Vad är omslaget på 2017:3?

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Vad är omslaget på 2017:3?

Inläggav Nemesis » sön 01 okt 2017, 14:01

När jag kom hem i torsdags kväll, något överförfriskad, så möttes jag av en glad överraskning i form av ett nytt nummer av Folkvett i brevinkastet. Tack för ett intressant nummer! :)

Något som jag inte riktigt förstår är vad bilden på framsidan är för något, eller dess koppling till innehållet. Jag gillar bilden med dess medeltidsvibbar, och skulle av ren nyfikenhet vilja veta vad det är för något. :)

I tidigare nummer har kopplingen mellan innehållet och framsidan varit väldigt tydlig, t ex en bild på en antik egyptier där en av artiklarna handlade om mumier, och en bild på en hund där en av artiklarna handlade om arkeologihundar.
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Re: Vad är omslaget på 2017:3?

Inläggav jak » sön 01 okt 2017, 16:19

Nemesis skrev:Något som jag inte riktigt förstår är vad bilden på framsidan är för något, eller dess koppling till innehållet.
Är det inte utbildning? Så som det står på framsidan som den artikel som lyfts fram?
Användarvisningsbild
jak

Inläggav Nemesis » tor 12 okt 2017, 18:38

Ah, verkar rimligt.

Och jag tyckte det var en riktigt bra ledarartikel dessutom! :)
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav Hans S » fre 13 okt 2017, 09:37

Detta innefattar inte X eller Y.
Användarvisningsbild
Hans S

Återgå till Tidskriften Folkvett