Tack till red.

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Tack till red.

Inläggav devadatta » fre 08 jun 2012, 12:44

Tack för att ni inte skrev någon notis där ni utförligt tackade alla ansvariga och volontärer på det bästa vårmötet hittills (och mycket bättre än de tidigare), eller alla andra som arbetar ideellt för föreningen (vilket hände förr i tiden). Och förstås för att ni undvikit att tipsa om min podcast två gånger i rad. Ni förstår verkligen hur man eldar på engagemanget!
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Re: Tack till red.

Inläggav piotrr » fre 08 jun 2012, 17:44

Vem är det du skyller på egentligen? Vem är det som borde haft ansvaret för en sådan tacktext? Vem hade kunnat påminna dem? Vem hade kunnat skriva den själv och skicka den till redaktionen? Redaktionen frågar efter bidrag HELA TIDEN, även ett uppslag till ett bidrag hade säkert varit av intresse. Vad säger det om din inställning till redaktionens engagemang?
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav amandaduregard » fre 08 jun 2012, 18:42

Jag har ändå aldrig riktigt förstått grejen med Folkvett. Det verkar vara något som de äldre i föreningen håller på med. Tror det blir enklare om vi håller oss till de sociala medierna, som vi alltid gjort.
Men det är väl ingen som bryr sig om vad jag tycker.
Användarvisningsbild
amandaduregard

Inläggav sicher » fre 08 jun 2012, 18:56

Jag (som iofs börjar närma mig 40) älskar Folkvett. Den är perfekt att ha liggande bredvid soffan och läsa när andan faller på.

/M
sicher

Inläggav Per » fre 08 jun 2012, 19:12

Jag går emot strömmen och säger att piotrr har rätt. Föreningen behöver doers.
"I shall simply say that those who offer false consolation are false friends." /Hitchens
Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inläggav amandaduregard » fre 08 jun 2012, 19:27

Jag och Jonas omnämns i alla fall som arrangörer av Vårmötet, i Martins artikel om föreningsdemokrati.
Användarvisningsbild
amandaduregard

Inläggav amandaduregard » fre 08 jun 2012, 19:28

Per skrev:Jag går emot strömmen och säger att piotrr har rätt. Föreningen behöver doers.

Vilka är VoF:s doers?
Användarvisningsbild
amandaduregard

Inläggav piotrr » fre 08 jun 2012, 19:36

De som gör tidningen är väl doers. Men att vara en doer är väl ändå att göra saker oavsett om man får cred av andra doers, utan för att det är "worth doing"? Jag vet inte, det kvalificerar eller diskvalificerar väl ingen, men jag har bara väldigt svårt för att exempelvis läsa igenom en tidskrift som någon lagt ner människotimmar på och leta efter vad som INTE står i denna tidskrift och sedan dessutom beklaga mig över att det inte står där.

Det finns inget hinder för att få in texter i Folkvett. Precis som det bör tackas de volontärer som hjälpt till, så bör en styrelsemedlem veta att redaktionen är svältfödda på gratis texter och gratis uppslag på texter.
/ Per Edman
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav kaxiga Z » fre 08 jun 2012, 19:47

Tja, men är inte detta enda sättet för devadatta att framföra sin synpunkt? Hur hade det sett ut om han hade skickat in en tacktext om sin egen podcast.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav piotrr » fre 08 jun 2012, 19:50

kZ,

Han föreslår inte en tacktext för sin egen podcast. Han har tre förfrågningar i sitt sarkastiska första inlägg, varav två inte handlar om podcasten, och det som handlar om podcasten inte är en förfrågan om en tacktext.
/ Per Edman
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav Anders H » fre 08 jun 2012, 20:01

Jag glömmer inte hedersomnämnandet som vi fick för 2011. Det kommer jag aldrig glömma. Tack, VoF!
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Sv: Tack till red.

Inläggav yrara » lör 09 jun 2012, 12:37

Per skrev:Föreningen behöver doers.
Det finns fler sätt att få det på, än att bara hoppas att folk ska vilja göra saker. Det behöver inte handla om ersättning, så mycket som om att skapa en miljö där engagemang uppmärksammas och uppmuntras.

Jag håller med trådstartaren här, just för att föreningen behöver doers.
Användarvisningsbild
yrara

Inläggav ulltand » lör 09 jun 2012, 14:07

amandaduregard skrev:Jag har ändå aldrig riktigt förstått grejen med Folkvett. Det verkar vara något som de äldre i föreningen håller på med. Tror det blir enklare om vi håller oss till de sociala medierna, som vi alltid gjort.
Mysigt att sitta på toa och läsa?

Men, jag håller med dig, lägg ner!
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav take » lör 09 jun 2012, 14:09

Nej, jag håller inte alls med, jag läser den, jag delar den med andra och får på det sättet nya medlemmar.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.
Användarvisningsbild
take

Inläggav Hexmaster » lör 09 jun 2012, 14:14

amandaduregard skrev:Jag har ändå aldrig riktigt förstått grejen med Folkvett. Det verkar vara något som de äldre i föreningen håller på med. Tror det blir enklare om vi håller oss till de sociala medierna, som vi alltid gjort.

Man kan ju göra både och...

Notiserna har iofs praktiskt taget ersatts av sociala medier.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Nästa

Återgå till Tidskriften Folkvett