swooch skrev:Måste länka till the Oatmeal - Nikolaj Tesla. http://theoatmeal.com/comics/tesla
Hippieungen skrev:Kan svaret på denna frågeställning vara så enkel som en välkänd klyscha? Skillnaden mellan ett geni och en idiot är hårfin.
kaxiga Z skrev:Låter snitsigt om det är sant (när något låter lite väl coolt, spektakulärt och kort att uttala brukar jag osäkra mitt skeptiska gevär). Fast det är nog ofta lite demens, är min fördom. Men visst, några sociala genier kanske inte de flesta nobelpristagare har varit precis.
kaxiga Z skrev:Hippieungen skrev:Kan svaret på denna frågeställning vara så enkel som en välkänd klyscha? Skillnaden mellan ett geni och en idiot är hårfin.
Låter snitsigt om det är sant. Fast det är nog ofta lite demens, är min fördom. Men visst, några sociala genier kanske inte de flesta nobelpristagare har varit precis.
kaxiga Z skrev:swooch skrev:Måste länka till the Oatmeal - Nikolaj Tesla. http://theoatmeal.com/comics/tesla
Haha, underbar. (av någon anledning köper jag nästan vad där står trots att jag ännu inte orkat googla eller ens tänka efter.... Fast: Kan det vara en ultranationalistisk serb till fan, som blivit lite väl besatt?)
kaxiga Z skrev:Seriöst svar: Har sett liknande på nära håll, och det kan faktiskt i vissa fall (obs anekdot) vara begynnande mild demens, som orsakar en massa aggressiva spridda konspirationsteorier, alternativ sådant personen misstänkt tidigare i livet, som verkligen förstärks i takt med åldersgaggigheten.
Moridin skrev:Den som har rekordet från nobelprisutdelning till kvacksalvare är nog Richard Dawkins mentor Nikolaas Tinbergen (som jag i övrigt har stor intellektuell respekt för). Redan i sitt acceptanstal spred han pseudovetenskap om autism.
Optimystisk skrev:Tinbergen hade väl t.ex. ett eget barn med autism? Vilket man väl kan jämföra med alla dessa personer som vill bli coacher och terapeuter efter att ha själva botat sig från sitt eget missbruk/problem. Dom tror att den metod som hjälpte i deras enskilda fall kommer att hjälpa alla... ja ni vet.
Användare som besöker denna kategori: DK och 2 gäster