Dr Tinnitus
Du får inte glömma att "Mohamed" påvisat flera gånger att han inte behärskar grundläggande fysik. Då kan man fråga sig hur han har bildat sig sin egen uppfattning. Gissningsvis är hans åsikt helt politisk eftersom han saknar kompetensen att sätta sig in i materialet.
Jag har studerat det mesta av det material som finns och jag har kommit fram till att den officiella versionen brister på flera punkter. Jag föreslår att du studerar det material som finns och bildar dig en egen uppfattning.
Flera av de källor du skriver här går att plocka bort på direkten men inte alla eftersom jag inte vet vad man hänvisar till i källan.
Men jag kan ta några andra saker under tiden.
Först var konstruktionen certifierat enligt ASTM E119. Det innebär följande:
"Therefore, a one hour fire resistance rating is taken to mean that a structure incorporating the tested wall construction will not collapse, nor transmit flame or a high temperature, while supporting a design load, for at least one hour after a fully developed building fire."
http://www.pima.org/technical_bulletins/tbull105.html
Certifieringen för längre tid än en timme kan också göras, jag vet inte exakt vilken tid det var på just WTC-byggnaderna av den enkla anledning att ritningarna inte är tillgängliga för allmänheten.
Det södra tornet rasade efter mindre än en timme, vilket gör det hela misstänksamt. Det norra tornet rasade efter strax över en timme.
Ytterliggare en sak som gör en misstänksam är att det norra tornet drabbades av en mycket värre brand 1975. Då eldhärjades flera våningar i över 3 timmar utan att byggnaden drabbades av några strukturella skador. Det var efter den branden man installerade sprinklers.
En skannad version av en tidningsartikel som beskriver händelsen finns här:
http://www.total911.info/2005/04/1975-w ... s-for.html
En annan sak som är intressant är byggnadernas potentiella energi och hur den kunde räcka till följande saker:
1. Slå sönder den underliggande konstruktionen.
2. Behålla en acceleration väldigt nära tyngdaccelerationen.
3. Skicka delar av byggnaden upp i luften och ut åt sidorna över 100 meter.
4. Pulvrisera mycket av betongen.
Och att dessutom göra det i ett tidigt skeende när mycket av den potentiella energin ännu inte omvandlats till kinetisk energi.
Den officella rapporten från NIST berör inte ens händelseförloppet från den ögonblick att kollapsen startat. På det sättet undviker man att lämna en förklaring för detta.
Vi tar detta till att börja med.