"jag blev avstängd på VoF, de är dumma!"
Hippieungen skrev:Någon som vet varför det kallas kotknackarmetoden? Dvs att begära sig avstängd och sedan påstå detta på andra forum?
Erland skrev:Det finns flera fall där forumanvändare blivit avstängda på egen begäran. Jag förstår inte varför. Är man trött på forumet kan man (väl?) begära att få sitt konto inaktiverat. Man kan ju också helt enkelt strunta i att besöka forumet. Att någon blir avstängd beror ju i normalfallet på att personen brutit mot forumets regler (iaf enligt moderatorerna), men en användare som begär att bli själv avstängd menar väl knappast att han/hon gjort fel. Anser man att man själv gjort fel kan man ju alltid förklara sig och be om ursäkt, om man nu känner att man måste göra något alls. Jag kan inte se någon poäng med att begära avstängning av sig själv. Så varför begär några just det?
micke.d skrev:Lite olyckligt om såna personer antas vara avstängda på samma grunder som de som brutit mot reglerna, men rent tekniskt ser det inte ut att finnas mer än ett sätt att stänga av.
C-J skrev:1. Drick dig full på fernet
2. Gå in i kontrollpanelen
3. Hamra med handflatorna på tangentbordet med markören i lösenordsfältet
4. Spara
5. Logga ut
6. ???
7. Hejdå!
Har kollat upp det här lite till:piotrr skrev:Vi kan väl ändra deras lösenord till något de inte känner till?micke.d skrev:Lite olyckligt om såna personer antas vara avstängda på samma grunder som de som brutit mot reglerna, men rent tekniskt ser det inte ut att finnas mer än ett sätt att stänga av.
micke.d skrev:Frågan är vad som är önskvärt?
Ventromedial skrev:Hippieungen skrev:Någon som vet varför det kallas kotknackarmetoden? Dvs att begära sig avstängd och sedan påstå detta på andra forum?
Subluxationsmetoden menar du?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster