogginläg och den här tråden så blir foliehattarna bakom filmen medvetna om att de skjuter sig i foten och ges tid att redigera om slutprodukten så att den attraherar andra än kvackosfärens redan frälsta.
Jag önsketänker dock om att det finns en liten möjlighet att reparera skadan:
Under förutsättning att foliehattarna har använt dagen (valborgsmässoafton idag) till att bygga bål för att jaga bort oknytt, häxor och troll så finns en möjlighet att de inte märkt vare sig PL:s inlägg eller den här tråden.
Så jag uppmanar härmed administrator att radera tråden och Patrik L att radera sitt blogginlägg och ev inlägg på fb och twitter så att foliehattarna kan fortsätta att skjuta sig i foten i lugn och ro tills filmen är färdigställd. :-)
skeptiskelars

Inläggav Nemesis » mån 01 maj 2017, 02:45

skeptiskelars skrev:Genom Patrik L:s blogginläg och den här tråden så blir foliehattarna bakom filmen medvetna om att de skjuter sig i foten och ges tid att redigera om slutprodukten så att den attraherar andra än kvackosfärens redan frälsta.

Att de skulle lyckas med det är väl ungefär lika sannolikt som att Peratt eller Sassersson skulle få förvillarpriset (vilket de båda skulle bli överlyckliga av att få).
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav skeptiskelars » mån 01 maj 2017, 11:34

Hoppas du har rätt
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » tis 13 jun 2017, 13:20

Det verkar gå trögt med filmen, Skulle ha lagts ut gratis på tuben i månadsskiftet maj-juni enligt FB-sidan, men än har jag inte sett till något annat än reklamtrailern fö VoF.
skeptiskelars

Inläggav Hexmaster » sön 18 jun 2017, 19:31

Inslaget där hälso- och sjukvårdslandstingsråd SLL Anna Starbrink (L) intervjuas var så nyktert och bra att jag starkt misstänker att många i kvackosfären kommer att döma ut filmen som ett krypto-VoF-projekt.

https://www.youtube.com/watch?v=EBXLRcX_Gss
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Jonas_R » mån 19 jun 2017, 07:55

Hexmaster skrev:Inslaget där hälso- och sjukvårdslandstingsråd SLL Anna Starbrink (L) intervjuas var så nyktert och bra att jag starkt misstänker att många i kvackosfären kommer att döma ut filmen som ett krypto-VoF-projekt.

https://www.youtube.com/watch?v=EBXLRcX_Gss

Ja, det var rent av en uppfriskande intervju. Hatten av till Anna Starbrink.
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali
Användarvisningsbild
Jonas_R

Inläggav Nemesis » sön 25 jun 2017, 12:26

Nemesis

Inläggav skeptiskelars » mån 23 okt 2017, 17:30

skeptiskelars skrev:Det verkar gå trögt med filmen, Skulle ha lagts ut gratis på tuben i månadsskiftet maj-juni enligt FB-sidan, men än har jag inte sett till något annat än reklamtrailern fö VoF.

Det påstås nu att den slutliga rullen skall publiceras gratis på tuben 2017-11-11.
Tror t.o.m. att det är en lördag.
Nån mer än jag som tar fram popcorngrytan ?

https://m.facebook.com/halsoparadigmet/?locale2=sv_SE
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » tis 24 okt 2017, 18:20

Även den gränslöst intelligente och av alla vildvittror, svartalfer, homeopater och zonterapeuter för sin intelligens och för sitt hat och sin outtröttliga kamp mot mörkermännen och -kvinnorna i VoFtill skyarna höjde Whilde Stefan rekommenderar starkt tittning på denna oerhört viktiga film.

Fan, jag tror det är läge för ordentligt party 11/11.
Måste ut på byn och låna upp ett gäng popcorngrytor redan nu.

https://m.facebook.com/groups/353447591 ... highlights
skeptiskelars

Inläggav Hans S » tis 24 okt 2017, 19:21

Jag fick inte sista länken att fungera men länken innan fungerade.
425 gillade och 435 följde. Jag misstänker starkt varifrån differensen kommer.

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav Nemesis » tis 24 okt 2017, 20:13

skeptiskelars skrev:
skeptiskelars skrev:Det verkar gå trögt med filmen, Skulle ha lagts ut gratis på tuben i månadsskiftet maj-juni enligt FB-sidan, men än har jag inte sett till något annat än reklamtrailern fö VoF.

Det påstås nu att den slutliga rullen skall publiceras gratis på tuben 2017-11-11.
Tror t.o.m. att det är en lördag.
Nån mer än jag som tar fram popcorngrytan ?

https://m.facebook.com/halsoparadigmet/?locale2=sv_SE

Nämen! Detta blir något att se fram emot! :mrgreen:

Hoppas de lägger upp den tidigt under dagen. :smile2:
Nemesis

Inläggav ulltand » ons 25 okt 2017, 08:50

Hexmaster skrev:Inslaget där hälso- och sjukvårdslandstingsråd SLL Anna Starbrink (L) intervjuas var så nyktert och bra att jag starkt misstänker att många i kvackosfären kommer att döma ut filmen som ett krypto-VoF-projekt.
Och så är det "bara" en insatt politiker de intervjuar :-O
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » ons 25 okt 2017, 10:21

skeptiskelars

Inläggav Nemesis » tor 26 okt 2017, 19:29

skeptiskelars skrev:Fan, jag tror det är läge för ordentligt party 11/11.Måste ut på byn och låna upp ett gäng popcorngrytor redan nu.

Kan inte någon övertala dem att släppa filmen 9 november? Då är det nämligen Carl Sagan Day, och det hade ju varit lite ironiskt om kvackarna släpper sin film just då.
Nemesis

Nästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter