En aggressiv ovetenskaplig sekt

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Re: En aggressiv ovetenskaplig sekt

Inlägg av Dûrion Annûndil » tis 07 okt 2014, 07:22

Efter att ha läst partiledarens partiprogram och sett hans youtube-inlägg, så kan man väl i alla fall konstatera att han har en tämligen rutten människosyn. Hans syn på utlänningar närmar sig den nazistiska om Undermänniskor, och hans syn på demokrati närmar sig den fascistiska - där partimedlemmar och väljare måste kontrolleras att följa ledarens fulländade klarsyn över vad som är bäst för alla... Verkar vara ett enmansparti mer än en sekt.
Blåögd cyniker, pessimistisk livsnjutare.

Nemesis

Inlägg av Nemesis » tor 09 okt 2014, 21:39

En sektledare utan sektmedlemmar?
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella

Galileo

Inlägg av Galileo » tis 14 okt 2014, 07:09

Om det inte bara är en utstuderad form av humor (jag smålog lite kort i början av videon..) så är det väl mest att betrakta som tragiskt. Om arv och miljö har format denna människa kan han inte haft det lätt. Kanske någon komplicerad sjukdomsbild?

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » tis 21 okt 2014, 11:18

Martin har svarat alla (?) som skrivit i denna tråd, på sin blogg.

VoF – Den aggressiva ovetenskapliga sekten diskuterar Vetenskapliga partiets partiledare.(Arkiv)

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 21 okt 2014, 11:29

Vet inte om jag skall skratta eller gråta...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 21 okt 2014, 12:11

Jag har kallat partiet för "enmansparti" i ett tidigare inlägg, vilket grundaren/partiledaren verkar hänga upp sig på.
Efter PK-Jonas eftervalsanalys kan jag möjligen tänka mig att korrigera till "tremannaparti".

http://www.pkjonas.se/2014/10/14/efterv ... partierna/

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 21 okt 2014, 13:23

Jag har kallat partiet för "enmansparti" i ett tidigare inlägg, vilket grundaren/partiledaren verkar hänga upp sig på.
Efter PK-Jonas eftervalsanalys kan jag möjligen tänka mig att korrigera till "tremannaparti".
Frågan är om det spelar någon roll. Kan man ens tala om ett parti om man har mindre än 10 röster?
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Nemesis

Inlägg av Nemesis » tis 21 okt 2014, 21:02

PK-Jonas missade några godbitar från Vetenskapliga partiet/Martin Gustavsson. Titlarna talar för sig själva:

Ryssland kriminaliserar GMO – Vladimir Putin är en god man
MH17 – Var det Ukrainas, Putins, Judarnas, alkoholens, kristendomens eller bögarnas fel?
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella

Skriv svar