Stefan Whilde om VoF i Almedalen 2011

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Inläggav Nemesis » lör 01 jul 2017, 21:00

Stefan Whildes försvar av homeopati känns lite märkligt. Det ska tydligen intas i en mindre dos för full effekt. Så man kan per definition inte överdosera homeopati, eller? Så kan man ju också försöka göra sin pseudovetenskap ofalsifierbar.

Men han har en charmig skånsk dialekt iaf. :)
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Re: Stefan Whilde om VoF i Almedalen 2011

Inläggav katten » sön 02 jul 2017, 05:33

Medlet intogs på ett barnsligt sätt! Det förklarar saken! :lol:
Usch, jag tycker inte om djur som pratar!
Milou
Användarvisningsbild
katten

Inläggav Hexmaster » sön 02 jul 2017, 09:09

Fantastiskt att de fortfarande håller på och ältar det där. Men bra att de därmed får mindre tid att hitta på hyss som skulle kunna göra faktisk skada.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Anders G » sön 02 jul 2017, 09:25

Överdos av de homeopatiska bluffprodukterna torde ju betyda att inte ta något alls.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav ulltand » sön 02 jul 2017, 10:34

Nemesis skrev:Stefan Whildes försvar av homeopati känns lite märkligt.
Men han har i alla fall fått 161 visningar på dryga tre månader. Det är knappt att jag får det när jag lägger ut något som när familjen firar jul.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » mån 03 jul 2017, 18:50

Whilde Stefan har (som vanligt) så lite att komma med i sina VoF-hatarinlägg att han måste få till något suggestivt och helt fel blev det väl inte. Den suggestiva bakgrundsmusiken till hans komplett värdelösa babbel kanske ger en dos av seriositet till hans totalt misslyckade babblande.

Ingen förnuftig människa kan ta hans babbel på allvar.
De enda som möjligen tycker att Whilde Stefan har slagit huvudet på spiken är väl Börje Peratt, Sara Boo, Pia Hellertz, Michael Zazzio, Sanna "anandala" Ehdin, Torbjörn Sassersson, Marina Szöges, Kersti Wistrand, Marina Szöges, Pia Hellertz, Jan Gillberg, Ann-Charlotte Srewart, Patricio J Alaya, Kit Larsen Hughes m fl m fl m fl.
skeptiskelars

Återgå till Pseudovetenskap och sekter