Dumma politiska memer

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.

Dumma politiska memer

Inläggav NeuraltNätverk » lör 03 mar 2012, 05:06

http://en.wikipedia.org/wiki/You_have_two_cows

Capitalism: You have two cows. You sell one and buy a bull.

Antar underförstått att kapitalismen alltid är Paretooptimal. (Det är inte fallet.)

viewtopic.php?p=548405#p548405

Matte skrev:Om du inte är emot kriget, vad gör du i så fall här? Why isn´t your ass in Kandahar?

Liksom att fråga, ur ett vegant perspektiv, "Om du äter gärna kött, varför är du inte slaktare?" Arbetsfördelningen! Jag kan skapa kartogram och skit. De som fick 35 på ASVAB kan gå in i stridsenheterna.

http://modusdopens.wordpress.com/2010/0 ... er-people/

It’s not my job to educate you — do your own homework.

Särskilt vanligt hos feminister. Bevisbördan är på er. Ni har nästan ingen makt. Om ni vill vinna något på dina idéer, så borde ni lyfta av denna börda. Inte alla tycker att era idéer är Guds självklara ord.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Re: Dumma politiska memer

Inläggav Blenda » lör 03 mar 2012, 09:09

NeuraltNätverk skrev: Särskilt vanligt hos feminister. Bevisbördan är på er. Ni har nästan ingen makt.

Hahaha! Och varför bryr du dig då så mycket om feminister? Skulle aldrig falla mig in att gå i strid mot några jag anser maktlösa. För övrigt har jag förälskat mig i din galenskap - keep up the good work ;)
Blenda

Inläggav Moridin » lör 03 mar 2012, 20:27

"Dumma politiska memer" innehållet ett redundant ord. Gissa vilket?

Här är några fler:

"Alla ska med!"
"Jobblinje, inte bidragslinje".
"Barn har rätt till båda föräldrarna".
"Change we can believe in".
"We are the 99%".
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
| Debunking Denialism | AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin

Inläggav Blenda » lör 03 mar 2012, 20:51

Moridin skrev:"Dumma politiska memer" innehållet ett redundant ord. Gissa vilket?

"Dumma"? (Har jag vunnit en fruktkorg nu)?
Blenda

Inläggav trilobite » lör 03 mar 2012, 21:15

NeuraltNätverk skrev:Särskilt vanligt hos feminister.
Anekdotiskt påstående.

NeuraltNätverk skrev:Inte alla tycker att era idéer är Guds självklara ord.
Vissa av idéerna borde dock vara allmänt accepterade, men är det tyvärr inte.
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer
Användarvisningsbild
trilobite
Forummoderator

Inläggav pekka » lör 03 mar 2012, 21:20

Vilka ideer är det?
Användarvisningsbild
pekka

Inläggav trilobite » lör 03 mar 2012, 21:23

Att man skall ha samma lön för lika arbete t ex, eller att man inte skall hämmas i sitt liv p g a könstillhörighet. Sistnämnda mer vanligt i t ex Afghanistan, givetvis.
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer
Användarvisningsbild
trilobite
Forummoderator

Inläggav pekka » lör 03 mar 2012, 21:27

Jo men detta håller ju alla med om i princip.Gäller även vi som inte definerar oss som feminister.
Användarvisningsbild
pekka

Inläggav Knurd » lör 03 mar 2012, 23:32

Capitalism: You have two cows. You sell one and buy a bull.

"Du har två kor"-memen ska nog uppfattas som satir, snarare än seriös politisk debatt.

It’s not my job to educate you — do your own homework.

Brukar sammanfalla med "Jag blir så trött", oftast yttrat av någon som har "politiskt korrekta" åsikter (PK är ingen definierad ideologi, utan ett knippe åsikter som råkar tilltala den idealistiska grenen av makteliten, i Sverige förut motsvarat av SSU, men nu håller alliansens ungdomsförbund på att ta över privilegiet att formulera PK-manifestet), som har kommit i kontakt med "politiskt inkorrekta" uttryck, som kan vara allt möjligt som inte faller den idealistiska medelklassvänstern i smaken: drogliberalism, privatiseringar, sexistisk reklam, israeliska bosättningar eller invandringsmotstånd.

Lider rödgröna hipsters av narkolepsi eller anemi, eftersom de så ofta säger att de blir trötta? Jag har svårt att tänka mig att Fredrika Bremer eller August Palm offentligt sagt "jag blir så trött" trots att de träffade på enorma orättvisor.
Senast redigerad av Knurd lör 03 mar 2012, 23:48, redigerad totalt 3 gånger.
Adrumdrum.
Användarvisningsbild
Knurd

Inläggav Blenda » lör 03 mar 2012, 23:40

Knurd skrev: Lider rödgröna hipsters av narkolepsi, eftersom de säger sig bli trötta hela tiden?

Svininfluensavaccin?
Blenda

Inläggav NeuraltNätverk » lör 03 mar 2012, 23:56

Blenda skrev:
NeuraltNätverk skrev: Särskilt vanligt hos feminister. Bevisbördan är på er. Ni har nästan ingen makt.

Hahaha! Och varför bryr du dig då så mycket om feminister?

Samma anledningen till att jag bryr jag mig så mycket om Assburgers på nätet som klagar över "ableism". De är så jävla förargliga.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inläggav Knurd » lör 03 mar 2012, 23:56

Apropå "Do your own homework": att nämna en boktitel som argument i en debatt. Typisk derailing, som kan liknas vid entrévärdens "Gå ett varv runt kvarteret". Det är inte ett rimligt krav på en motståndare att hon ska skaffa och läsa genom en bok.

En klassisk jag-är-inte-rasist-mem är
Många av mina bästa vänner är invandrare

Min kommentar: http://torekullgren.blogspot.com/2012/0 ... er-ar.html
Adrumdrum.
Användarvisningsbild
Knurd

Inläggav NeuraltNätverk » sön 04 mar 2012, 00:02

trilobite skrev:
NeuraltNätverk skrev:Särskilt vanligt hos feminister.
Anekdotiskt påstående.

Jahadu...

http://lmgtfy.com/?q=feminism+%22it%27s ... educate%22

Feminists say this over and over again, but it bears repeating: it’s not my job to teach other people, particularly antifeminists, about feminism from scratch.

trilobite skrev:Vissa av idéerna borde dock vara allmänt accepterade, men är det tyvärr inte.

Såsom?

Knurd skrev:"Du har två kor"-memen ska nog uppfattas som satir, snarare än seriös politisk debatt.

En av mina lärare på gymnasiet använde "två kor" helt på allvar.
Senast redigerad av NeuraltNätverk sön 04 mar 2012, 00:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inläggav Moridin » sön 04 mar 2012, 00:02

NeuraltNätverk skrev:Samma anledningen till att jag bryr jag mig så mycket om Assburgers på nätet som klagar över "ableism". De är så jävla förargliga.

Vad tycker du är förargligt i t. ex. detta inlägg? Tycker du det är rimligt att använda ASD som en etikett för att förmedla att man anser att en viss person är allmänt korkad? Jämför med att kalla korkade saker för "gay".
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
| Debunking Denialism | AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin

Inläggav Knurd » sön 04 mar 2012, 00:05

NeuraltNätverk skrev:
Blenda skrev:Hahaha! Och varför bryr du dig då så mycket om feminister?

Samma anledningen till att jag bryr jag mig så mycket om Assburgers på nätet som klagar över "ableism". De är så jävla förargliga.

Det är en mycket intressant fråga, varför många politiskt intresserade människor bryr sig väldigt mycket om att kritisera/racka ner på/skälla som en galning på (enl Grallimatik, T. Danielssson) någon mer eller mindre obskyr politisk ideologi, som de inte sympatiserar med, och som är ganska långt bort från den verkliga makten. Jag finner ofta den benägenheten hos mig själv. Någon som har en bra förklaring?
Adrumdrum.
Användarvisningsbild
Knurd

Nästa

Återgå till Politik