Benny Rosenqvist

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Benny Rosenqvist

Inläggav Linda Kall » ons 28 jul 2010, 09:02

Ah. Lannge: Så nära, ändå så långt ifrån.
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Tryggve » ons 28 jul 2010, 09:46

smiskos skrev:Jo, hon gav ett ganska skeptiskt intryck när jag pratade med henne. När jag frågade vad Benny hade sagt så svarade hon nåt i stil med "mja, det är ju svårt att sammanfatta... du har säkert pratat med något medium och det är ju väldigt mycket... ord." Faktiskt föredömligt med en så pass kritisk vinkel för ett rent nöjesreportage tycker jag.

Sant. Jag glömde att tillägga att jag tycker att dina kommentarer i artikeln är bra. Ryggdunk!
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav tarzan » ons 28 jul 2010, 10:45

calle555 skrev:elannge på Supranaturalis kommenterar artikeln:
elannge skrev:Sen är jag skitless på detta om lotter och lottorader och att det är en kosmisk lag att man inte får tjäna pengar på detta när sanningen är den, att det inte finns ett enda medium som kan pricka in alla rätt utan vidare. Skitsnack är ordet. Kunde jag pricka in alla rätt skulle jag syssla med sånt varje gång jag fick ett tillfälle.
Det måste vara ett elände att hålla reda på vilka paranormala fenomen man ska tro på, och vad ska man gå efter om man inte använder sig av vetenskaplig evidens. Eller, just det, sunt förnuft och magkänsla var det. Såklart.
Finns nu under signaturen ulltand, vilken även är sökbar på Facebook, Google+ osv. Det här kontot kommer avslutas.
Användarvisningsbild
tarzan

Inläggav Spiff00 » ons 28 jul 2010, 11:10

Sunt förnuft och magkänsla säger ju att alla (paranormala) "fenomen" är bluff, så det kan inte vara svaret ;)
Jag är inte VoF-medlem, och som representant för mig själv tänker jag på vad jag skriver.
Användarvisningsbild
Spiff00

Inläggav VeVeN » ons 28 jul 2010, 11:38

Spiff00 skrev:Sunt förnuft och magkänsla säger ju att alla (paranormala) "fenomen" är bluff, så det kan inte vara svaret ;)
Min manliga intuition säger mig att detta är strunt. Räcker det?
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P
Användarvisningsbild
VeVeN

Inläggav calle555 » mån 25 okt 2010, 11:54

Benny gjorde enligt en spiritistiskt troende besökare inte så bra ifrån sig:

"Storseans" med det så kallade mediet Benny Rosenqvist i torsdags den 21 oktober i Stenungsund.
Mia Ottosson (arkiv) skrev:Fick tillstånd från Jardine som postade den här tråden inne på DAS att lägga den här (Supranaturalis) också.

Inlägget har dessutom på postats på Skeptikerforum. (Jag gillar Thursdays svar.)
Användarvisningsbild
calle555

Inläggav pwm » mån 25 okt 2010, 12:09

calle555 skrev:Benny gjorde enligt en spiritistiskt troende besökare inte så bra ifrån sig:

"Storseans" med det så kallade mediet Benny Rosenqvist i torsdags den 21 oktober i Stenungsund.

Det var två äldre kvinnor som låg på gräsmattan. den ena kvinnan har en stor klitoris!!
Bisarrt :shock:
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Tompavan » mån 25 okt 2010, 13:53

pwm skrev:
calle555 skrev:Benny gjorde enligt en spiritistiskt troende besökare inte så bra ifrån sig:

Det var två äldre kvinnor som låg på gräsmattan. den ena kvinnan har en stor klitoris!!
Bisarrt :shock:
Historian är egentligen att två blondiner ligger och solar nakna i trädgården när den ena säger till sin solkompis att hon har en stor klitoris. "Jaså jaha, det vet jag inget om. Det är min man som sköter trädgården, jag vet inget om blommor"

Annars är det lite härligt att läsa hur dåre efter dåre kritiseras i de egna leden :) Mer sånt!
Q-What does a Harley and a hemorrhoid have in common?
A-Sooner or later every asshole gets one.
Användarvisningsbild
Tompavan

Inläggav Hexmaster » mån 25 okt 2010, 15:07

Jaha... Jag såg rubriken men hade ingen anledning att misstänka något särskilt. Men nu, kan jag berätta, är det energier för det vilda. "En till!"

Flera har påpekat att en annons med honom ligger uppe just nu. He he.
Bild

Jo. De borde exponeras med internet. När vi nu vet...

Not, jag ser att gubbsen här hajar till på fräckisen, det som de troende tar upp är dels att han är renons på ödmjukhet, dels att han överlämnar budskap om död och elände. Det sistnämnda har jag sett tas upp åtskilliga gånger som medial etikett. Att han sade det han sade har även bekräftats av andra som var med: "Det pratas ju om såkallad "cold reading" men man kan inte ens säga att det är det han pysslar med för så uppenbar "icke kontakt" med andevärlden som han har är mer än pinsam."

Kommenterade nyss något om folk som klagar på tidningen Nära för sin stenhårda exponering av Benny & Erika, som onekligen är märklig. Kanske det straffar sig nu.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav calle555 » tor 17 maj 2012, 13:48

Just nu Carl Jan Granqvist, men det har varit en hel del Benny också:

P4 Extra skrev:Självavandring är temat i Benny Rosenqvists nya bok

Benny Rosenqvist är frisören som har gjort sig ett namn som populär siare i tidskriften Nära och andra veckotidningar.

I ett samtal med Lotta Bromé i dag på Kristi Himmelsfärdsdagen frågar vi oss vad ett medium egentligen gör, och varför tron på spöken, reinkarnation och intresset för det ockulta bara tycks öka i Sverige idag.

Bild
Användarvisningsbild
calle555

Inläggav calle555 » tor 17 maj 2012, 14:05

Den skeptiska podcasten Kvack! sände nyligen ett avsnitt om en storseans med Benny Rosenqvist:

Avsnitt 30 – Storseansen

Klart intressant.
Användarvisningsbild
calle555

Inläggav Eon » mån 22 apr 2013, 20:28

En resa i min själ - Benny Rosenqvist

Helt otroligt att folk går på det. När det gäller Benny-boy vill jag gärna återkoppla till den här klassikern:

http://www.youtube.com/watch?v=PKVhTToqFoA
Det mest smärtsamma som finns, enligt min mening, är att bli besegrad av löjeväckande fiender.

Voltaire
Användarvisningsbild
Eon

Inläggav Ola » mån 22 apr 2013, 21:22

Bennys medförfattare Ingrid Carlqvist har på senare tid tokat ur fullständigt på twitter. IRM har vid ett flertal tillfällen fångat härliga citat om att muslimer och zigenare är rasistiska osv.
Jag vill inte hävda att han är ansvarig för henne, men man undrar ju hur mycket ljus och kärlek som sprids från den människan...
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin
Användarvisningsbild
Ola

Inläggav Anders G » tis 23 apr 2013, 06:59

Jasså, DEN Ingrid Carqvist med rasisttidningen "Dispatch International" (Der Stürmer update) ? Association by guilt är i högsta grad motiverat.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav Ola » tis 23 apr 2013, 07:34

Jodå, det är samma:
http://ingridcarlqvist.se/
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin
Användarvisningsbild
Ola

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter