Tips till red.

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.

Tips till red.

Inläggav Crepitus » fre 10 jul 2009, 17:16

Jag läser Folkvett med stor behållning. Skulle dock kunna tänka mig ett återkommande inslag med idéhistoriska/filosofiska betraktelser/biografier av personer som idémässigt bidragit till skepticismen, exempelvis Wittgenstein, Schopenhauer, Spinoza, Hume och Popper (finns säkert fler).
Min tanke var att att bjuda in filosofer/idéhistoriker som skribenter.
When the facts change, I change my mind. What do you do, Sir?
Användarvisningsbild
Crepitus

Re: Tips till red.

Inläggav amandaduregard » lör 02 apr 2011, 08:00

Önskemål: Artikel av Moridin om vaccinationsmotståndare. (Eller vad som helst som inte rör politik eller frukt)
Men det är väl ingen som bryr sig om vad jag tycker.
Användarvisningsbild
amandaduregard

Inläggav Moridin » lör 02 apr 2011, 12:07

amandaduregard skrev:Önskemål: Artikel av Moridin om vaccinationsmotståndare. (Eller vad som helst som inte rör politik eller frukt)

Mats Reimer är ett bättre val. Han är välkänd och kan sina grejer mycket bättre.
Senast redigerad av Moridin lör 02 apr 2011, 12:14, redigerad totalt 1 gång.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav arbetsbank » lör 02 apr 2011, 12:13

Crepitus skrev:Jag läser Folkvett med stor behållning. Skulle dock kunna tänka mig ett återkommande inslag med idéhistoriska/filosofiska betraktelser/biografier av personer som idémässigt bidragit till skepticismen, exempelvis Wittgenstein, Schopenhauer, Spinoza, Hume och Popper (finns säkert fler).
Min tanke var att att bjuda in filosofer/idéhistoriker som skribenter.

+1
Användarvisningsbild
arbetsbank

Återgå till Tidskriften Folkvett