NeuraltNätverk skrev:Publicerades i en ekonomisk tidskrift. Citerar Kenneth Arrow.
Lönesättning var ett av många exempel jag räknade upp, därför handlar det inte om ekonomi utan om en bred och inbyggd trend i samhället.
NeuraltNätverk skrev:Hyrandet är inte allt i livet.
Varför fastnar du på enbart lönesättningen? Och dessutom - lön handlar inte enbart om hyra. Att värderas olika för samma arbete är ett oerhört problem för de som missgynnas och påverkar både frihet, ekonomisk trygghet, oberoende och värderingar.
NeuraltNätverk skrev:trilobite skrev:Jag frågade om du själv kunde tillföra några fler fenomen som kunde vara möjliga att studera. Du har inte direkt kommit vidare därifrån.
Varför borde denna börda vara på mig?
Det gör det inte och mina exempel räcker ju.
Jag tänkte bara att du själv borde förstå att det inte är särskilt svårt att undersöka om ett kön missgynnas jämfört med ett annat.
NeuraltNätverk skrev:Denna tråd har att göra med hur Amanda Marcotte ger oss ett exempel på hur kritisk genusteori ruinerar psykologi.
Jag vet inte vad ditt syfte är trilobite.
Tråden berörde ju dina idéer om att skillnad i förutsättningar för könen bara är gnäll och bias, så jag tyckte det passade att kommentera det.