Tack till red.

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Re: Tack till red.

Inläggav Anders H » sön 01 jul 2012, 20:07

yrara skrev:
Per skrev:En professionell programledare är också ett bra tips.
Jag känner inte till att någon sådan har hört av sig och erbjudit sig göra jobbet gratis?
Det finns inget som säger att jag ensam är duktigare på att skaffa bundsförvanter än vad VoF är. Men tack! :-)
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav Merko » ons 04 jul 2012, 17:10

Jag gillar Folkvett. Visst kunde den gärna publiceras på nätet också nånstans, men jag gillar absolut att det finns en redaktion som väljer vissa texter som är intressanta och ger ifrån sig dem med jämna mellanrum, snarare än att det bara blir ett jämnt flöde av artiklar med minimalt redaktionellt inflytande.

Har inte kollat på vof-sändningen, när det gäller skeptiska podcasts allmänt så har jag känt att det inte varit riktigt värt tiden, det är för mycket pladdrande och för låg informationstäthet för mig. Jag vill inte lyssna på en 15 minuters radiosändning där jag kunde få samma information genom att ägna en minut åt att läsa några notiser. Men jag är väl inte målgruppen helt enkelt. Sådant som jag gillar att följa på som ljud- eller videoinspelningar är dels föredrag om de är bra, och dels debatter. Men det finns ju så otroligt mycket att välja på så man kan ju vara väldigt kräsen.

En tanke som jag tycker vore intressant är att försöka få till ett samarbete gällande inspelningar av intressanta föredrag etc, som skickas ut i ett gemensamt flöde. Jag kan se två sådana områden av VoF-relevans: dels sådant som handlar om skepticism och som då även kan vara på engelska, och varför inte andra språk också. Dels svenska föredrag om vetenskap eller samhällsfrågor med ett kunskapsbaserat fokus. Sådana inspelningar görs ju av universitet och högskolor, men också av de olika studieförbunden. Tyvärr är det ju ofta ganska få som vet att de här inspelningarna existerar. Kunde man få något slags samarbete där de mest intressanta föredragen kan skickas ut i ett gemensamt flöde så vore det väldigt bra för alla inblandade tror jag.
Användarvisningsbild
Merko

Inläggav FudoMyoo » ons 04 jul 2012, 18:05

Merko skrev:Jag gillar Folkvett. Visst kunde den gärna publiceras på nätet också nånstans,
Det gör den: http://www.vof.se/visa-folkvett

Tidigare så brukade artiklarna komma ut på nätet med ungefär ett nummers fördröjning, men nu verkar de ligga mer efter.
Ordnung muss sein.
Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inläggav MartinR » tor 05 jul 2012, 19:02

Eftersläpningen beror på att det kärvat med att uppdatera hela webbsajten. Men nu har styrelsen tillsatt en projektledare och givit honom en budget.
Användarvisningsbild
MartinR

Inläggav micke.d » tis 06 nov 2012, 10:37

Ett par inlägg som postades här för att visa att det går att göra underhållande skeptisk podcast med video, är numera flyttade till tråden Radio Houdi:
viewtopic.php?p=610982#p610982
viewtopic.php?p=612290#p612290
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Föregående

Återgå till Tidskriften Folkvett