NeuraltNätverks betraktelser

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.

Re: NeuraltNätverks betraktelser

Inläggav NeuraltNätverk » lör 03 mar 2012, 00:42

trilobite skrev:Har dessa personer du nämner något drag som är gemensamt, som tar sig liknande uttryck för hur de påverkar sin omgivning? Känns rätt random tycker jag.

Det var allt före min tid.

Jag verkar ibland leva från 50- till- 90-talet.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Jag ser fram emot klimatförandring och andra miljöskador

Inläggav NeuraltNätverk » ons 14 mar 2012, 08:34

Varför det? Det verkar väldigt kontraintuitivt. Men jag tror att dessa fenomen kommer förstora många olika politiska fantasier.

Till höger:

• Oändlig ekonomisk tillväxt är genomförbar. Det gäller både den kristna högern, Hindutva osv och mer världsliga libertards.
  • Vår Gud är en dåsig Gud. Det gäller de religiösa mest.
  • Faktumet att "pajens" storlek är bestämd kommer höja fler frågor om välståndsdistributionen, tror jag.

Till vänster:

Allt detta kommer tvinga folk att leva mer i verkligheten. Religiös tro anses ofta som det största hot mot förnuftigheten, även dess raka motsats. Men jag tror det inte. Religiös tro iofs inverkar inte nödvändigtvis menligt på ens beteende och det är förresten ofta halvhjärtat. Men ideologisk tro har visst en stor påverkan på beteende! Alltså som skeptik är min största fiende politiska fördomar.
Senast redigerad av devadatta ons 14 mar 2012, 11:52, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: sammanfogat
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Re: Jag ser fram emot klimatförandring och andra miljöskador

Inläggav Vidugavia » ons 14 mar 2012, 08:42

Vi kan ju då hoppas att du själv drabbas av största möjliga förnedring och lidande. Skulle nog vara en givande läroprocess.
"Allt mera hårt begrov sig tidens tand
i varje vrå som drömmen tänkt bevara
och dammet föll som tidens egen sand
på bord och golv i rymdens Aniara"

- 99:e sången
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav NeuraltNätverk » ons 14 mar 2012, 08:51

Några av er undrar kanske varför jag är så starkt emot freden: jag tror att peaceniks brukar vara mobbare. Det här är så svårförståeligt vid första anblick som mitt påstående att miljöskador är bra. Men tänk på det lite. Freden skulle kräva en hög nivå av konformitet. Och en viktig anledning till mobbning är att upprätthålla konformiteten. Alltså mobbar peaceniks: om man inte håller med vad beträffar t.ex. ... Palestina, ekonomisk teori, social psykologi, feminism ... va fan som helst, verkligen, så har man absolut fel och så är man skitstövel. Och det finns inga fakta som man får åberopa sig på. De är alla felaktiga. Du har inte anpassat sig; du ska bestraffas.

Som psykotisk nonkonformist ogillar jag allt detta naturligt. Hur kan jag få avslag på möjligheten att visa "impulsiv icke-konformitet" när någon fredsmobbare pratar så känslomässigt om hur bra freden skulle vara? Hörde detta igår i radio:

http://www.youtube.com/watch?v=GyJ_orDmVxk

I got a little girl a cutting teeth
A pretty wife who’s in the bed
Rather be makin’ love or makin’ peace
Don’t wanna live a life of dread

Min nästan reflexiva reaktion:

Bild

Vidugavia skrev:Vi kan ju då hoppas att du själv drabbas av största möjliga förnedring och lidande. Skulle nog vara en givande läroprocess.

Nej jag vill bli en del av den små teknokratiska eliten som kommer ha nytta av händelserna och iaf bor jag i Pennsylvania där utfallen kommer vara ganska lindriga. PROBLEM?
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inläggav Xantippa » ons 14 mar 2012, 09:13

Du ger uttryck för en politisk övertygelse baserad på fördomar.
We are the dead
Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inläggav NeuraltNätverk » ons 14 mar 2012, 09:14

Xantippa skrev:Du ger uttryck för en politisk övertygelse baserad på fördomar.

Vilken/vilka?
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inläggav Blenda » ons 14 mar 2012, 09:17

NeuraltNätverk skrev:Några av er undrar kanske varför jag är så starkt emot freden: jag tror att peaceniks brukar vara mobbare. Det här är så svårförståeligt vid första anblick som mitt påstående att miljöskador är bra. Men tänk på det lite. Freden skulle kräva en hög nivå av konformitet. Och en viktig anledning till mobbning är att upprätthålla konformiteten. Alltså mobbar peaceniks: om man inte håller med vad beträffar t.ex. ... Palestina, ekonomisk teori, social psykologi, feminism ... va fan som helst, verkligen, så har man absolut fel och så är man skitstövel. Och det finns inga fakta som man får åberopa sig på. De är alla felaktiga. Du har inte anpassat sig; du ska bestraffas.

Nej jag vill bli en del av den små teknokratiska eliten som kommer ha nytta av händelserna och iaf bor jag i Pennsylvania där utfallen kommer vara ganska lindriga.

Äh, du är bara lite grinig just nu. Psykotisk är du inte för tillfället och inte är det något att skryta om att man varit det heller. Gå och lägg dig, så kanske du vaknar på lite bättre humör sedan. Natti.
Blenda

Inläggav Xantippa » ons 14 mar 2012, 10:23

NeuraltNätverk skrev:
Xantippa skrev:Du ger uttryck för en politisk övertygelse baserad på fördomar.

Vilken/vilka?

Att världen består av hycklare, att du är en av de få som genomskådar det, att du ser dig själv i en värld där du och dina få jämlikar drar mesta möjliga personliga nytta och att detta stör folk eftersom sanningen stör och...kliar.
We are the dead
Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inläggav NeuraltNätverk » ons 14 mar 2012, 11:02

Blenda skrev:Äh, du är bara lite grinig just nu.

Nej. Min humör just nu:

http://www.youtube.com/watch?v=hfrWchX5rAU

Blenda skrev:Gå och lägg dig

Inte tills jag tar min quetiapin. Jag har en ren fysisk oförmåga att sova till dess.

Xantippa skrev:Att världen består av hycklare

Vad har TS att göra med hyckleri?

Xantippa skrev:du ser dig själv i en värld där du och dina få jämlikar drar mesta möjliga personliga nytta

Beror på. Jag kan dra mycket nytta från situationen. Och det är inte som om jag bor i t.ex. Sahel. De kommer ha det jävla svårt. Kriget och törsten kommer dock inte till mitt hemland.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inläggav Xantippa » ons 14 mar 2012, 14:09

NeuraltNätverk skrev:
Xantippa skrev:du ser dig själv i en värld där du och dina få jämlikar drar mesta möjliga personliga nytta

Beror på. Jag kan dra mycket nytta från situationen. Och det är inte som om jag bor i t.ex. Sahel. De kommer ha det jävla svårt. Kriget och törsten kommer dock inte till mitt hemland.

På vilket sätt motsäger det du säger vad jag skrev?
We are the dead
Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inläggav NeuraltNätverk » tor 15 mar 2012, 00:19

Det är ingen "fördom".
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inläggav Xantippa » tor 15 mar 2012, 00:21

Aha.

Men du ser en idealvärld framför dig som ska uppnås. Anledningarna till det verkar helt baserade på fördomar om hur alla andra är.
We are the dead
Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inläggav NeuraltNätverk » tor 15 mar 2012, 00:23

Xantippa skrev:Aha.

Men du ser en idealvärld framför dig som ska uppnås. Anledningarna till det verkar helt baserade på fördomar om hur alla andra är.

"Fördomar" =/= "extensiv erfarenhet".
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Legionary Titus Pullo is a hero of the XIII Legion!

Inläggav NeuraltNätverk » tor 29 mar 2012, 09:04

BUT LOOK AT HIM NOW: JUSTICE KNOWS EVERY MAN'S NUMBER!

HE HAS COMMITTED A TERRIBLE SACRILEGE, AND HE WILL PAY FOR IT WITH HIS LIFE! AS WILL ANY MAN HERE WHO BREAKS THE LAW. BRAWLERS AND DRUNKARDS WILL BE FLOGGED. THIEVES WILL BE STRANGLED ... DESERTERS! WILL BE CRUCI

Bild

FIED!
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Re: Legionary Titus Pullo is a hero of the XIII Legion!

Inläggav Victor_Von_Doom » tor 29 mar 2012, 22:19

Dreaming is a shore
for a ship that never docks
Nonetheless I still belong to dreaming
Användarvisningsbild
Victor_Von_Doom

FöregåendeNästa

Återgå till Lekstuga