Benny Rosenqvist

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Benny Rosenqvist

Inläggav Linda Kall » tis 27 jul 2010, 19:00

Om jag skulle spela för egen vinning skulle jag få en tillsägelse av den andra sidan, eller kanske till och med förlora min förmåga.

Jösses vilken skitstövel.

Men korkat av honom att inte förneka att han skulle kunna spela på Lotto. Det skulle ju gå att skriva upp numren, lägga i ett kuvert och försegla, utan att spela. Sedan efter dragningen kunde man se hur det var ställt med förmågan.
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav smiskos » tis 27 jul 2010, 19:05

Köp en lottorad och donera den till rädda barnen före dragning. Kan väl vara värt en 'tillsägelse' från andra sidan.
0 naturvetenskapsmän kan förklara detta inlägg.
Användarvisningsbild
smiskos

Inläggav piotrr » tis 27 jul 2010, 19:29

Kan det vara Mac OS XI han talar om?
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav Tompavan » tis 27 jul 2010, 19:32

Om jag skulle spela för egen vinning skulle jag få en tillsägelse av den andra sidan, eller kanske till och med förlora min förmåga.
Så ädelt... :roll:
Q-What does a Harley and a hemorrhoid have in common?
A-Sooner or later every asshole gets one.
Användarvisningsbild
Tompavan

Inläggav pwm » tis 27 jul 2010, 20:15

Heikki Vesa ger dock i blaskan Tidningen Nära råd om vilka nummer man ska spela på. Olika nummer gäller för olika stjärntecken. Jag antar alla vinner. Och Vesa har inte förlorat sin förmåga.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Urquhart » tis 27 jul 2010, 20:26

Men herre gud. :roll: Hur kan man vara så jävla blåögd att man fortfarande tror att gubbfan har paranormala förmågor när han svarar så där? Det är ju inte direkt lågstadieungar det handlar om.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory
Användarvisningsbild
Urquhart

Inläggav tarzan » tis 27 jul 2010, 20:32

Urquhart skrev:
Det är ju inte direkt lågstadieungar det handlar om.
Menar du kroppsligt eller mentalt?
Finns nu under signaturen ulltand, vilken även är sökbar på Facebook, Google+ osv. Det här kontot kommer avslutas.
Användarvisningsbild
tarzan

Inläggav killershrew » tis 27 jul 2010, 20:41

piotrr skrev:

Kan det vara Mac OS XI han talar om?

Annars har ett nytt Amiga OS varit "på väg" lika länge som kristna väntat på Jesus återkomst...
WHAT YOU DON'T KNOW SURE CAN HURT YOU -Twisted Sister
Hell hath no fury like a woo-man scorned
"[I]n the Church they don't think. A bishop keeps on saying at the age of eighty what he was told to say when he was a boy of eighteen" -Oscar Wilde
Användarvisningsbild
killershrew

Inläggav Urquhart » tis 27 jul 2010, 21:19

tarzan skrev:
Urquhart skrev:
Det är ju inte direkt lågstadieungar det handlar om.
Menar du kroppsligt eller mentalt?

Kroppsligt. Även mentalt borde de vara äldre. Om inte så borde de ha förmyndare.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory
Användarvisningsbild
Urquhart

Inläggav anundi » tis 27 jul 2010, 23:37

smiskos skrev: VoF och Sven-Ove Hansson kom med på ett hörn i artikeln.

Inget dåligt hörn heller.

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott
Användarvisningsbild
anundi

Inläggav smiskos » ons 28 jul 2010, 01:57

piotrr skrev:Kan det vara Mac OS XI han talar om?

Det påminner mest om när Vista lanserades:
Benny skrev:Fler kommer flippa ut och mörda varandra. Det handlar om personer som inte klarar av en sådan här uppgradering.

Tryggve skrev:Dock verkar ju även reportern faktiskt tycka att det hela låter lite väl flummigt.

Jo, hon gav ett ganska skeptiskt intryck när jag pratade med henne. När jag frågade vad Benny hade sagt så svarade hon nåt i stil med "mja, det är ju svårt att sammanfatta... du har säkert pratat med något medium och det är ju väldigt mycket... ord." Faktiskt föredömligt med en så pass kritisk vinkel för ett rent nöjesreportage tycker jag.
0 naturvetenskapsmän kan förklara detta inlägg.
Användarvisningsbild
smiskos

Re:

Inläggav manifesto » ons 28 jul 2010, 03:07

SolitaryMan skrev:Det fanns en del riktiga pärlor. Bl.a. får man reda på att det tydligen finns hushållsnära tjänster i livet efter detta.

Benny Rosenqvist skrev:Din son älskar att vara på andra sidan för han slipper att göra alla måsten som att bädda sängen

Fan, då vill jag också dö!
War is peace.
manifesto

Inläggav calle555 » ons 28 jul 2010, 08:15

Ett påstått X skriver om Benny Rosenqvist:
southern_comfort skrev:Om man som Benny pratar med 500 människor om 'andevärlden' och 'andra sidan' osv. och samtidigt vet hur man skall plocka ut dem i publiken som sitter med gråten i ögonen och bara skriker med hela sitt kroppsspråk att "mormor dog i förra månaden", så får man nog inte undervärdera honom och hans förmåga att upptäcka dessa människor och ge dem det dem vill ha. En form av igenkännande och medkänsla. Det är ju trots allt hans talang, och svar på varför folk vill betala 1000kr för att skaffa sig lite spirituell legitimation.
Användarvisningsbild
calle555

Inläggav Spiff00 » ons 28 jul 2010, 08:46

Det är väl snarare så att "talangen" i fråga är förmågan att ignorera all form av medkänsla och ljuga folk rakt i ansiktet. Vilken normal människa som helst ser om en annan är ledsen.
Jag är inte VoF-medlem, och som representant för mig själv tänker jag på vad jag skriver.
Användarvisningsbild
Spiff00

Inläggav calle555 » ons 28 jul 2010, 08:54

elannge på Supranaturalis kommenterar artikeln:
elannge skrev:Sen är jag skitless på detta om lotter och lottorader och att det är en kosmisk lag att man inte får tjäna pengar på detta när sanningen är den, att det inte finns ett enda medium som kan pricka in alla rätt utan vidare. Skitsnack är ordet. Kunde jag pricka in alla rätt skulle jag syssla med sånt varje gång jag fick ett tillfälle.
Användarvisningsbild
calle555

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter