Ny Bioinitiative-rapport

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
nide_j

Ny Bioinitiative-rapport

Inlägg av nide_j » mån 14 jan 2013, 14:21

Tydligen har Lennart Hardell et al kommit ut med en ny rapport där de igen påstår att mobiler orsakar cancer. Det är en uppdatering av den gamla kritiserade rapporten. Jag har ännu inte hittat någon kritik förutom en indisk tidskrift som avfärdar den som biased.
Show me the science!

nide_j

Re: Ny Bioinitiative-rapport

Inlägg av nide_j » tis 15 jan 2013, 11:26

Och här är Mona Nilssons debattartikel som ett brev på posten.
Show me the science!

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tis 15 jan 2013, 13:06

Anna, 16, i DN skrev:När vi började på skolan fick alla var sin läsplatta. Jag blev verkligen glad när jag hade fått den, men det har sina följder. Jag har faktiskt blivit helt beroende av den. Jag använder den hela tiden fastän mina föräldrar tjatar på mig varje dag att jag ska stänga av den. Jag umgås knappt med min familj längre och när jag väl gör det så känns det som om vi bråkar hela tiden. De tycker att jag är inne på internet hela tiden. Hushållsarbete hjälper jag inte till med över huvud taget, fast jag städar mitt rum och så vidare. Det här med läxorna fungerar inte heller särskilt bra. Jag orkar liksom inte plugga, jag vill bara ligga i sängen och surfa. Jag är trött hela tiden och har ofta ont i huvudet. Finner ingen motivation till livet. Innan jag började gymnasiet tränade jag väldigt mycket, uppemot fem sex gånger i veckan, men nu orkar jag inte det längre.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 15 jan 2013, 13:49

Men det hade säkert varit samma sak om den varif ansluten med tråd.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tis 15 jan 2013, 13:54

kipphebel3 skrev:Men det hade säkert varit samma sak om den varif ansluten med tråd.
Javisst! De problem som kan uppstå ligger inte där Mona&co härjar.

Skriv svar