Övernaturliga snillen spekulerar

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Övernaturliga snillen spekulerar

Inläggav Vetinteallt » lör 27 nov 2010, 01:00

Tristan Chi skrev:
Vetinteallt skrev:Jag tycker att det är hemskt när man ska tjäna pengar på andras sorg t.ex.
Pengar är bara ett av instrumenten som kan användas för att skaffa sig lojalitet, sympati och tillbedjan.

Jo och förvisso kan ju även s.k gratistjänster också användas på "snoffsiga" vis som kan binda upp folk så att de blir lojala eller sympatiserar och tillber.
Vi människor tycks alltid hitta sätt att tvinga oss fram till bästa positionerna. Annars hade jag föreslagit pengarnas avskaffande om det inte vore för det. :smile2:
Ingen person finns på min ignorelista längre.
*folkbildning kan allvarligt skada dina fördomar*
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inläggav pwm » lör 27 nov 2010, 13:44

Vetinteallt skrev:
pwm skrev:
Vetinteallt skrev:Vännen sa att Lange aldrig tar betalt. Och jag tyckte att då är det ju rätt just i alla fall på det sättet.
Utveckla!
Jag tycker att det är hemskt när man ska tjäna pengar på andras sorg t.ex. Tycker överhuvudtaget att man inte skall få lov att ta betalt för sånt som inte är bevisat.
Så du tycker att den monetära biten är det enda problemet?
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Vetinteallt » lör 27 nov 2010, 17:55

pwm skrev:
Vetinteallt skrev:Jag tycker att det är hemskt när man ska tjäna pengar på andras sorg t.ex. Tycker överhuvudtaget att man inte skall få lov att ta betalt för sånt som inte är bevisat.
Så du tycker att den monetära biten är det enda problemet?

Nej! Hela grejen är ju egentligen fel. Alltså att hålla på med något som är overkligt och påhittat. Jag menar att om dom vill hålla på för sig själva med något som är suspekt så får dom väl hållas. Om det inte drabbar nån annan fattig förstås. De skulle få träffas och stå på huvudet för att få disken diskad också om de vill,tror, och önskar att det skulle kunna hjälpa med en hushållsuppgift.
Ingen person finns på min ignorelista längre.
*folkbildning kan allvarligt skada dina fördomar*
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inläggav calle555 » tis 30 nov 2010, 12:49

Jane Lyzell ställer faktiskt en och annan berättigad fråga:
Jane Lyzell skrev:
NiCa (arkiv) skrev:Någonstans mitt i seansen då trumpeterna hade farit omkring i lokalen och några hade känt av hur en ande som uppenbarligen for omkring hade nuddat dem i håret och liknande, just när detta hände släcktes ljusskenet ut för just den tidsrymd som man kan förvänta sig att en normal kropp skulle skymma ljuset, när en person går genom lokalen. Det var inte det enda. Jag hörde ett tydligt och distinkt men kort knarrande ljud från golvet i samma ögonblick som ljustrålen bröts av någon i lokalen, och att knarrandet kom i exakt den riktning där ljuset bröts och alldeles framför mig. För mig råder sedan dess ingen tvekan om att det var bluff och båg.

Jane Lyzell skrev:Nu till din förklaring till seansen med Stewart - var du på den 1:a seansen som han var här - eller på någon av de 2 andra?

NiCa skrev:Annars så var det den första av seanserna med Stewart jag var på. Även fast jag blev inbjudan till de efterföjande fanns det ingen anledning för mig att gå på något jag kände mig övertygad om var bluff.

Okay - varför jag frågade var för jag själv var med på de två andra - vad synd du inte gick ut med att det var fusk i den första seansen då - då kunde du ha besparat mig och välldigt många andra som gick dit tusentalskronor! Varför avslöjade du inte bluffen då????

NiCa svarar då:
NiCa skrev:Jodå Jane, jag gick ut med det ganska omedelbart. Att du inte har hört något om det kan bero på att många som hörde om det inte ville tro det. Nu annonserade jag ju inte i expressen direkt, men jag skrev här på Supra.

Hmm. Två och ett halvt år efter seansen i fråga skriver NiCa så här:
NiCa skrev:Kanske är det så att en av ektoplasma manifesterad ande är tillräckligt fysisk för att bryta den ytterst svaga ljusstrålen jag berättat om? Kanske var det en människa som gick omkring där? Men jag tror knappast det. Det borde i så fall ha hörts både hasande ljud och fler golvknarr.
Användarvisningsbild
calle555
Forummoderator

Inläggav Andreas » tis 30 nov 2010, 12:55

calle555 skrev:
NiCa skrev:Jodå Jane, jag gick ut med det ganska omedelbart. Att du inte har hört något om det kan bero på att många som hörde om det inte ville tro det. Nu annonserade jag ju inte i expressen direkt, men jag skrev här på Supra.

Hmm. Två och ett halvt år efter seansen i fråga skriver NiCa så här:
NiCa skrev:Kanske är det så att en av ektoplasma manifesterad ande är tillräckligt fysisk för att bryta den ytterst svaga ljusstrålen jag berättat om? Kanske var det en människa som gick omkring där? Men jag tror knappast det. Det borde i så fall ha hörts både hasande ljud och fler golvknarr.

Bild
Ljus och kärlek!
Användarvisningsbild
Andreas

Inläggav calle555 » ons 22 dec 2010, 11:14

När ska vår 8-åring få en riktig vän??!!!

:(

Och 0 svar.

Kan inte ni som står ut på iFokus gå in och ge lite bra råd / kramar / pepp?
Användarvisningsbild
calle555
Forummoderator

Inläggav piotrr » ons 22 dec 2010, 20:50

calle555 skrev:Kan inte ni som står ut på iFokus gå in och ge lite bra råd / kramar / pepp?

Jag hoppas att jag inte blev en dålig representant, när jag så helt utan övernaturliga förmågor ingrep i tråden.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav John Houdi » ons 22 dec 2010, 21:04

Förutom att Jane Lyzell fortfarande tror att jag är Garvarn så la signaturen Lynx in följande text gällande VoF. Jag citerar då det finns risk att den tas bort vid en moderering:
Näe du - jag har betydligt fler dimensiomer än du & övriga VoF någonsin kommer att komma i närheten av att inse, förstå & begripa att de finns.

Jag förmodar - nu gissar jag bara - att VoF til allra största delen består av män - män anv bara halva hjärnan - den vänstra. Den högra är nästan helt inaktiv - vilket förklarar er oförmåga att fatta det som innebär känsla. Känsla är ngt som måste finnas - känsla är ett av alla sinnen som krävs för att förstå ngt så subtilt som de övriga dimensionerna.

Kvinnor har 30% mer nervfibrer som sammanbinder h & v hjärnhalvor - ngt som män aldrig kommer att kommer i närheten av att förstå vad det innebär för förståelsen av de övriga dimensioner som finns.

Ni har lika svårt för att förstå detta som det är för en som är född blind & döv, att förstå ljud, ljus & framför allt färger.

Ha-Ha - ni för härliga asså! ;-)

Ni är som en skock cykelreparatörer som tycker att de har ngt att tillföra tillverkningsprocessen av en raket.

Jag kan bara hålla med Jane - VoF e på förskoleklassnivå inom detta med medialt & andligt.

Vetenskapen i dagsläget har bara kunskap av 5-10% av materien. Resten kallar de mörk materia & antimateria. Men har ingen aning om hur de skall kunna bevisa detta. Bara att det MÅSTE finnas för att Universum ska kunna xsistera. Den dagen de kan bevisa de övriga 90-95%-en, kommer nog mycket att klarna för de som lever i dimman.

Det kan nog komma snabbare än de flesta förstår i dag. När kvantdatorerna blir verklighet & datorkraften ökar dramatiskt - kanske det går att finna lösningar på detta att bevisa de övriga 90%-ens xistens och hur detta fungerar

---

I rest my case.

Det finns ingen anledning att forts. traggla detta med ngn som inte fattar vad det handlar om.

* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Läs om Terry Evans näthat och hotbrev
John Houdi

Inläggav kaxiga Z » ons 22 dec 2010, 21:41

Undrar hur de manliga medlemmarna på hennes forum och diverse grannfora, känner sig nu.
...man bör säga vad man vill säga i stället för att ständigt säga att man inte får säga det. /Lena Andersson
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav amandaduregard » ons 22 dec 2010, 23:17

kaxiga Z skrev:Undrar hur de manliga medlemmarna på hennes forum och diverse grannfora, känner sig nu.

De kan inte känna ju.
Men det är väl ingen som bryr sig om vad jag tycker.
Användarvisningsbild
amandaduregard

Inläggav John Houdi » ons 22 dec 2010, 23:34

Som jag trodde censurerades i stort sett alla poster i tråden.
Håhåjaja.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
John Houdi

Inläggav Spiff00 » tor 23 dec 2010, 09:16

John Houdi skrev:Förutom att Jane Lyzell fortfarande tror att jag är Garvarn så la signaturen Lynx in följande text gällande VoF. Jag citerar då det finns risk att den tas bort vid en moderering:
Näe du - jag har betydligt fler dimensiomer än du & övriga VoF någonsin kommer att komma i närheten av att inse, förstå & begripa att de finns.

Jag förmodar - nu gissar jag bara - att VoF til allra största delen består av män - män anv bara halva hjärnan - den vänstra. Den högra är nästan helt inaktiv - vilket förklarar er oförmåga att fatta det som innebär känsla. Känsla är ngt som måste finnas - känsla är ett av alla sinnen som krävs för att förstå ngt så subtilt som de övriga dimensionerna.

Kvinnor har 30% mer nervfibrer som sammanbinder h & v hjärnhalvor - ngt som män aldrig kommer att kommer i närheten av att förstå vad det innebär för förståelsen av de övriga dimensioner som finns.

Ni har lika svårt för att förstå detta som det är för en som är född blind & döv, att förstå ljud, ljus & framför allt färger.

Ha-Ha - ni för härliga asså! ;-)

Ni är som en skock cykelreparatörer som tycker att de har ngt att tillföra tillverkningsprocessen av en raket.

Jag kan bara hålla med Jane - VoF e på förskoleklassnivå inom detta med medialt & andligt.

Vetenskapen i dagsläget har bara kunskap av 5-10% av materien. Resten kallar de mörk materia & antimateria. Men har ingen aning om hur de skall kunna bevisa detta. Bara att det MÅSTE finnas för att Universum ska kunna xsistera. Den dagen de kan bevisa de övriga 90-95%-en, kommer nog mycket att klarna för de som lever i dimman.

Det kan nog komma snabbare än de flesta förstår i dag. När kvantdatorerna blir verklighet & datorkraften ökar dramatiskt - kanske det går att finna lösningar på detta att bevisa de övriga 90%-ens xistens och hur detta fungerar

---

I rest my case.

Det finns ingen anledning att forts. traggla detta med ngn som inte fattar vad det handlar om.

Legen...

wait for it..

... dary!
Jag är inte VoF-medlem, och som representant för mig själv tänker jag på vad jag skriver.
Användarvisningsbild
Spiff00

Inläggav killershrew » tor 23 dec 2010, 18:46

calle555 skrev:När ska vår 8-åring få en riktig vän??!!!

:(

Och 0 svar.

Kan inte ni som står ut på iFokus gå in och ge lite bra råd / kramar / pepp?

Skulle gärna stå till tjänst, men jag är fortfarande bannad efter de där trumpetreferenserna...
WHAT YOU DON'T KNOW SURE CAN HURT YOU -Twisted Sister
Hell hath no fury like a woo-man scorned
"[I]n the Church they don't think. A bishop keeps on saying at the age of eighty what he was told to say when he was a boy of eighteen" -Oscar Wilde
Användarvisningsbild
killershrew

Inläggav John Houdi » ons 05 jan 2011, 21:40

Det diskuteras Anders Åkesson på Medialt i Fokus. Även om inte MiF är lika hårt driven som ÖN i censur och banningar så blir poster ganska ofta censurerarde. Tog några snapshots i dag gällande ett inlägg jag gjorde:

Originalpost:
Bild

blev sedan censurerat så här

Bild

Observera att jag blev tvungen själv att påminna medarbetaren att man bör nämna direkt i posten vad som censurerats eller ändrats.
John Houdi

Inläggav LaSazza » ons 05 jan 2011, 23:49

John Houdi skrev:Det diskuteras Anders Åkesson på Medialt i Fokus. Även om inte MiF är lika hårt driven som ÖN i censur och banningar så blir poster ganska ofta censurerarde. Tog några snapshots i dag gällande ett inlägg jag gjorde:

Originalpost:
Bild

blev sedan censurerat så här

Bild

Observera att jag blev tvungen själv att påminna medarbetaren att man bör nämna direkt i posten vad som censurerats eller ändrats.

Men det gör väl inget,du känner väl den väl <3
Användarvisningsbild
LaSazza

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter