Har debatterat utan framgång, med min vän inom KMR. Då jag påpekade det lustiga i att Peter Anstrin som är KMRs fronfigur, gjort OT 7, ett steg inom scientologin som innebär att man befriar sig från kroppsthetaner, själar som klibbat sig fast på kroppen typ

Att han skulle vara den rätta att vilja hjälpa människor som råkat illa ut inom psykiatrin, var något som verkade helt knäppt enligt mig. Min vän känner dock inte till något om OT 7 och detta med kroppsthetanerna var inte verkligt för honom. Det finns således ingen önskan av människor inom den scientologiska sfären att ta reda på vad dessa hemliga nivåer innebär. Ialla fall inte på det enkla och billiga sättet; internet.
Jag föreslog att KMR istället skulle hjälpa psykiskt sjuka, kanske som ledsagare eller som medmänniskor, beroende på graden av sjukdom, såklart. Visst fattar jag att det vore direkt olämplig, men jag ville bara få reda på hur långt deras altruism egentligen sträcker sig 8)
Detta hade KMR inte alls för avsikt att göra. Deras mål är att bekämpa psykiatrin och på så vis hjälpa en större mängd människor som råkat ut för övergrepp inom psykiatrin, samt i förlängningen avskräcka andra från att söka hjälp.
Jag ska snart träffa min vän under avspända former på en tur i skärgården. Han vill dock inte diskutera scientologin med mig.
Kanske för att jag är mer verbal. Det tänker jag ta hänsyn till, även om det är synd, för han blir enligt mitt förmenande utnyttjad av scientologerna.
Han var heroinmissbrukare tidigare och har missat så mycket i livet ändå. Utbildning bl.a.