mvh
Trilobite
Jag blev rekommenderad LCHF av min diabetssköterska då jag fick diabetes 2 häromåret men jag blev ganska fundersam då jag häromdagen läste om ett norrbottenprojekt som man startade för ganska länge sedan och som gick ut på att få¨ner hjärtkärlsjukdomarna. Man hade lyckats väl med det, men nu sedan allt fler börjat gå På LHCF- diet så har antalet med dessa sjukdomar ökat igen.Jacob skrev:Hej, förresten,
Jag heter "Jacob" och är ny här. Jag har följt LCHF-kost ganska väl under ett par veckor nu och tappat ett par kg!
Förutom det, mår jag bättre rent allmänt. Har inte längre de där typiska blodsockerfallen efter lunch och när jag kommer hem från jobbet.
Jag har plötsligt blivit mer aktiv i mitt liv. Jag rör på mig mer, jag sover bättre, jag är piggare och gladare på dagarna.
Känner mig mer manlig på något sätt. Mer i mitt rätta element. Mer självsäker och målmedveten än på mycket länge.
Det känns ibland som att min nya kost får mig att tillverka en massa bra ämnen i kroppen, typ: endorfiner(?)
Känner inget större behov av varken godis eller öl längre.
Ja, det här är ju bara en liten anekdot som inte bevisar någonting alls, men det är så det är,
och det är i alla fall delvis därför som jag är här nu.
God kväll från en nybliven "sektmedlem"!
Jag kan t.ex. köpa att det är bättre med riktigt smör än med lättmargariner o.s.v p.g.a. den lägre graden av tillsatsämnen, att det mättar mer och att man därför skulle äta mindre totalt sett (Vilket ju inte är säkert - man kanske bara vänjer sig?) men den här studien gjorde mig ganska orolig. Sedan vet man väl bara att den dieten går bra under ett år men sedan?