Kritiska experiment finansierade genom crowdfunding?

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
DWP

Re: Kritiska experiment finansierade genom crowdfunding?

Inlägg av DWP » fre 21 jun 2019, 11:18

Anders G skrev:
tor 20 jun 2019, 21:50
Nu tror jag du skäller under fel träd. Det är ju inte hyresgästerna som bluffar.
Ironi och satir är ofta ett bra sätt att få tankar som är värda att tänkas upp till ytan. Det är klart att hyresgästerna inte bluffar. Möjligen ägnar de sig åt milt självbedrägeri när de försöker se sina kläder som mer rena än de i verkligheten är, då de ju har begränsade möjligheter att göra något åt saken. Att utmana sin hyresvärd med krav på bevis är kanske inte något man gör lättvindigt om hyreskontraktet hänger på en god relation med någon som kan hantera hårda papper lika bra som en Japansk origamimästare. Det behövs att någon annan tar denna fight! - någon vars tak över huvudet inte äventyras även om många blir sura. Någon som i grunden delar VoF:s grundfilosofi, är skolad inom ämnet nog att vara värd att lyssna på och dessutom är kryddad med en god portion av ignorans för konfliktrisk. Det senare har jag personligen blivit väl varse om, men det är en annan historia som jag hoppas kunna återkomma till...

DWP

Re: Kritiska experiment finansierade genom crowdfunding?

Inlägg av DWP » fre 26 jul 2019, 19:15

Har nyligen fått mitt Twitterkonto "suspended", inte osannolikt med anledning av mitt engagemang i strid med rådande "marknadskrafter" som förespråkar viss typ av användning av avjoniserat vatten. Om någon är intresserad av en folklig sammanfattning och bakgrund av dessa "marknadskrafter" så har det just dykt upp en video, som förhoppningsvis överlever åtminstone ett litet tag: https://www.youtube.com/watch?v=wGr3inZYeLw . En annan, mer traditionell skriftlig betraktelse, finns fortfarande att återfinna på http://openexperiment.se/ .

Hoppas alla har det skönt i sommarvärmen och goda tvättmöjligheter för alla svettiga T-shirts och soggiga badhandukar!

Skriv svar