Dr Tinnitus skrev:I princip alla de frågor och påståenden du nu släpade fram har redan fått sina förklaringar flera gånger om men det vägrar ni konspirationstroende att någonsin erkänna, utan ni kommer hela tiden tillbaka och frågar samma saker om och om igen fast det har besvarats och motbevisats till leda.
Och vänligen börja inte tala om fysikens lagar och sådant förens du kan visa att du behärskar det.
fresco skrev:NIST rapporten där de själva skriver att de inte undersökte förloppet från flygplanens kollision tills det att byggnaderna slog i backen.
fresco skrev:Jag påpekade tex att från officiellt håll har det aldrig givits någon förklaring till hur dessa tre stålbyggnader kunde falla symmetriskt i stort sett i fritt fall. Notera att jag länkade till NIST hemsida och deras summering av NIST rapporten där de själva skriver att de inte undersökte förloppet från flygplanens kollision tills det att byggnaderna slog i backen.
Ronakin skrev:Jag har i ca 2,5 år läst och debatterat just ämnet 9/11, från ett rent vetenskaplig perspektiv.
Det jag märkt är att det fattas platser på våra vårdinstitutioner, så mycket sjuka teorier som inte är fakta baserade utan framför allt baserade på ett rent USA hat och framför allt ett rent Bush hat.
[...]
9/11 the comission report: http://www.9-11commission.gov/report/911Report.pdf
[...]
Sen har vi en riktig nagelbitare den senaste och kanske mest noggranna studien över vad som hände med 1WTC o 2WTC. NIST rapporten:
http://wtc.nist.gov/pubs/NISTNCSTAR1-2B ... 1Draft.pdf
Dr Tinnitus skrev:Som jag skrev tidigare, i princip alla påståenden eller frågor du/ni ställer har redan fått sina förklaringar flera gånger om. Antingen så kommer ni med totalt irrelevanta påståenden eller frågor, eller så är det ren lögn, eller så är det sådant som är gammal info från tiden direkt efter attackerna som sedan har reviderats när man fått fram korrekt information och kunnat styrka den. Men ändå så lägger de konspirationstroende fram samma gamla grejor igen och igen.
ThinkTank skrev:Du får inte glömma att "Mohamed" påvisat flera gånger att han inte behärskar grundläggande fysik. Då kan man fråga sig hur han har bildat sig sin egen uppfattning. Gissningsvis är hans åsikt helt politisk eftersom han saknar kompetensen att sätta sig in i materialet.
Dr Tinnitus skrev:Vad jag kan se så har muhamed bra mycket bättre koll på fysikens lagar än du själv har, för du vet oftast inte vad du talar om i det fallet.
Det finns flera beräkningar som klart visar att rasen följde det man kunde förvänta sig efter de skador de åsamkats.
Dina utsvävningar om stålet och deras brandegenskaper är fullständigt irrelevanta, begriper du inte det? De avser ju endast vad man kan förvänta vid en brand i en oskadad byggnadsstomme. Men du har så lägligt "glömt bort" att båda tornen fick ett stor passagerarplan i 800 kmh rakt igenom sig nästan. Du påstår alltså att den bärande konstruktionen inte påverkades i hållfasthet eller form av detta? Menar du även att en kraftigt skadad bärande konstruktion tål brand lika bra som en oskadad?
ThinkTank skrev:Det är klart jag inte har glömt bort passagerarplanen. Men byggnaderna var specifikt konstruerade för att klara träffen från ett passagerarplan.
ThinkTank skrev:Och det förklarar fortfarande inte WTC 7 som inte träffades av ett flygplan.
Ronakin skrev:Det står INTE att dom INTE undersökte hela händelseförloppet, det står att man lade fokusen på kraschen och vad som hände med konstruktionen. Men det står inte att man lät bli att undersöka hela förloppet!
J.K Nilsson skrev:Eftersom man mer räknade med ett flygplan under inflygning i låg fart med lite bränsle så kan man vara rätt så säker att de inte skulle hålla för ett fulltankat något större flyplan i marschhastighet med den brand som detta flygbränsle initierar. [...]
Skör konstruktion, sättningar i marken och brand. Säger det något?
ThinkTank skrev:Men sen "har du för dig" en massa saker. Flygplanet som tornen var konstruerade att motstå var en fullastad Boeing 707.
Det planet väger 152400kg fullastat och har en marschfart på 977km/h. Det ger oss en kinetisk energi på c:a 5600 MNm.
Wikipedia skrev:According to the Federal Emergency Management Agency, WTC towers 1 and 2 were designed to withstand the impact of a 707 lost in fog while looking to land. The modeled aircraft was a 707 weighing 263,000 lb (119,000 kg) with a flight speed of 180 mph (290 km/h), as would be used in approach and landing situations.[20] The 767s that actually hit the towers had a kinetic energy more than seven times greater than the specifically modeled 707 impact.
Återgå till Pseudovetenskap och sekter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster