Lyssnar någon på David Icke?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Lyssnar någon på David Icke?

Inläggav Hexmaster » tis 25 aug 2009, 21:29

Kattilda skrev:Vad jag slås av är hur extremt lik Ickes reptilteori är handlingen i Arkiv X.

Vet inte vad som är orsak och verkan där. :) Däremot var TV-serien V avgjort före Icke (väl?).
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Kattilda » tis 25 aug 2009, 21:45

Hexmaster skrev:
Kattilda skrev:Vad jag slås av är hur extremt lik Ickes reptilteori är handlingen i Arkiv X.

Vet inte vad som är orsak och verkan där. :) Däremot var TV-serien V avgjort före Icke (väl?).

Haha, nä det är sant. Ja, V var väl före, har själv inte sett den.
Användarvisningsbild
Kattilda

Inläggav Vidugavia » ons 26 aug 2009, 07:54

Redan Robert E Howard och HP Lovecraft skriver om reptilmän som kan förklä sig till människor. Undrar vart det kommer ifrån.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Anders H » ons 26 aug 2009, 07:56

Ödmjuk gissning: Var det kommer från i science fiction-litteraturen? Ett lysande sätt att göra en metafor på främlingar som inte är vad de utger sig för att vara. Tron om att det kan vara så på riktigt? En förvirrad människas desperata försök att göra en obegriplig omvärld begriplig.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav Hexmaster » ons 26 aug 2009, 08:14

Vidugavia: Kan du precisera var HP skriver om detta? Jag vet att det förekommer utomjordingar som använder människor som masker, minns inte just reptilerna.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Vidugavia » ons 26 aug 2009, 08:34

Jag vet inte om Lovecraft själv skriver om just deras maskering men däremot så refererar han till Howards reptilmän i några av sina berättelser. Då de lånar element från varandra i deras berättelser har jag svårt att hålla isär saker och ting.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Hexmaster » ons 26 aug 2009, 08:46

De lånar rätt friskt av varandra överlag... De som jag först tänkte beskrevs av Colin Wilson 1969 (i Return of the Lloigor, vars första halva är bland det bästa jag läst):
The Lloigor take the form of invisible vortices of psychic energy, though they may sometimes manifest themselves as great reptilian beasts, akin to the legendary dragons. In the distant past, the Lloigor came from the Andromeda Galaxy to the continent of Mu and used human slaves as their labor force. When their power dwindled, the Lloigor retreated below ground and left their former slaves to their own devices.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lloigor_(Cthulhu_Mythos_race)

Hmmm. Har Wilsons advokater haft ett snack med Ickes advokater?
In 1999, Icke wrote and published The Biggest Secret: The Book that Will Change the World, in which he identified the extraterrestrial prison warders as reptilians from the constellation Draco. They walk erect and appear to be human, living not only on the planets they come from, but also in caverns and tunnels under the earth.

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke ... _humanoids
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Vidugavia » ons 26 aug 2009, 08:52

Howards reptilmän kan helt klart förklä sig till människor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Serpent_Men

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav trilobite » ons 26 aug 2009, 08:56

Vidugavia skrev:Howards reptilmän kan helt klart förklä sig till människor:

Där kom referensen till "the nameless city" av Lovecraft också, jag visste väl att det fanns med reptilmän i Lundwalls gamla fina "Skräckens Labyrinter".
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer
Användarvisningsbild
trilobite

Inläggav Vidugavia » ons 26 aug 2009, 09:08

trilobite skrev:
Vidugavia skrev:Howards reptilmän kan helt klart förklä sig till människor:

Där kom referensen till "the nameless city" av Lovecraft också, jag visste väl att det fanns med reptilmän i Lundwalls gamla fina "Skräckens Labyrinter".

Jo, men de reptilmännen förklär sig inte vad jag kan komma ihåg.

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav torbjorn » sön 30 aug 2009, 17:47

Hexmaster skrev:Skulle man bli utslängd om man dök upp med biljett samt iförd en dinosaurie-mask

Du sade något.
Vad sägs om en Göteborgsavdelningshappening? Vi dyker upp med häften med Ickes värsta tankar och klär ut oss till rymdödlor. Kanske några kunde klä ut sig till ultraortodoxa judar?
"Ingenting är svårare än att inte bedra sig själv" - Ludwig Wittgenstein
Användarvisningsbild
torbjorn
Avstängd

Inläggav Pace » sön 30 aug 2009, 18:10

Kattilda skrev:Hehe, jag har en god vän som intresserar sig lite väl mycket för hans teorier. Han påstår att han är kritisk till hela reptilianidén, men han tycker samtidigt att en youtube-video är tillräckligt gott bevis för en hel del saker Icke påstår :D

Vad jag slås av är hur extremt lik Ickes reptilteori är handlingen i Arkiv X.

Jag tror han förväxlade tv-serien V och verkligheten vid något tillfälle i sitt liv.
"It's the glass pipe fallacy. You can only believe that if you're on crack." | White Wine In The Sun | God will fuck you up! | Pope Song | A Glorious Dawn | Ted Haggard
Användarvisningsbild
Pace

Inläggav Garvarn » sön 20 sep 2009, 12:03

"David Icke - dåre eller geni?" repriseras idag kl. 13:50 på Kanal 5.
Garvarn

Inläggav Helix » fre 20 nov 2009, 21:43

Jag antar att ingen härifrån var på plats den 24 oktober i Göteborg? :/
Användarvisningsbild
Helix

Inläggav torbjorn » lör 21 nov 2009, 15:08

Var i Gamlestaden och letade Mosel Roth chocklad då. Åkte förbi vid tretiden men det var tomt utanför.
"Ingenting är svårare än att inte bedra sig själv" - Ludwig Wittgenstein
Användarvisningsbild
torbjorn
Avstängd

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter