Folkvett i brevlådan.

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Folkvett i brevlådan.

Inläggav skeptiskelars » mån 19 jun 2017, 18:45

Det finns få saker som gläder mig så mycket som att möta ett nytt nummer av Folkvett på hallmattan när jag kommer hem efter en dags id.
Eftersom innehållet inte är dagsfärskt så "sparar" jag alltid läsningen till ett tillfälle när det är lugn och ro, alla plikter är avklarade och jag bara kan ägna mig åt rent nöje utan att Luther knackar mig på axeln med något tråkigt. Gärna en kall pilsner eller kaffe och hemgjord tårta bredvid, bekväm länstol, eller kanske en baden-baden om det är sommar.
Aaaaah. Samma känsla som nån gång för 50 år sedan och senaste numret av Kamratposten anlände. Kan inte beskrivas med ord.
skeptiskelars

Re: Folkvett i brevlådan.

Inläggav Nemesis » mån 19 jun 2017, 19:48

Har inte fått den senaste ännu. Kanske imorgon?
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav Anders G » mån 19 jun 2017, 20:27

Vi prioriterade har ju redan fått vårt exemplar. Göteborgshumorn frodas: Tema mumier och pyramidspel...
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav kipphebel3 » mån 19 jun 2017, 20:31

Även jag är prioriterad.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Nemesis » mån 19 jun 2017, 21:24

Är det ett dubbelnummer? Det kom väldigt sent annars.
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav Nemesis » tis 20 jun 2017, 19:48

Ah, den kom idag! :D
Nemesis

Inläggav micke.d » lör 24 jun 2017, 23:03

Nu har jag förlagt mitt ex. Stor stress. Har bara läst två första artiklarna!
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Nemesis » sön 25 jun 2017, 22:56

Anders G skrev:Vi prioriterade har ju redan fått vårt exemplar. Göteborgshumorn frodas: Tema mumier och pyramidspel...

Apropå mumier: Under min barndom hade jag en period då jag var väldigt intresserad av det antika Egypten (vilket sammanföll med att jag spelade datorspelet Farao). Bilden på framsidan av detta Folkvett-nummer väckte dessa minnen till liv. :)
Nemesis

Inläggav skeptiskelars » tis 30 jan 2018, 16:40

@Xzenu Cronström Beskow.
JAG ÄLSKAR DIG !!
Din artikel "Erik Enbys eviga evidensbrist" really made my day. Länge sedan jag upphov sådana ylande hånskratt.

Skall läsa om den ikväll tillsammans med kaffet, chokladpralinen och punschslurken efter middagen. :-)
skeptiskelars

Återgå till Tidskriften Folkvett