Tack till red.

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Re: Tack till red.

Inläggav Anders H » lör 09 jun 2012, 20:00

take skrev:Nej, jag håller inte alls med, jag läser den, jag delar den med andra och får på det sättet nya medlemmar.

Ett fysiskt ting att ge någon är bra. Möjlighet att referera till exakt samma artiklar på www är mycket bra.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav C-J » lör 09 jun 2012, 22:01

I tryckeriindustrin är vi Papper 2.0 när vi lägger in Qr-koder lite här och där på allt som trycks.
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav MartinR » sön 10 jun 2012, 17:11

devadatta skrev:Tack för att ni inte skrev någon notis där ni utförligt tackade alla ansvariga och volontärer på det bästa vårmötet hittills (och mycket bättre än de tidigare), eller alla andra som arbetar ideellt för föreningen (vilket hände förr i tiden). Och förstås för att ni undvikit att tipsa om min podcast två gånger i rad. Ni förstår verkligen hur man eldar på engagemanget!

Det är styrelsen, inte Folkvett-redaktionen, som skall tacka volontärerna. Och av den styrelsen är du själv ledamot. Du är alltid välkommen att skriva i Folkvett.

Däremot håller jag med om att jag borde ha kommit ihåg VoF-podcasten till min och Fridas artikel. Den har hittills drunknat litegrann i podcastmarknadsföringen.
Användarvisningsbild
MartinR

Inläggav Per » mån 11 jun 2012, 09:34

Är det föreningens bästa att VoF-podcasten får fler lyssnare, med tanke på hur bra den är egentligen?
"I shall simply say that those who offer false consolation are false friends." /Hitchens
Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inläggav Anders H » mån 11 jun 2012, 12:18

Per skrev:Är det föreningens bästa att VoF-podcasten får fler lyssnare, med tanke på hur bra den är egentligen?

Det är en fördel att alliera sig med en professionell entertainer. ;-)
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav Per » sön 17 jun 2012, 12:12

devadatta skrev:Och förstås för att ni undvikit att tipsa om min podcast två gånger i rad.

Den uppmärksammas här.
"I shall simply say that those who offer false consolation are false friends." /Hitchens
Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inläggav C-J » sön 17 jun 2012, 13:31

Per skrev:
devadatta skrev:Och förstås för att ni undvikit att tipsa om min podcast två gånger i rad.

Den uppmärksammas här.

En proffesionell entertainer med 30 års erfarenhet på scen och som har ~80 st podradioprogram under bältet de senaste 2 åren under bältet ger gliringar till en glad amatör som totalt sett har gjort 7-8 intervjuer (vad jag vet) under 2 år och lagt ut på youtube?

Video intervjuer ter sig för mig, som inte har någon mediautbildning, som lite svårare än att göra vanlig radio. Två pratande huvuden är inte så roligt titta på utan man borde egentligen klippa lite mellan olika vinklar. Tittar man på typisk 60-minutes intervju så är det en kamera på den som intervjuas, en på den som intervjuar (Leslie Stahl sitter och nickar), en bakom och ovanför den som intervjuar för att kunna göra reverse shots och klippa i ljudet utan att det syns i bild. Det kräver såklart fler kameror vilket vofcasten inte har. Man ser ju även när de intervjuar någon snubbe utanför kommunhuset, så har de först kameran bakom reportern under intervjun sedan står väl reportern och den intervjuade och låtsaspratar under tiden kameramannen springer bort en 20 meter och filmar lite miljöbilder.
Det kanske vore en idé att sänka svårighetsgraden och bara hålla sig till ljud?
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav Per » sön 17 jun 2012, 13:58

Man behöver inte tänka att man gör poddcasten för programledarens skull. Ställ siktet på målet istället för på naveln, och blanda in lite karisma. Detta är bara löjligt.
Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inläggav John Houdi » sön 17 jun 2012, 14:23

C-J skrev:En proffesionell entertainer med 30 års erfarenhet på scen och som har ~80 st podradioprogram under bältet de senaste 2 åren under bältet ger gliringar till en glad amatör som totalt sett har gjort 7-8 intervjuer (vad jag vet) under 2 år och lagt ut på youtube?

Vill bara klargöra: Ingen gliring alls. Jag skrev faktiskt (mina understrykningar): "Radio Houdi kör ett eget "race" men vi vill i alla fall försöka vara snäppet mer underhållande än VoF:s podcast".
Vad man vill lägga i det får stå för var och en. VoFCasten fyller väl sin funktion.

Men nu när du nämner det är VoFCast tyvärr ganska tråkigt även om det är viktiga/bra/intressanta saker som avhandlas. Jag har tyvärr inte orkat lyssna igenom alla av den orsaken och jag är ändå intresserad. C-J har en del bra pointers där. Det ÄR ohyggligt svårt att få video att funka på det där sättet.
Därför hoppas jag att att min och Anders Hesselboms podcast Radio Houdi i alla fall ÄR snäppet mer underhållande.

Folk kräver mer i dag. De vill bli underhållna eller få sin nyfikenhet/intresse stimulerade på momangen. Annars slutar de titta/lyssna. Det är därför showprogram på tv har tresekundersklipp och kameraåkningar (då producenten tror folk tappar intresset om det så är en estradör som Bruce Springsteen på scen).
Att grotta ner sig i fakta och vetenskap etc fyller kanske en funktion för vissa och de podcasts som därav blir tråkigare tappar folk som lyssnar/tittar.
Hard facts of (showbiz)life.

Återigen vill jag att alla noterar att jag inte klagar på innehållet på något sätt i VoFCast.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI
John Houdi

Inläggav kaxiga Z » mån 18 jun 2012, 08:58

C-J skrev:Det kanske vore en idé att sänka svårighetsgraden och bara hålla sig till ljud?

Upp till devadatta, men jag gillar det som det är. Lugn commodoremusik i början, lugnt samtal, ingen tidsbegränsning, så den intervjuade talar till punkt, etc. Visst, fler kameror hade varit utmärkt, men förmodligen går detta att kompensera genom spännande bakgrund/färgrika tapeter/bokhyllor/terrassmiljö m gröna växter som bakgrund etc.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav Per » sön 01 jul 2012, 14:04

C-J skrev:Det kanske vore en idé att sänka svårighetsgraden och bara hålla sig till ljud?

Givetvis, varför göra något man inte behärskar? Det är bara kontraproduktivt. En professionell programledare är också ett bra tips. Devadatta blir en bra bisittare. Radio Houdi har också en bisittare. I så fall kanske VoFCast till och med kan fortsätta med video...
Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inläggav yrara » sön 01 jul 2012, 16:12

Per skrev:En professionell programledare är också ett bra tips.
Jag känner inte till att någon sådan har hört av sig och erbjudit sig göra jobbet gratis?
Användarvisningsbild
yrara

Inläggav John Houdi » sön 01 jul 2012, 16:42

Per skrev:

Givetvis, varför göra något man inte behärskar? Det är bara kontraproduktivt. En professionell programledare är också ett bra tips. Devadatta blir en bra bisittare. Radio Houdi har också en bisittare. I så fall kanske VoFCast till och med kan fortsätta med video...

Fast min bisittare i Radio Houdi går inte av för hackor och skulle kunna köra en radioshow själv.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI
John Houdi

Inläggav Per » sön 01 jul 2012, 17:20

yrara skrev:
Per skrev:En professionell programledare är också ett bra tips.
Jag känner inte till att någon sådan har hört av sig och erbjudit sig göra jobbet gratis?

Man får höra sig för. Att någon vill jobba ideellt och att någon är professionell underhållare är inte helt otänkbart. Föreningen är kompetent och mångsidig.
Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inläggav Yosomono » sön 01 jul 2012, 18:01

John Houdi skrev:Fast min bisittare i Radio Houdi går inte av för hackor och skulle kunna köra en radioshow själv.

Jo, ikväll har han bjudit på hemlagad mat. För första gången på 20 år, faktiskt.
Användarvisningsbild
Yosomono

FöregåendeNästa

Återgå till Tidskriften Folkvett