Lyssnar någon på David Icke?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Lyssnar någon på David Icke?

Inläggav VeVeN » mån 18 jan 2010, 19:01

Chilleman skrev:Jag säger inte att hans konspirationer är sanna, men det är nåt fel på den här världen och hur den styrs. För mig är det uppenbart.
Det här är riktigt intressant!

Här vill jag veta mer!!
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P
Användarvisningsbild
VeVeN

Inläggav trilobite » mån 18 jan 2010, 20:08

Chilleman skrev:Hehe kul att man blir hånad direkt! Jag får nog ge mig för alla upplysta och kunniga personer här.
Du blev inte hånad - däremot verkar Icke inte direkt ha en konsekvent eller underbyggd syn på hur t ex DNA fungerar, eller vad man vet om hur det arbetar. Det är hans problem, inte ditt (om det inte är så att du kräver att Icke har rätt, även om det visar sig att han har fel - då är det ju ditt problem också).
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer
Användarvisningsbild
trilobite

Inläggav Tjoffa » mån 18 jan 2010, 20:39

Chilleman skrev:Hehe kul att man blir hånad direkt! Jag får nog ge mig för alla upplysta och kunniga personer här.

Det var inte min mening att håna någon med inlägget. Jag skrev det här (lite slarvigt ser jag i efterhand) för att påpeka att bara för att något pratar om något som verkar intressant och till och med låter trovärdigt i ett specifikt sammanhang kan trots det sakna all verklighetsförankring när man tar den samlade kunskapen i ämnet i beaktande.

Det kan nog vara en god regel att alltid få en second opinion om något som låter för bra för att vara sant. Särskilt när påståendena kommer från någon som inte uttryckligen jobbar i det fältet. Att ställa frågor på ett internetforum som samlat all möjlig kunskap i diverse ämnen kanske kan vara en god start. Det värsta som kan hända är att man lär sej nåt nytt.
"Nothing shocks me. I'm a scientist."
Användarvisningsbild
Tjoffa

Inläggav anundi » tis 19 jan 2010, 00:29

Äh, ta inte mig på allvar, förutom när du bör göra det! Låt inte min lilla gliring avskräcka dig, en gliring som dessutom befläckades med en smiley (vilket jag av ideologiska och religiösa skäl inte befattar mig med i vanliga fall) för skämtets tydlighet eftersom du är ny och ovan vid jargongen kanske.

I fallet Icke finns det icke särskilt mycket att ta på allvar, dessvärre. Såvida inte han har vaskat fram något som liknar hållbara resonemang och/eller belägg för det han påstår. En del av det han påstår är också orimligt helt på egen hand.

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott
Användarvisningsbild
anundi

Inläggav Tryggve » fre 21 apr 2017, 15:04

Nu är det verkligen trådnekromanti, men Icke ska tydligen komma på Sverigebesök igen. 22/4 kan man lyssna på honom i tio timmar, om man ska tro annonsen.

https://billetto.se/e/david-icke-world- ... ter-172011

Det ska tydligen handla om Saturnus och Månen också.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Re:

Inläggav Migi » fre 21 apr 2017, 21:33

Victor_Von_Doom skrev:Snubblade för ett långt tag sen in på någon konstig svensk konspirationssida om Palmemordet där de lade upp alla möjliga konstiga teorier om hur det skulle ha skett, och på samma sida gjorde de reklam för en av Ickes böcker som de som gjort sidan rescenserat positivt. Så nog finns dem!
Pucktrea, men låt mig gissa. Det var Nationalmordet, va?
Tryggve skrev:Nu är det verkligen trådnekromanti, men Icke ska tydligen komma på Sverigebesök igen. 22/4 kan man lyssna på honom i tio timmar, om man ska tro annonsen.

https://billetto.se/e/david-icke-world- ... ter-172011

Det ska tydligen handla om Saturnus och Månen också.
Bra att de hade lagt in massa pauser. De kan ju inte vara lika tuffa som kubanerna som lyssnade på Fidel timmar oavbrutet. Och han kallar föreställningen för "Aristokraterna". 8-)
Användarvisningsbild
Migi

Inläggav Hexmaster » sön 23 apr 2017, 15:46

Tryggve skrev:22/4 kan man lyssna på honom i tio timmar, om man ska tro annonsen

Har helt missat de där maratonföreläsningarna. Vad är grejen? Vet inte om jag skulle orka lyssna på vilket person som helst i tio timmar.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav skeptiskelars » sön 23 apr 2017, 16:43

Det är tyvärr alldeles för många som lyssnar på David Icke.
Även i Sverige.
skeptiskelars

Inläggav Tryggve » mån 24 apr 2017, 12:20

När jag tittade på länken på fredagen (21/4) så föreföll det som ungefär hälften av platserna var bokade/sålda då. Om det är bättre eller sämre än förra gången har jag ingen aning om.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav Tryggve » mån 24 apr 2017, 12:23

Hexmaster skrev:Har helt missat de där maratonföreläsningarna. Vad är grejen? Vet inte om jag skulle orka lyssna på vilket person som helst i tio timmar.

Nej, precis. Visst, det är ju pauser inlagda, men det stod ju faktiskt att han skulle hålla föredrag i tio timmar. Rätt imponerande om han faktiskt kan hålla låda i tio timmar utan att paja rösten. Men att orka lyssna på någon i tio timmar måste vara nästan omöjligt utan att somna. Tittar man på pauserna så verkar det som han har två tretimmarspass. Tre timmar brukar vara jobbigt nog.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav Anders G » mån 24 apr 2017, 12:34

För oss ödlebaserade är det enkelt, vi bara sänker kroppstemperaturen och lyssnar med bara reptilhjärnan påkopplad.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav Tryggve » mån 24 apr 2017, 14:29

Det verkar som om Expo var och lyssnade på honom i London förra året, på premiären av "World Wide Wake Up Tour".

http://expo.se/2017/pa-resa-i-david-ick ... _7333.html

Jag hade för egen del inte koll på att han hade förutsagt världens undergång fram till som senast 1997. Kontinenterna skulle tydligen spricka upp.

Denna kommentar är rätt skön:
Man kan inte annat än undra vad som får så många att betala 500 spänn för en tolv timmar lång powerpoint­presentation?
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Föregående

Återgå till Pseudovetenskap och sekter