John Houdi skrev:Ibland är det bara kul att diskutera med dem då de alltid drar ner byxorna på sig själv och står och förödmjukar sig offentligt utan att man behöver göra det själv. man kan ju tro att andra paranormalister skulle få upp ögonen, men nej.
John Houdi skrev:Jag vet att många tror att det finns en bitterhet i det jag skriver men så är inte fallet. Jag har mina orsaker för att jag studerar och diskuterar med paranormalister samt diskuterar detta på skeptiska forum och det är ingenting jag kan berätta om nu. En dag kanske det kommer att bli glasklart varför men just nu kan jag inte berätta...
gubblukt skrev:John Houdi skrev:Ibland är det bara kul att diskutera med dem då de alltid drar ner byxorna på sig själv och står och förödmjukar sig offentligt utan att man behöver göra det själv. man kan ju tro att andra paranormalister skulle få upp ögonen, men nej.
Jag tycker att ovanstående kan vara värt att notera i den eviga debatten om ton och argumentationsteknik. Detta borde vara ett utmärkt resultat för att vinna staketsittare till sin sida; att vara någorlunda hövlig och få pseudovetare att framställa sig själva i dålig dager. Det borde inte vara särskilt svårt när vi talar om paranormalister.
Nu finns det väl inte särskilt många staketsittare som hänger på paranormala forum, mestadels övertygade övernaturare och en handfull engagerade skeptiker. Det vore dock intressant om man kunde uppnå motsvarande resultat i mer öppna debatter/diskussioner.
Skeptikerpoddens uppspelningar av ljud från faktiska seanser är ett bra exempel på den taktiken. Det är ganska svårt för ett medium att argumentera mot vad hen själv har sagt...
Hexmaster skrev:Samla material till podden? Vore för enkelt iofs.
gubblukt skrev:Hexmaster skrev:Samla material till podden? Vore för enkelt iofs.
Mmm... enkelhet. Jag vill minnas att det har antytts i podden att de redan har en mängd ytterligare inspelat material(?)
Låter som någon sjuttiotalsskräckis.Anders H skrev:Cleaver girl.

John Houdi skrev:Vi erbjuder alla de som det diskuteras om i Skeptikerpodden att oklippt/ocensurerat svara på det vi sänder. I det här fallet gav vi Lyzell ett flertal möjligheter att komma med replik både före och efter vi gjorde programmet. Mellan hennes fräsningar så lät hon oss förstå att det inte var aktuellt och hon ville inte bemöta det som sades i programmet.
gubblukt skrev:Tsk. Varför skulle någon med hennes krafter bry sig om att debattera i en poddradio? Hon kastade förstås en förbaskelse över dig istället. Nästa gång du slår i tån i nattduksbordet när du kliver upp vet du varför.
John Houdi skrev:T ex ville jag göra en återknytning om vårt program om Lyzell skadade hennes verksamhet på något sätt. Det visade sig att det inte var några problem. Snarare tvärt om om jag förstår det hela rätt.
gubblukt skrev:John Houdi skrev:T ex ville jag göra en återknytning om vårt program om Lyzell skadade hennes verksamhet på något sätt. Det visade sig att det inte var några problem. Snarare tvärt om om jag förstår det hela rätt.
Ett intressant fenomen. Jag antar dock att de som sökte sig till Lyzell efter er sändning var övertygade paranormalister redan innan de lyssnade på inslaget. Annars blir jag ledsen i ögat.
John Houdi skrev:Logik är tyvärr ganska svårt att frambringa hos en del paranormalister....
gubblukt skrev:John Houdi skrev:Logik är tyvärr ganska svårt att frambringa hos en del paranormalister....
Likväl torde deras handlande ha en logisk förklaring och gå att förstå. För någon som redan är övertygad paranormalist kan jag tänka mig att programmet och uppståndelsen omkring det kan verka som reklam för mediet ifråga. Logiken bakom handlandet kanske är så simpel som att "Medium får radioutrymme måste innebära att hen är känd/etablerad/välbesökt. Om jag ändå skall besöka ett medium vill jag ha det här kända mediet och inte någon random noname-gubbe."(?)
Återgå till Pseudovetenskap och sekter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster