Tillåt mig Garva..

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Re: Tillåt mig Garva..

Inläggav anundi » tor 21 maj 2009, 23:56

Anders Y skrev:Skulle det då vara ett problem om journalisten som skrev reportaget gjorde det under namnet "grisfarmarn" istället för att avslöja vem som verkligen ligger bakom?
Jag tycker det.

Varför tycker du det, och vad skulle problemet vara? Blir det som avslöjas osant eller oviktigt för att den som avslöjar det inte går att identifiera?

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott
Användarvisningsbild
anundi

Re: Tillåt mig Garva..

Inläggav Christer Romson Lande » fre 22 maj 2009, 08:59

AndersY skrev:
Christer Romson Lande skrev:
AndersY skrev:Dessutom brukar det bli en trevligare stämning samt lite mer dämpad och hövlig argumentation om folk skriver under eget namn.
Har du nån källa på det? Eller är det bara anekdoter som ligger till grund för det påståendet?

Behöver du verkligen fråga det, eller vet du kanske redan svaret? Är trevligare stämning ens mätbart, annat än som subjektiv bedömning ifrån enskilda?
Men för att förtydliga då, ifall du inte förstod det, jag tycker att det blir trevligare stämning.
Tja, man undersöker ju faktiskt subjektiva upplevelser också. Såna där hur upplever du på en skala-undersökningar. Så det skulle kunna finnas källor. (Det skulle nog bli svårare med kontrollgrupp och slumpmäsigt urval). Men, visst, jag trodde att du inte hade källor.

Menar du att det är fel att påpeka när någon överdriver styrkan i sina argument? Även om överdriften ganska lät går att se. (Det där är väl dessutom ett påstående som upprepas så ofta så att många tar det för en sanning.)
Christer Romson Lande

Föregående

Återgå till Tidskriften Folkvett