trilobite skrev:Har dessa personer du nämner något drag som är gemensamt, som tar sig liknande uttryck för hur de påverkar sin omgivning? Känns rätt random tycker jag.
Det var allt före min tid.
Jag verkar ibland leva från 50- till- 90-talet.
trilobite skrev:Har dessa personer du nämner något drag som är gemensamt, som tar sig liknande uttryck för hur de påverkar sin omgivning? Känns rätt random tycker jag.
I got a little girl a cutting teeth
A pretty wife who’s in the bed
Rather be makin’ love or makin’ peace
Don’t wanna live a life of dread

Vidugavia skrev:Vi kan ju då hoppas att du själv drabbas av största möjliga förnedring och lidande. Skulle nog vara en givande läroprocess.
Xantippa skrev:Du ger uttryck för en politisk övertygelse baserad på fördomar.
NeuraltNätverk skrev:Några av er undrar kanske varför jag är så starkt emot freden: jag tror att peaceniks brukar vara mobbare. Det här är så svårförståeligt vid första anblick som mitt påstående att miljöskador är bra. Men tänk på det lite. Freden skulle kräva en hög nivå av konformitet. Och en viktig anledning till mobbning är att upprätthålla konformiteten. Alltså mobbar peaceniks: om man inte håller med vad beträffar t.ex. ... Palestina, ekonomisk teori, social psykologi, feminism ... va fan som helst, verkligen, så har man absolut fel och så är man skitstövel. Och det finns inga fakta som man får åberopa sig på. De är alla felaktiga. Du har inte anpassat sig; du ska bestraffas.
Nej jag vill bli en del av den små teknokratiska eliten som kommer ha nytta av händelserna och iaf bor jag i Pennsylvania där utfallen kommer vara ganska lindriga.
NeuraltNätverk skrev:Xantippa skrev:Du ger uttryck för en politisk övertygelse baserad på fördomar.
Vilken/vilka?
Blenda skrev:Äh, du är bara lite grinig just nu.
Blenda skrev:Gå och lägg dig
Xantippa skrev:Att världen består av hycklare
Xantippa skrev:du ser dig själv i en värld där du och dina få jämlikar drar mesta möjliga personliga nytta
NeuraltNätverk skrev:Xantippa skrev:du ser dig själv i en värld där du och dina få jämlikar drar mesta möjliga personliga nytta
Beror på. Jag kan dra mycket nytta från situationen. Och det är inte som om jag bor i t.ex. Sahel. De kommer ha det jävla svårt. Kriget och törsten kommer dock inte till mitt hemland.
Xantippa skrev:Aha.
Men du ser en idealvärld framför dig som ska uppnås. Anledningarna till det verkar helt baserade på fördomar om hur alla andra är.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster