Vår egen Martin Rundkvist i SVT:s Vetenskapsmagasinet

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
Johan Sperling

Vår egen Martin Rundkvist i SVT:s Vetenskapsmagasinet

Inlägg av Johan Sperling » tis 14 dec 2004, 17:23

Se vår egen Martin Rundkvist (styrelsen, Folkvett-redaktionen) uttala sig om Historiska museets omläggning i SVT:s program Vetenskapsmagasinet som sändes måndagen den 13 december.

http://4711.net/?2855&dom=svt.se

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inlägg av FudoMyoo » ons 29 dec 2004, 15:34

Vad kul! Först Jeopardy Grandmaster och nu det här. Du börjar bli en riktig kändis. Vad blir härnäst, dokussåpor? :wink:
Ordnung muss sein.

Användarvisningsbild
MartinR
Kontakt:

Inlägg av MartinR » lör 01 jan 2005, 12:10

Ja, min agent håller på att förhandla om en del bra grejor. Jag skall förmodligen demonstrera mina mediala förmågor i TV5 under våren, i programmet "Förnimmelse av Prostitution". Jag kommer där att vara en såkallad mediehora. Vidare har jag ett närradioprogram på gång ihop med Sanna Ehdin där vi kommer att testa homeopatiskt knark i direktsändning och betygssätta deephouseklubbar. Dessutom förstås mina vanliga invigningar av shoppingcenter och hälsokostbutiker som är så uppskattade. Jag är själens krigare!

Martin Rundkvist

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inlägg av FudoMyoo » sön 02 jan 2005, 03:59

:lol: :lol:
Vidare har jag ett närradioprogram på gång ihop med Sanna Ehdin där vi kommer att testa homeopatiskt knark i direktsändning och betygssätta deephouseklubbar.
He, troligtvis kommer det iallafall vara billigare och ha mindre biverkningar än den äkta varan..

Hälsa gärna din brorsa vid tillfälle och Gott Nytt 2005!
Ordnung muss sein.

biitar

Re: Vår egen Martin Rundkvist i SVT:s Vetenskapsmagasinet

Inlägg av biitar » sön 16 jan 2005, 21:26

Johan Sperling skrev:Se vår egen Martin Rundkvist (styrelsen, Folkvett-redaktionen) uttala sig om Historiska museets omläggning i SVT:s program Vetenskapsmagasinet som sändes måndagen den 13 december.

http://4711.net/?2855&dom=svt.se

ARGH!

Krimminelt!

Så mycket snack om öppenhet och 24h myndigjhet, men bara så länge du använder produkter av valda tillverkare ...

Om man nu är public service ... Varför använder man inte format på sina filer som är öppna och publika?!

Användarvisningsbild
Foo Bar Baz

Inlägg av Foo Bar Baz » mån 17 jan 2005, 00:13

biitar skrev:Om man nu är public service ... Varför använder man inte format på sina filer som är öppna och publika?!
Min gissning är att det härrör ur ignorans. Således borde ökad information råda bot på situationen.

biitar

Inlägg av biitar » mån 17 jan 2005, 21:07

Foo Bar Baz skrev:
biitar skrev:Om man nu är public service ... Varför använder man inte format på sina filer som är öppna och publika?!
Min gissning är att det härrör ur ignorans. Således borde ökad information råda bot på situationen.
Mjo, sant ... men folk vill inte lyssna ... de är fortsatt glada över att använda det som är bekvämt och vägrar pröva på något nytt ...

Användarvisningsbild
Foo Bar Baz

Inlägg av Foo Bar Baz » tis 18 jan 2005, 13:32

biitar skrev:Mjo, sant ... men folk vill inte lyssna ... de är fortsatt glada över att använda det som är bekvämt och vägrar pröva på något nytt ...
Jag är övertygad om att tillgänglighet är viktigt för public service-sajter, och jag vet till yttermera visso att åtminstone SR behandlar frågan på sin webbplats. Således borde det inte vara en synpunkt som det är omöjligt att vinna gehör för.

Men nu har vi bestämt hamnat off topic.

biitar

Inlägg av biitar » tis 18 jan 2005, 17:38

Foo Bar Baz skrev:
biitar skrev:Mjo, sant ... men folk vill inte lyssna ... de är fortsatt glada över att använda det som är bekvämt och vägrar pröva på något nytt ...
Jag är övertygad om att tillgänglighet är viktigt för public service-sajter, och jag vet till yttermera visso att åtminstone SR behandlar frågan på sin webbplats. Således borde det inte vara en synpunkt som det är omöjligt att vinna gehör för.

Men nu har vi bestämt hamnat off topic.
Jo, en bra sak är att hela tiden försöka använda sig av de alternativ som finns(om man nu vill använda dem förstås), så folk inser att människor inte enbart använder windows och IE.

/Joel

Skriv svar