Holografisk Verklighet

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
trilobite

Re: Holografisk Verklighet

Inlägg av trilobite » fre 25 jul 2008, 12:45

patrik skrev:Trilobite
Cold Fusion är nersmutsad av de som inte vill att de ska finnas. Sen får du säga vad du vill jag vill inte argumentara.
Tja - med tanke på att man inte lyckats uppehålla ens vanlig fusion trots saftig forskning samt att man faktiskt vet oerhört mycket om förutsättningarna för kärnreaktioner (mer än du verkar förstå) undrar jag varför du anser att man försöker "smutsa ned" Kall Fusion (som det heter på svenska). Snarare övergav man idén när det visade sig att den inte var möjlig.

De experiment som vissa personer påstår lyckats har tagits på allvar och man har försökt upprepa försöken, men det har inte gått vilket tyder på att det helt enkelt handlar om bedrägeri - i synnerhet som fysiken stödjer att det inte borde gå.

Du blir faktiskt tvungen att diskutera om dina påståenden skall tas på allvar - vad har du för information som tyder på att man kan starta kalla fusionsreaktioner?
Patrik skrev:förutom Decartes
Vad har du för skäl att tro att han hade rätt? Han höftade ju bara till det. Vad yrar du om att talkottkörteln är viktig i världens religioner? Referens tack.
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

JB

Inlägg av JB » lör 23 aug 2008, 16:18

patrik skrev:
Det har jag gjort. Flertalet gånger till och med. Men några svar har jag inte alltid fått. Skulle bli glad om du kunde svara på mina frågor längre upp i tråden. (ex. Vad är fri energi?)
Fri energi är när du tillför lite energi och får ut mer energi, t.ex. Cold Fusion som är förnekad av mainstream vetenskapen, samt Zero-Point Energy som är ännu mer förnekad då den kommer ifrån UFO teknologi. Jag rekommenderar http://www.theorionproject.org/, men även The Disclosure Project av Dr. Steven Greer. Han höll en presskonferens 2001 om just UFOs med mål att få komma in i kongressen, vilket inte skett än för då hade vi inte brytt oss om oljepriset idag utan istället njutit av en teknologi som jag antar att ingen av er tror existerar.
Tack för att du bemödat dig med att besvara en fråga. Om du kunde besvara alla andra frågor jag ställt skulle det uppskattas.

En värmepump är alltså ett exempel på fri energi?

/Jonas

Användarvisningsbild
patrik

Inlägg av patrik » tis 09 sep 2008, 16:55

Hej, ledesen att jag inte svarat.

För att kunna förklara allt så krävs det en ny syn på det vetenskapliga. T.ex. alla paradoxer och avvikelser som förekommer går att förklara om man ändrar lite på den vetenskapliga modellen.

Jag har under de senaste 3veckorna läst igenom denna bok: Shift of the Ages: Scienetific proof for Acension
Bild

Och är snart klar med bok nummer 2 av 3, vilket är denna: Science of Oneness
Bild

I prologen till bok två kan man läsa:
"What if everything you thought you knew about science, and its connection to spirituality, was wrong?

What if you woke up one day to discover that the entire nature and structure of the Universe had actually eluded all of mainstream science up until that moment? Could such a thing be possible?"

Jag ska läsa ut andra boken, sen kommer jag läsa tredje och med stor sannolikhet lär jag komma tillbaks till detta forum och berätta om dessa böcker. Då information som är sammanställd är helt otrolig! Författaren har skrivit böckerna med utrymme för att ifrågasätta eftersom han gör det under tiden man läser. Men informationen som presenteras är helt ofattbar och sammabinder allt i en komplett modell för hur universum fungerar.

Om jag kan ta mig tid och läsa det så kan även du som läser detta göra det (om du nu kan engelska). Själv sitter jag med ett lexikon för att översätta ord emellanåt. Men böckerna är något som kommer bli stort under de närmsta åren och endast den råbarkade ignoranta, dumma, döva och blinda skeptikern kan blunda för allt som dessa böcker löser, som mainstream vetenskapen inte kan förklara med nuvarande modell.

Allt jag pratat om i denna tråd sammanbinds på ett väldigt bra sätt och förklarar ännu mer hur universum fungerar än vad jag gjort, och samtidigt är det vetenskapligt med experiement som bekräftar varandra och informationen som förmedlas.

Vill du veta hur universum fungerar, då ska du läsa de två böckerna (även den tredje) och i dem finns det massor av presenterade vetenskapsmän man kan gå vidare in på om man vill fördjupa sig ännu mer. Detta är 2000-talets viktigaste böcker och information är sammanställd ifrån den allra senaste vetenskapen och problemen med strängteorin och kvantfysiken förklaras ur ett nytt perspektiv som löser alla paradoxer och avvikelser.

(sen kan ju skeptikern alltid säga vad han/hon vill, men läser man inte böckerna så är man ju bara ignorant om man ska ha en åsikt)

mvh
Patrik

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 09 sep 2008, 16:58

/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » tis 09 sep 2008, 21:32

patrik skrev:Allt jag pratat om i denna tråd sammanbinds på ett väldigt bra sätt och förklarar ännu mer hur universum fungerar än vad jag gjort, och samtidigt är det vetenskapligt med experiement som bekräftar varandra och informationen som förmedlas.
Nu har ju du emellertid med stor nit visat att du inte är intresserad av vetenskaplig, evidensbaserad och empirisk kunskap, så varför skulle det plötsligt bli intressant med sådant?
patrik skrev:(sen kan ju skeptikern alltid säga vad han/hon vill, men läser man inte böckerna så är man ju bara ignorant om man ska ha en åsikt)
Medan du ska ha en åsikt om vetenskap, menar du? Inser du hur mycket essentiella böcker som du inte har läst? Eller är du ignorant?

Användarvisningsbild
mattias73
Kontakt:

Re:

Inlägg av mattias73 » ons 11 feb 2009, 08:58

patrik skrev:Hej igen

Ni har uppenbart inte noggrant läst igenom http://www.hemligheten.nu och kollat upp vem Victor Zammit är, eller sett intervjuver med honom. Om jag har fel, så har ni inte förstått att det finns TVÅ tankesätt som jag sa tidigare:

"Det finns två sorters människor, de som tror på materia (fysisk fast form), och de som tror på medvetenhet (abstrakt)."

patrik
Om Patrik tillksriver sig till den andra sorten, måste det innebära att han inte tror på materia. Jag skulle i så fall vilja se honom springa rakt in i en bergvägg i full fart utan att notera dess existens...
"Alla andra har fel - det är bara vi som har rätt" - Annika Dahlqvist i SVT
Driver podcasten och bloggen "Ja é skeptisk": http://jageskeptisk.wordpress.com
Mail: jageskeptisk@gmail.com

Användarvisningsbild
take

Inlägg av take » ons 11 feb 2009, 15:56

patrik skrev:Hej, ledesen att jag inte svarat.

Jag har under de senaste 3veckorna läst igenom denna bok: Shift of the Ages: Scienetific proof for Acension

Och är snart klar med bok nummer 2 av 3, vilket är denna: Science of Oneness

I prologen till bok två kan man läsa:
David är väldigt snäll till sina läsare, han varnar dem för att de kan bli utpekade som crackpots.

http://www.scribd.com/doc/459473/Shift- ... id-Wilcock
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

JB

Inlägg av JB » mån 23 feb 2009, 15:27

Hej Patrik!

Vad bra att du läser böcker, det ska man göra. När du är klar med de du läser, kan jag rekommendera ett par andra böcker:

Chemistry, av Martin Silberberg
Bild
http://highered.mcgraw-hill.com/classwa ... 0072558202

Universe av Roger A. Freedman och William J. Kaufmann
Bild
http://bcs.whfreeman.com/universe/defau ... id=0&rau=0
Ett par kapitel finns att ladda ner som pdf på http://www.whfreeman.com/college/kaufmann5.htm

Båda böckerna finns i välsorterade boklådor och även på internet.

Informationen som presenteras i dessa böcker är helt ofattbar och sammabinder allt i en komplett modell för hur universum fungerar.

Någon som är insatt i fysik kanske kan rekommendera en bra bok inom det ämnet som tar upp strängteori och kvantfysik.

Vill du veta hur universum fungerar, då ska du läsa de två böckerna och i dem finns det massor av presenterade vetenskapsmän man kan gå vidare in på om man vill fördjupa sig ännu mer. Detta är väldigt bra böcker och information är sammanställd ifrån den allra senaste vetenskapen.

Allt som presenteras sammanbinds på ett väldigt bra sätt och förklarar ännu mer hur universum fungerar än vad jag gjort, och samtidigt är de vetenskapliga med riktiga experiment som bekräftar varandra och riktig fakta som förmedlas.

Om jag kan ta mig tid och läsa dem så kan även du göra det. Sen kan ju du alltid säga vad du vill, men läser du inte böckerna så är du ju bara ignorant om man ska ha en åsikt.

/Jonas

Skriv svar