Carl B Hamilton om kött

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
Johannes

Carl B Hamilton om kött

Inlägg av Johannes » mån 08 feb 2016, 16:22

http://www.dn.se/debatt/gor-upp-med-den ... tionismen/

Det förvånar att en person som annars ger intryck av att vara intelligent har missat grundproblematiken så grundligt.
Kött producerat och importerat från Holland och Tyskland beskrivs i vämjeliga ordalag och produktionen sägs av WHO vara klassat som ”ett av de största hoten mot mänsklighetens hälsa” på grund av sitt antibiotikainnehåll.
Någon på DNs debattredaktion borde väl ändå känna till att problemet med antibiotikaanvändning i djurhållning inte främst handlar om antibiotikainnehållet i köttet? Är ekonomiprofessorn så ideologiskt förblindad att han inte förmår ta till sig även förhållandevis enkla naturvetenskapliga resonemang?

Användarvisningsbild
Anders G

Re: Carl B Hamilton om kött

Inlägg av Anders G » mån 08 feb 2016, 17:10

Den varianten av faktaresistens är och har varit vanlig.
Tur att jag inte har några sådana blinda fläckar själv, det gör det lättare att förfäras av fenomenet hos andra.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » mån 08 feb 2016, 20:04

Vi kanske bör vara försiktiga med att sprida fakta. Det kanske leder till faktaresistens?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
ttias

Inlägg av ttias » mån 08 feb 2016, 21:42

Jag blev injicerad med avfödas fakta som liten och har sedan dess inte haft några problem. Målet måste ändå vara hjordimmunitet.
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.

Skriv svar