Suresh skrev:Hippieungen skrev:Delaklera?? Eh....va!!??
Bry dig inte om det, det gäller bara myndiga. det där tar din förmyndare hand om.
Har inte alla en förmyndare? Och förmyndarna själva har väl en förmyndare som sköter sånt åt dem?
Suresh skrev:Hippieungen skrev:Delaklera?? Eh....va!!??
Bry dig inte om det, det gäller bara myndiga. det där tar din förmyndare hand om.
Anders skrev:Jag är bara lite förvånad att folk i allmänhet är så ointresserad av nutida pengar, men är väldans oroliga för att få för lite när dom är pensionärer.
När jag personligen har pengar över lägger jag det på upplevelser och presenter till min fru. Hon verkar gillar det.
Pär C skrev:Sådär. I år bara 8 timmar sent.
Moridin skrev:Det är ju inte försent då det förlängts?Pär C skrev:Sådär. I år bara 8 timmar sent.
Låt mig förklara. Pengar över är pengar som inte går till pensionssparande. För mig är pensionssparande väldigt viktigt då jag vet hur liten del av den nuvarande lönen jag kommer få ut som pensionär. När jag väl har betalat en (ganska ansenlig) del av min lön till framtida pension är det ofta det finns pengar över. De går antingen ytterligare sparande eller till ovan nämnda lite mer skojiga saker.Zartax skrev:Anders skrev:Jag är bara lite förvånad att folk i allmänhet är så ointresserad av nutida pengar, men är väldans oroliga för att få för lite när dom är pensionärer.
När jag personligen har pengar över lägger jag det på upplevelser och presenter till min fru. Hon verkar gillar det.
Du är alltså förvånad över ditt eget beteende?
Pär C skrev:Äsch då. Jag var dock omedveten om förlängningen när jag lämnade in deklarationen. Hur som så sumpade jag min chans i år till modest civil olydnad. Viljan fanns i alla fall.
Moridin skrev:Jag lämnade in min första dagen.
Pär C skrev:Moridin skrev:Jag lämnade in min första dagen.
När staten kallar så ...
L. Mäkinen skrev:Jag har begränsad förståelse för behovet av en extra deklarationsdag. De flesta har haft god tid på sig att hantera det hela så att de kunnat lämna in sin deklaration långt innan det är för sent.
Antagligen hör mina tankar om detta ihop med min inställning till tidspassning i allmänhet.
anundi skrev:L. Mäkinen skrev:Jag har begränsad förståelse för behovet av en extra deklarationsdag. De flesta har haft god tid på sig att hantera det hela så att de kunnat lämna in sin deklaration långt innan det är för sent.
Antagligen hör mina tankar om detta ihop med min inställning till tidspassning i allmänhet.
Om tekniken kraschar eller strular när det fortfarande de facto finns tid kvar att lämna in, och därmed ökar risken för krångel, är det väl inte läge att straffa någon som av diverse anledningar inte lämnat in den.
Märkligt Bror Duktig-tänk, tycker jag.
Användare som besöker denna kategori: Anders och 4 gäster