ComputerSweden utnämner 2011 års 10 största floppar.

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.

Inläggav manifesto » sön 01 jan 2012, 12:31

CS skrev:Microsoft dödar sin mediespelare Zune samma dag som Apple lanserar sin nya Iphone.

Polisens kommunikationssystem Rakel klarar inte lokalisering, framgår efter polisens klagomål i januari.

Skol-pc i Stockholm. Tungrott, svindyrt och hårt kritiserat.

Symbian – andelarna sjunker som en sten och Nokia väljer Windows Phone som huvudplattform.

Novells Netware, men Volvo gick emot strömmen och storinstallerade.

RIM, tappar andelar och avbrotten står som spön i backen.

Google Buzz, men även Aardwark, Fast Flip och Google Pack såg slutet.

HPs operativsystem WebOS gick från att bli en ny och het utmanare till att bli iskallt och gå en stilla död till mötes.

4g, i alla fall i Sverige där bara 8 600 abonnemang har sålts, enligt PTS.

Windows Phone, fick mikroskopiska marknadsandelar, men Microsoft ger inte upp trots hård konkurrens från Googles Android och Apples Ios.
Användarvisningsbild
manifesto

Re: ComputerSweden utnämner 2011 års 10 största floppar.

Inläggav JemyM » ons 18 apr 2012, 18:59

Med gb-begränsning är 4G värdelöst och ointressant. Vem fan vill gå tillbaka till tiden före flatrate? De som fortfarande ringer med televerket?
"An account of behavior should not exaggerate the role of consciousness. Rather than actually guiding or controlling behavior, consciousness seems mainly to make sense of behavior after it is executed." (Loewenstein, 2001)
Användarvisningsbild
JemyM

Inläggav Anders H » ons 18 apr 2012, 20:03

manifesto skrev:
CS skrev:Microsoft dödar sin mediespelare Zune samma dag som Apple lanserar sin nya Iphone.

Fast du kan ju köpa den i en annan produkt...
manifesto skrev:
CS skrev:Windows Phone, fick mikroskopiska marknadsandelar, men Microsoft ger inte upp trots hård konkurrens från Googles Android och Apples Ios.
Är Zune-nedläggning ett misstag i ljuset av detta? Det är ju bara att plocka ur SIM-koret, så har man en Zune. Misslyckande ligger i att man inte når ut, kanske för att man inte har en tillräckligt bra produkt, kanske av andra anledningar. Det är misslyckandet.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav matsw » ons 18 apr 2012, 22:26

Kan man verkligen säga att en mjukvaruplattform som överlevt i bortåt 30 år (symbian) floppar?
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.
Användarvisningsbild
matsw

Inläggav manifesto » ons 18 apr 2012, 22:32

Vill för säkerhets skull meddela att jag har noll antal synpunkter på listan ovan.
Användarvisningsbild
manifesto

Inläggav VeVeN » tor 19 apr 2012, 16:59

4G

Det där med generationer blir allt mindre viktigt. Vad folk vill ha är trevliga mobiler, bra täckning och kapacitet. Folk gillar också begripliga, förutsägbara prismodeller. Någon massiv övergång till 4G borde egentligen inte ha varit särskilt väntad.

Här kan man jämföra med hur det var när GSM introducerades i Skandinavien. Det blev ingen massiv överströmning från det etablerade, och väl fungerande, analoga NMT till det nya, digitala GSM. Den nya tekniken i sig gav inte tillräckligt stor fördel för kunderna.
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P
Användarvisningsbild
VeVeN

Inläggav Anders » tor 19 apr 2012, 21:52

VeVeN skrev:4G

Det där med generationer blir allt mindre viktigt. Vad folk vill ha är trevliga mobiler, bra täckning och kapacitet. Folk gillar också begripliga, förutsägbara prismodeller. Någon massiv övergång till 4G borde egentligen inte ha varit särskilt väntad.

Här kan man jämföra med hur det var när GSM introducerades i Skandinavien. Det blev ingen massiv överströmning från det etablerade, och väl fungerande, analoga NMT till det nya, digitala GSM. Den nya tekniken i sig gav inte tillräckligt stor fördel för kunderna.
Här nere i arablandet där vi bor kostar 3G data ca 5 ggr så mycket som i Sverige med halva datamängden. 4G vore livsfarligt för plånboken.
Jack Daniel ‏@jack_daniel:
Due to market demand I'm going to launch my own vulnerability management toolkit, a bucket of sand for burying one's head.
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Anders H » ons 27 jun 2012, 22:14

Kort video. Det är svårt att inte älska resultatet av tankearbetet som plöjts ner i Windows. http://www.youtube.com/watch?v=cTEPpwAtULo
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav take » ons 27 jun 2012, 22:29

manifesto skrev:
CS skrev:Novells Netware, men Volvo gick emot strömmen och storinstallerade.

Netware är inte så dumt, men jag saknar Banyan Vines.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.
Användarvisningsbild
take

Inläggav matsw » ons 27 jun 2012, 23:01

Anders H skrev:Kort video. Det är svårt att inte älska resultatet av tankearbetet som plöjts ner i Windows. http://www.youtube.com/watch?v=cTEPpwAtULo

jag har iphone o ipad. Jag stänger i princip aldrig ner appar. Det behövs inte...
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.
Användarvisningsbild
matsw

Inläggav Anders H » ons 27 jun 2012, 23:08

matsw skrev:jag har iphone o ipad. Jag stänger i princip aldrig ner appar. Det behövs inte...

Jag stänger ner appar ibland. Möjligen tar "levande" appar lite processorkraft, som t.ex. mediaspelaren. Det kan ju vara bra att funktionen finns för den som spelar många spel, t.ex...
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav anundi » tor 28 jun 2012, 08:46

Anders H skrev:Kort video. Det är svårt att inte älska resultatet av tankearbetet som plöjts ner i Windows. http://www.youtube.com/watch?v=cTEPpwAtULo

Jag ser inte riktigt vad som är den egentliga skillnaden. Det konkreta/enda riktiga skillnaden jag kan se är en "avstängningsknapp" i windowsmobilen, och spontant känns det lite riskabelt att ha den så lättåtkomlig.

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott
Användarvisningsbild
anundi

Inläggav Anders » tor 28 jun 2012, 15:23

anundi skrev:

Jag ser inte riktigt vad som är den egentliga skillnaden. Det konkreta/enda riktiga skillnaden jag kan se är en "avstängningsknapp" i windowsmobilen, och spontant känns det lite riskabelt att ha den så lättåtkomlig.
Jag håller med. Win visade hur app körs i bakgrunden, det visades inte med iOS. Lite bias kanske... Och som nämts ovan, varför avsluta en app överhuvudtaget? Har Win 7.5/7.8/8 dålig minneshantering eller?
Senast redigerad av Anders tor 28 jun 2012, 16:22, redigerad totalt 1 gång.
Jack Daniel ‏@jack_daniel:
Due to market demand I'm going to launch my own vulnerability management toolkit, a bucket of sand for burying one's head.
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav C-J » tor 28 jun 2012, 15:27

Det händer väl någon gång i månaden att jag stänger av lite appar, tror jag skulle använda en windows phone på samma sätt. Minne ska användas.
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav Anders H » tor 28 jun 2012, 17:02

Tog med mig kommentarerna: http://www.youtube.com/watch?v=m5SaQERFu7g

Ska visa lite andra tuffa Windows 7-grejer.
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Nästa

Återgå till Allmänt