killershrew skrev:Problemet med att ha bara PPV skulle vara alla de där programmen jag inte visste att jag ville se förrän jag zappade förbi dem.
Anders H skrev:Är Pay Per View det bästa alternativet för kommersiell tv?
kaxiga Z skrev:En av få reklamfinansierade kanaler som funkar är väl Eurosport. Reklampauserna kan inte pågå längre än set-byte/game-byte/frame-byte/etapp-byte, så det är helt klart uthärdligt, två reklaminslag kanske. Och de verkar klara sig. Undrar varför en massa andra kanaler behöver ha tiominuters-pauser en gång i kvarten.
Grape skrev:Jag personligen hävdar att tv-kanaler som de ser ut idag inte har någon framtid. Varför skall vi betala ex TV3 för att de skall köpa in och visa en tvserie, när vi teoretiskt borde kunna köpa tvserien direkt från produktionsbolaget?
Anders H skrev:Grape skrev:Jag personligen hävdar att tv-kanaler som de ser ut idag inte har någon framtid. Varför skall vi betala ex TV3 för att de skall köpa in och visa en tvserie, när vi teoretiskt borde kunna köpa tvserien direkt från produktionsbolaget?
Jag håller inte med. Vem ska du t.ex. vända dig till om du vill se en BBC-dokumentär eller en nyhetssändning?
Grape skrev:Hur stor del av utbudet i TV3, TV4 och Kanal 5 är nyheter och (BBC-)dokumentärer?
Grape skrev:Varför skall vi betala ex TV3 för att de skall köpa in och visa en tvserie, när vi teoretiskt borde kunna köpa tvserien direkt från produktionsbolaget?
Anders H skrev:Grape skrev:Hur stor del av utbudet i TV3, TV4 och Kanal 5 är nyheter och (BBC-)dokumentärer?
Ah. Good point. 0% på BBC-dokumentärerna, skulle jag tippa. Och när det gäller nyheter så gör man väl något eget inslag per sändning (tror jag), resten är köpt.
Användare som besöker denna kategori: Björn J och 2 gäster