Livscoacher - ett exempel

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Livscoacher - ett exempel

Inläggav Haricots » sön 08 nov 2009, 23:10

Hans S skrev:Kanske fel tråd - stryk "livs" ur "coaching". Vad säger ni om woowoo*-faktorn här:

http://www.coachfederation.org/

Vad säger ni?

MVH

Hans

*Jag har lärt mig ett nytt ord här :wink:

Om du är väldigt intresserad kanske du skulle titta närmare på den här boken:
http://www.amazon.com/Sham-Self-Help-Mo ... 1400054095
Jag har inte läst den, men den verkar vara bra och relevant.

Har du inte lust att köpa/läsa en bok så finns det säkert många intervjuer med författaren.
Jag är ganska säker på att SGU har en.
"For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. "
- Carl Sagan
Användarvisningsbild
Haricots

Inläggav killershrew » mån 09 nov 2009, 08:46

Vet inte hur relevant det är för diskussionen i överigt men kan vara intressant att veta att harison tydligen inte kan leva på coachning iaf. Han är även rekryteringsansvarig för ett taxibolag:

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standar ... ds=1597475
WHAT YOU DON'T KNOW SURE CAN HURT YOU -Twisted Sister
Hell hath no fury like a woo-man scorned
"[I]n the Church they don't think. A bishop keeps on saying at the age of eighty what he was told to say when he was a boy of eighteen" -Oscar Wilde
Användarvisningsbild
killershrew

Inläggav BamsesKompisVargen » mån 23 nov 2009, 08:54

Haricots skrev:Om du är väldigt intresserad kanske du skulle titta närmare på den här boken:

Har du inte lust att köpa/läsa en bok så finns det säkert många intervjuer med författaren.
Jag har läst boken och den är väldigt bra (tror t o m jag recenserat den här på VoF)!
"Snick Snack", sa Vargen
BamsesKompisVargen

Inläggav Mangan » mån 23 nov 2009, 13:13

Haricots skrev:
Hans S skrev:Kanske fel tråd - stryk "livs" ur "coaching". Vad säger ni om woowoo*-faktorn här:

http://www.coachfederation.org/

Vad säger ni?

MVH

Hans

*Jag har lärt mig ett nytt ord här :wink:

Om du är väldigt intresserad kanske du skulle titta närmare på den här boken:

Har just beställt den plus några till som såg intressanta ut. Återkommer med recension. tack för tipset
Det finns små tricks som får folk att ge dig mer än du är värd
Mangan

Inläggav BamsesKompisVargen » mån 30 nov 2009, 12:22

Här skrev jag om den för något år sedan, om det är till någon hjälp.
"Snick Snack", sa Vargen
BamsesKompisVargen

Inläggav Andromeda » sön 18 apr 2010, 13:14

Jag har bara varit medlem i VoF under kort tid men tycker mig se ( i alla fall i denna tråd) en ganska svart vit hånande jargon om de yrken där en person tar betalt för att arbeta med exvis att hjälpa, stötta och coacha. Att nån ska ha betalt för den tjänst som de och en kund kommit överens om är självklart för mig så det argumentet går bort. Annars så kan väll vi ta och såga varenda elev assistent, varenda personlig assistent och kalla dem för vidriga penga kåta jävlar som ska kapitalisera på stackars oskyldiga människor. Fy faaan för dem!!!

Eller kan det vara så att det finns folk, som faktiskt gör nytta som coach, assistent, elevassistent, utan att de använder sig av woo woo?

Som ex vis mig själv då.. Som är VoF medlem och även får betalt ibland för att jag gör väldigt mycket arbete som supporter och coach. Ingen woo woo här.

Är jag ändå satans spawn hur som helst om jag inte kan bevisa att jag gör nytta i en peer review publikation? Är allt verkligen så helt svart vitt i detta forum?

All or nothing, känns lite som ett system att gömma sig bakom.
Alla hakar på med så det är konsensus med. Dvs säga ingen här kommer antagligen att färga debatten med ett enda inlägg där en assistent eller coach gjort ett bra jobb.
Coachning finns överallt, ska ni inte mosa personliga tränare med? Fy fan alla som tar betalt för att coacha o peppa. Bränn bränn bränn!!!!
Andromeda

Inläggav Linda Kall » sön 18 apr 2010, 14:02

Andromeda skrev: Ingen woo woo här.
Vad grundar du din praktik på?
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Olle » sön 18 apr 2010, 17:53

Andromeda skrev:Jag har bara varit medlem i VoF under kort tid men tycker mig se ( i alla fall i denna tråd) en ganska svart vit hånande jargon om de yrken där en person tar betalt för att arbeta med exvis att hjälpa, stötta och coacha. Att nån ska ha betalt för den tjänst som de och en kund kommit överens om är självklart för mig så det argumentet går bort. Annars så kan väll vi ta och såga varenda elev assistent, varenda personlig assistent och kalla dem för vidriga penga kåta jävlar som ska kapitalisera på stackars oskyldiga människor. Fy faaan för dem!!!

Eller kan det vara så att det finns folk, som faktiskt gör nytta som coach, assistent, elevassistent, utan att de använder sig av woo woo?

Som ex vis mig själv då.. Som är VoF medlem och även får betalt ibland för att jag gör väldigt mycket arbete som supporter och coach. Ingen woo woo här.

Är jag ändå satans spawn hur som helst om jag inte kan bevisa att jag gör nytta i en peer review publikation? Är allt verkligen så helt svart vitt i detta forum?

All or nothing, känns lite som ett system att gömma sig bakom.
Alla hakar på med så det är konsensus med. Dvs säga ingen här kommer antagligen att färga debatten med ett enda inlägg där en assistent eller coach gjort ett bra jobb.
Coachning finns överallt, ska ni inte mosa personliga tränare med? Fy fan alla som tar betalt för att coacha o peppa. Bränn bränn bränn!!!!

Håller till stor del med, men samtidigt är detta ett öppet forum och då får man lätt sådana effekter. Dela gärna med dig av dina professionella erfarenheter på området.
Olle

Inläggav take » sön 18 apr 2010, 21:00

Coaching kan väl vara olika saker.

Jag har en coach eller konsult som hjälper mig med personalhantering och personalvård, såna saker som hur man lägger upp PU-samtal, inte tar saker personligt och hur man hanterar kritik att ge och att ta. Inget flum men inte heller direkt vetenskap.

Jag coachar lite unga företagare i hur man skriver affärsplan och låneansökningar. Inte heller vetenskap, men samtidigt välbehövt kunskap.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.
Användarvisningsbild
take

Inläggav Linda Kall » mån 19 apr 2010, 08:20

take skrev:Coaching kan väl vara olika saker.
Att coacha någon i något som man har fackkunskap i är väl bra, om man nu verkligen har fackkunskapen. Vem är det som har kritiserat sådan coaching?
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Andromeda » mån 19 apr 2010, 09:44

God morgon allihopa, hade inte tid att svara igår men tänkte försöka svara idag på frågan om hur jag jobbar som coach/personlig mentor. Det kan bli lite långt och det är första gången jag skriver ner vad jag gör och hur jag gör det. Jag startar så får vi se hur det blir.

Jag är mest mentor åt ungdomar som har / haft drog problem och relationsproblem med ex familj eller relationsproblem med sig själv och samhället. Jag tar inte fall med ungdomar som uttryckigt har svåra psykiska besvär som psykos/vanföreställningar och inte med ungdomar som blivit utsatta för sexuella övergrepp eller liknande eftersom jag inte har utbildning på det. Det finns tydliga gränser för vad jag tycker mig kunna ge till ungdomar och vilka saker jag tycker att psykvården/psykologer bättre kan ta hand om. Jag har ingen som helst utbildning i att coacha dem förutom det jag studerat själv och lärt mig av livets hårda prövningar, samt haft coacher själv.

Måste ta lite historia och det kan bli personligt men är ett måste för att jag ska kunna ge kött på benen i diskussionen. Jag rökte min första joint då jag var 15 år och åkte fast på första försöket, det blev direkt LVU och en transport till ett ungdomshem i ångermanland( 50 mil hemifrån) där jag blev kvar i 21 månader, under denna tid så provade jag alla droger som fanns och träffade en massa kriminella ungdomar och gled långt på sneden in i detta.

Jag hade tidigare i mitt liv haft svårt att kommunicera med vuxna framför allt, vuxna har ju en benägenhet att exempelvis använda usel logik mot barn för att få rätt och få barn att göra som de vill och kände mig orättvist behandlad, fast jag som barn inte kunde sätta fingret på varför jag tyckte att en del av vuxnas argument inte höll, jag var ju bara barn, vuxna har alltid rätt säger de och jag kunde inte tala för mig själv, vilket man inte kan som barn. Orättvist var det i alla fall och överkörd blev jag.

Efter 21 månader inlåst så flyttade jag ut till en ny stad och då jag hade drog problem vid 17 års ålder så blev jag ordinerad NA ( Anonyma Narkomaner) som lösning, Detta hjälpte väldigt mycket i min tillbaka intergrering i samhället då NA var en gemenskap där andra likasinnade hjälpte varandra som grupp och alla hade samma mål, att bli friskare, bli en bra och sund medlem i samhället och att få stöd och hjälp i dagliga saker och funderingar och kriser.

Detta var en fungerande modell för mig som inte gillat vuxnas pekpinnar, framför allt ifrån vuxna utan erfarenhet av det jag upplevde, I NA så såg jag 2 saker som jag tyckte var bra.*
1. De använder ett slags fadder/mentor system. Folk som gått före och som visste om vilka problem man stod inför kunde alltså personligen hjälpa en även på udda tider då gruppen inte var tillgänglig, mentor valde man själv och ledtråden till hur mna valde mentor var att leta på den du tycker har bäst sundast liv och fråga honom. Han var till stöd 24 timmar om dygnet om jag behövde det och när jag ville ta droger så kunde jag ringa honom mitt i natten och han kom om det behövdes. Jag hade alltså en vän utanför min vanliga vänskaps krets som inte klagade på om jag ville att han skulle komma mitt i natten eller så utan som var där för en syfte än bara vara polare, detta är ibland en liv och död situation för en del missbrukare som inte har råd att falla en gång till och att tveka att ringa en kompis gick inte. Alltså, en speciell mentor, som även i sin tur hade ringt sin mentor mitt i natten då det krisade under första åren var en skön och lättande resurs.

2. NA har även ett 12 stegs program där man jobbade igenom varje steg under en period och detta såg jag som väldig berikande. Det var främst stegen som exvis handlade om att göra en lista på alla man sårat under sitt liv och försöka sätta saker till rätta med det.
Gamla skulder skulle betalas tillbaka, be om förlåtelse i de fallen där det var berättigat, och sen i andra fall bara förlåta sig själv och släppa det en gång för alla och gå vidare.
Typ sånna steg. Detta blir lite kortfattat så klart men är ett måste då man gör sammandrag.

Det jag inte gillade med NA/ AA var dock att den var skriven av amerikaner och givetvis så var Gud inblandat. Som jag uppleft det i Sverige dock så tror de flesta på NA/AA tror dock inte på en övernaturlig gud utan det ordet byter man ut mot exvis ordet Gruppen. Meningen var att ha en kraft som var starkare än en själv, som inte skulle falla när man själv höll på att falla. Att ha polare som hakar på och tar droger om man själv föll är alltså ingen vidare ide. Men däremot skulle ju gruppen överleva och fortsätta vara stark även om man själv var svag i vissa lägen och de kunde då peppa en och hjälpa en.

Problemet för mig med steg 1-3 i 12 stegs modellen för är just att 1, man erkände att man inte själv kunde klara av sitt problem, 2 att bara GUD ( gruppen?) kunde hjälpa en, steg 3 var att man tog emot hjälp av gud( gruppen). ( Det finns helt sekulära versioner på AA nu med)

Jag har under hela mitt liv sökt efter mening så att det kunde finnas en gud höll jag för plausibelt, jag tog även psykadelier som svamp och lsd under min ungdom som även öppnade mitt sinne för att det kanske fanns andra dimensioner, andra entiteter eller energier.
( Nu senaste 5 åren så är jag naturalist)

Så dessa punkter under mina första år som nykter var inget jag hängde upp mig på, studerade till präst bland annat men har aldrig praktiserad, Jag studerade kring olika gudar, religioner och även kring logik, historia kring induktion. Ju mer insåg jag att antagligen fanns det ingen gud. Rimligen hade gruppen och min mentor hjälpt mig och inte gud och jag vägrade ge kredit till en icke existerande gud.

Efter 6 år som nykter så började även andra ungdomar att fråga mig om mentor skap då de tydligen såg ett liv som jag hade som attraktivt och de ville ha det jag hade, ett lugn, ett klartänkande, en stark tro på mig själv och min kapacitet då jag insåg att gud hade inte gjort detta utan jag tillsammans med mentor och gruppen/ NA gemenskapen dag efter dag gjort att mitt liv gått från kämpande till att vara behagligt.

Ungdomar har sett min entusiasm för all vetenskap, min vilja att lära mig nya saker, de har sett att jag älskar schack, rubriks kub, logik och vetenskap, humor och nöje, att jag är stabil, sund och livsglad, attraktionen har gjort att de kommer till mig och vill ha det jag vill ha tydligen.

Alla mentorer har givetvis rätten att neka folk till att bli coachade, och det gör jag ofta och de blir inte ledsna av det utan det finns flera coacher och mentorer. Jag vill bara coacha ungdomar som för det första är lika sinnade som mig, delar mina intressen för musik och sånt, och med personer som jag gillar, person kemin är alltså A och O för mig.

Jag hade själv en psykolog ett tag, som var kvinna, 40 år och trevlig, men ack så tråkig, hon hade inget jag ville ha. Hon hade inte humorn jag ville ha, inte stilen, ingenting. Jag tyckte hon siktade allt för lågt och ville jag skulle bli så där mediokert lagom. Hennes lila blommiga blusar gjorde att jag vägrade ta åt mig vad hon sa. Där ser jag exvis hur en mentor / coach som har egen erfarenhet, är i liknande ålder, och som kanske är mera intressant i ungdomars ögon kan vara till hjälp och framför allt kan få ungdomara att lyssna och ta åt sig. Det är väll kanske bra med kombination med psykolog och Coach.

För att ge lite exempler på vad jag gör och hur jag arbetar med ungdomarna:
1. Veckoliga/månatliga uppgifter som exvis affirmationer, lista upplevda problem som man sedan går igenom och betar av en efter en, 12 stegs arbeten, dock inte alls steg 1-3 på ett gudomligt plan men mera inriktat på om och hur personen nyttjar gruppen om kring sig, stöd teamet och alla resurser. Lär ut om logik och resonemang och hur det kan hjälpa en med ens relationer, med det menar jag; hur man kan prata med sin mamma utan att det blir paj kastning, att man pratar om Ämnet och inte Personen, at det inte handlar om att Vinna argument hela tiden utan att nå fram till sanningen och hur logik kan hjälpa en att vara uppriktig mot sig sjäv och ärlig mot sig själv utan att det behöver läggas skuld på en själv, dvs att använda logik för att se hur man bruster i resonemang utan att detta ska leda till att klanka ner på sig själv för att man inte sett detta förut, för att man ser att man är lite oärlig i sitt resonemang och hur logik kan vara en resurs i hur man lär känna sig sjäv, att som Descartes dela in saker i små bitar och uppriktigt ( för att det är så jävla kuuuul) såga sig själv och ens attityder och fördomar och skeva ideal på skoj och med humor utan att det behövs läggas skuld på en själv. Ungdomar med problem har ofta blivit ohyggligt överkörda av sina föräldrar under barndomen och har ofta problem med skuldbeläggning och skam. Det vill jag övervinna tillsammans med dem.

Jag jobbar mycket med morötter med, visa vinsterna av att vinna över sig själv och sina plågor. Jag brukar lära dem rubriks kub om de ber de 5 personer de spöat/ sårat mest under sin struliga tid om förlåtelse=). Enkla metoder och fett mycket pepp ungefär som en fysisk personlig tränare jobbar. Vill poängtera att jag ser mina brister och att jag jobbar endast med folk som har en någorlunda problematik som jag själv förstår mig på. Ungdomarna som kommer ut ifrån behandlingar har även ofta teams av psykologer, social arbetare, etc som jag hoppas är duktiga på att diagnostisera om det är några allvarligare störningar som kan finnas med.

Jag är nu 32 och är inte längre med i NA, slutade för några år sedan då jag till slut inte kunde hålla med med deras ideologi kring gud och sjukdoms begreppet även om en del av deras metoder och steg är fantastiska och som jag ser att alla kunde ha nytta av. Exvis så är en rekomendation att man vid varje dags slut går igenom dagen, ser om man varit sjyst mot folk, om man sårat någon, och gå igenom om det var några beteenden man inte gillade hos sig själv som man dagen efter kanförsöka ändra på. En enkel daglig inventering för att lägga av sig skit och se om man behöver be om ursäkt, för sin egen skull mest. Det jag inte gillade var att ungdomar för lätt blir diagnostiserade att de har en sjukdom ( alkoholism) och att den enda som kan hjälpa en ur sjukdomen är Gud. Där blir det lite woo woo för mig. Har sett 15 åringar i NA som knappast kan kallas alkoholister för at de druckit i 2 år på ett skit sätt som ungdomar gör ibland hehe. Men utan att bli diagnostiserade med sjukdomen så kan de ju heller inte be Gud om nåden att få tillfriskna antar jag LOL;). Jag kan mera se behandlingen och sen fortsättningen med AA och NA som en hjälp att bryta trender och börja byta sitt liv vilket inte är lätt om man är kvar i samma smet och inte får komma bort och in på en ny kedjaav mönster och beteenden som är sundare.

Detta är ett stort ämne som inte går att behandla i denna post. Jag exvis dricker alkohol idag och röker även en joint ibland och tycker att för mig i mitt liv så funkar det bra idag. Känns mer som att jag har vuxit ifrån mitt sätt att tänka som jag hade som ung och som ledde mig in i trubbel.

Jag har runt 4-5 personer som jag coachar/ är assistent åt, Ibland för jag betalt för min tid av staten för det, jag skulle lätt kunna göra detta till heltids jobb och ta fullt betalt antar jag men har fullt upp med karriär som musik producent och är nöjd så med min lilla insats jag gör.
Jag är glad att jag får resa runt jorden hela tiden (ca 150 flyg per år) och se alla slags kulturer, uppleva många olika språk och alla typer av människor. Alltifrån aya huaska ceremonier i amazonas jungler, psykadeliska konferenser med albert hoffman, shulgin och sånna i spets, träffa forskare och professorer, författare och musiker inom diverse områden, träffa fattiga i afrika, muslimer och andra religösa i mellanöstern och asien, och jag tror att bredden på mina erferanheter kommer till hjälp och är även en inspiration till de jag coachar även om jag inte har en gedigen utbildning i detta förutom det jag studerar själv.
jag spenderar minst 3-4 timmar om dagen på diverse studier inom allt jag finner intressant.
Hungrig som få=)

Så för att avsluta och jag vet att antagligen är inte allt sammanhängande men hoppas jag gett en hyfsad bild av hur coachning kan funka och som inte är genom en psykolog eller en Woo woo coach som blandar in övernaturliga saker.

Vill även slå ett slag för personer jag känner som är utbildad coach och som gått kursen där delar varit woo woo så är det inte alla som använder sig av de "uddaste" metoderna. Så svart och vitt debatering gillar jag inte, utan nyanserad, gärna se till hela människan, och kan även till och med att ibland förstå att en okonventionell metod tas till i ett kort kort nöd läge då inget annat hjälpte, medans man efteråt gärnafå gå tillbaka till beprövade metoder. Ibland så är det målet som är viktigast för stunden. För att hårddra ett bizarrt argument som exempel: En tjej som tror på woo woo tänker hoppa ifrån en bro. Socialarn säger: Vi kan hjälpa dig med en behandling, Morsan skriker: Snälla, hoppa inte. Polisen säger, Det är olagligt att ta livet av sig... men hon lyssnar inte utan är bestämd att hoppa.. så kommer hennes woo woo kompis fram och säger.. det är inte din tid nu,, änglarna har talat om det för mig.. hoppa inte... och tjejen hoppar inteutan kliver ner ifrån räcket. Kan man då säga att woo woo hjälpte för stunden? och att man sedan kan hjälpa med beprövade metoder.? om allt ska vara svart och vitt så kan jag se mig en skeptiker stå bredvid woo woo kompisen och skrika.. Tro henne inte!! Änglarna har inte gått igenom peer review och det finns ingen sund logisk anledning för dig att lyssna på henne! Hårddraget javisst, gillar jag woo woo Nej inte alls.. att se hjälp till människor utifrån ett det vetenskapliga perspektivet och genom forskning är oslagbart eftersom det är beprövat, testat och har gedigen statistik och hela tiden förbättras.. men att se en ungdom sitta på en vit klinik i främmande miljö och öppna upp sig för en psykolog i 40 års åldern som man inte har ett skit gemensamt med och som vars livsstil man avskyr, ( mediokert och lamhet) var inget för mig ( Måste väll här försvara mig mot eventuella psykologer som säger; Jag är inte lam. Givetvis är du inte det. Jag berättar bara om hur jag upplevde det då) Idag kanske jag ser att jag kan få ut mycket mer av att gå till en psykolog. Men då var inte det lösningen som fungerade för att jag skulle komma ut ur mina problemen.

Ok nu ska jag avsluta och ni får gärna ställa frågor. Kram och ajöss!
Andromeda

Inläggav Linda Kall » mån 19 apr 2010, 10:05

Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Andromeda » mån 19 apr 2010, 10:40

När det gäller peppning så tror jag att det har effekt, se bara på fysisk träning med personlig tränare. När det kommer till att starta dagen med affirmationer som: Jag ska vara ödmjuk, balanserad, positiv och koncentrerad i alla mina situationer så har jag sett att jag kommer ihåg att vara ödmjuk,koncentrerad och balanserad i mina angelägenheter. Jag har tycker mig se att jag kommit längre med att tänka positivt och att jag ska klara av en situation än andra perioder då jag inte tillämpat detta. Hoppas det ger mera information kring hur jag ser på detta. Fråga gärna mera om du funderar på nått och tack för att du tog dig tid att länka till undersökningen. Intressant läsning=)

Kram.
Andromeda

Inläggav Linda Kall » mån 19 apr 2010, 11:08

Ett stort problem som du kommer att stöta på här i forumet är utsagor av typen "tror jag", "har jag sett" och "tycker mig se" inte har något som helst värde. Om du inte kan peka på konkreta undersökningar eller forskninsgrapporter som stödjer det du tycker så kommer du inte att få något gehör hur rätt du än har.
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Andromeda » mån 19 apr 2010, 11:59

Tack för ditt svar Linda. Jag förstår principen bakom detta så klart och valde att med flit skriva på just detta sätt eftersom det är en personlig fall beskrivning ( precis som efter frågades) och en personlig utläggning i hur det har varit för mig. Jag förstår vad som räknas som giltigt eller ej i ett vetenskaps forum och därför valde jag de orden då jag inte stödjer mig på nån forskning när jag skrev min fall beskrivning utan endast ville ta 2 timmar av min tid och dela med mig av hur det har varit för mig och vad som fungerat för mig. Jag förstår din tanke men min tanke var inte att skriva en vetenskaplig rapport eller liknande.
Utan detta var bara en välmenande utläggning för att ge er info om hur det var för mig.

När det kommer till affirmationer så måste jag definiera hur jag ser på det.
Jag ser det som att plugga in multiplikationstabellen, Om jag varje morgon lär mig multiplikations tabellen tills den sitter och att den kommer upp i mitt huvud i de situationer jag behöver den så ser jag det som att jag pluggat in ett nytt tanke mönster som dyker upp när det behövs. Då jag varje morgon startar med meditation och affirmerar för mitt själv att idag ska jag vara Ödmjuk, Lugn, harmonisk och koncentrerad i situationer där jag kanske vanligvis brusar upp, så efter att ha gjort det i det i 100 dagar så märkte jag att när jag var i situationer där jag var stressad och inte i balans, så kom jag ihåg mina affirmationer och jag kan tänka på dem och lugna ner mig och vara balanserad och koncentrerad. en slags inpluggning att när situationen kommer så dyker de orden upp i huvudet och jag kan tänka på att ändra mitt beteende. Jag kan väll skriva en mycket kort rapport här då men edn är iet peer reviewed hehe =):

STUDIE OCH RAPPORT:
Anders Nilsson var förut stressad och lättretad, Anders Nilsson lärde sig 5 viktiga ord (under 100 dagar)att komma ihåg när jag brusar upp: Respekt, Lugn, Harmoni, Balans, kritiskt och logiskt tänkande. Anders märkte efter 100 dagar och framåt att Anders kom ihåg detta i stressade situationer och har lyckats applicera detta med mycket framgång i mitt liv.
Ju mer jag kom ihåg detta desto oftare kom dessa ord upp i mitt huvud och jag kuned applicera det, precis som gånger tabells inpluggning.

Nu är denna rapport endast avsedd för mig och mitt liv, hur det fungerar för resten av planeten vet jag inte. Är den helt orealistisk? Eller är den plausibel även om min rapport inte är peer reviewad? Om nu inte affirmationer funkar för alla på alla plan och i alla angelägenheter som exvis "I love myself" rapporten du länkade till Linda så var det väll nån som hade fått bra resultat va? och det är väll för dem som detta då hjälper. Om man har exvis 10 olika metoder som hjälper 10 procent av fallen så är väll inte alla kassa bara för att man får ett resultat som är bara 10 procent positivt? Skum statistisk slutledning i så fall. Utan då får man individuellt se vad passar vem och sen köra på det. trist om vi skulle bli alla likadana med samma mål allihopa och endast statistik får berättigande, HEY supa är inte bra enligt statistiken. men det skiter vi i! Statistikoch vetenskap/ Logik och förnuft är för en del områden men när det kommer till humor, mänsklighet så blir det absoluta i att hävda statistik en räkspya på farstubron=)

Hoppas detta förklarar bättre i hur jag tänkte och att du nu bättre förstår att min berättese om mig endast är en fall beskrivning av mitt liv och jag hoppas på att om du har frågor kring detta så fråga gärna men mitt liv och mina erfarenheter inte är uppe för en slags bedömning eller kritisering utan var bara en gåva till er för att ni ska ha fått flera fall beskrivningar som förhoppnings leder till ökad förståelse och kanske ideer och liknande.

Om det skulle börja bli en kritisering av varje mening i min berättelse så måste jag passa på att säga att jag inte kan försvara mig eftersom jag inte har allt för mycket tid att vara på forumet och följa allt som skrivs. Om nån har något intressant att fråga mig så gör gärna det men be mig inte att försvara alla detaljer. MIN anledning varför jag gav er min berättelse är bara för att dela med mig av den och med det så tackar jag för mig och hoppas att den var till någon nytta.

Ni kan fråga frågor via email med ifall jag inte hinner med att titta in här contact@dreamvisionmedia.net

Hoppas detta är svar Linda och än en gång tack för dina otroligt givande påpekanden.
Mycket uppskattat. kram
Andromeda

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter