Bakgrunden till Lars Bern i Humanisternas styrelse?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Bakgrunden till Lars Bern i Humanisternas styrelse?

Inläggav Nemesis » sön 24 sep 2017, 20:40

Som alla här förmodligen vet så satt Lars Bern i Humanisternas styrelse under en period. Är det någon som vet varför, eller bakgrunden till detta? Lämnade han sedan styrelsen på eget initiativ eller blev han petad? Ansåg Humanisterna att Berns stollerier var kompatibelt med det de står för?
"We keep being told: 'respect faith'. Well, I actually don't. Because I don't think that lying to children is a respectable occupation." - Christopher Hitchens
Nemesis

Re: Bakgrunden till Lars Bern i Humanisternas styrelse?

Inläggav Kobo » mån 25 sep 2017, 01:08

Nemesis skrev:Som alla här förmodligen vet så satt Lars Bern i Humanisternas styrelse under en period. Är det någon som vet varför, eller bakgrunden till detta? Lämnade han sedan styrelsen på eget initiativ eller blev han petad? Ansåg Humanisterna att Berns stollerier var kompatibelt med det de står för?

Han satt även med i Det naturliga steget men verkar ha tagit det onaturliga. Kanske är enda sättet att vara sysselsatt med många enfaldiga följare och några emot, varav jag är en som först blev blockad men nu lärt mig :idea:
Användarvisningsbild
Kobo

Re: Bakgrunden till Lars Bern i Humanisternas styrelse?

Inläggav garozzo » ons 27 sep 2017, 17:19

Lars Bern följer Groucho Marx princip:
Jag vill inte vara med i en klubb som kan acceptera sådana som mig som medlemmar.
garozzo

Återgå till Pseudovetenskap och sekter