Skeptoid tar upp ett närliggande ämne.
Lyssna eller läs.
Jag håller för övrigt med honom, Dunning@skeptoid alltså, helt och hållet i frågan. Däremot är det tveksamt om jag skulle (ha hjärta att) följa hans råd i verkliga situationer.
calle555 skrev:Jahapp, så hamnade man på en sån där blogg igen.
Liten flicka med elakartad hjärntumör. Flera års umbäranden. Föräldrar som provar allt. Och så flickan som till slut dör.
calle555 skrev:PS
Varför? Jo, jag googlade på en healer som Sanna Ehdin rekommenderar. Terri Kosmicki heter hon, och vet ni vad? Jo, "det kommer att göras forskning på hennes behandlingar", enligt Ehdin i alla fall.
DS
calle555 skrev:Terri Kosmicki heter hon, och vet ni vad? Jo, "det kommer att göras forskning på hennes behandlingar"
Riktigt jobbig läsning. Tusen kronor i timman dessutom. Kan man inte ta ut lite mer av föräldrar med cancersjuka barn, om man insinuerar att de inte bryr sig tillräckligt mkt om de inte vill lägga ut mer pengar?calle555 skrev:Jahapp, så hamnade man på en sån där blogg igen.
Liten flicka med elakartad hjärntumör. Flera års umbäranden. Föräldrar som provar allt. Och så flickan som till slut dör.
PS
Varför? Jo, jag googlade på en healer som Sanna Ehdin rekommenderar. Terri Kosmicki heter hon, och vet ni vad? Jo, "det kommer att göras forskning på hennes behandlingar", enligt Ehdin i alla fall.
DS
Urquhart skrev:"Men inte ska vi ta ifrån sjuka människor deras hopp?" *kräks i min egen mun*
katten skrev:Har nu fått journalerna från min nära anhörig som den 21/12 83 fick diagnosen cancer colli uteri stad I B:
[...]
Vad är överlevnads statistiken för denna cancerform om man jämför evidensbaserad/alternativ vård enligt de förhållanden som rådde då?
Kunde överlevnaden ha förkortats med tanke på att cellgiftsbehandlingen avbröts samt att operation inte heller kom i fråga? Vad jag kan se så var besöket i Humlebeck positivt för den upplevda hälsan.
Återgå till Pseudovetenskap och sekter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster