"Jag har inte läst hela tråden"

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

"Jag har inte läst hela tråden"

Inlägg av Linda Kall » ons 27 jan 2010, 22:09

Det börjar skava lite mot bjälken i mitt öga att folk börjar sina inlägg med kommentaren "Jag har inte läst hela tråden, men...".

Kanske kunde forumreglerna innehålla något glatt tillrop av typen: "Läs hela tråden innan du gör inlägg i den. Om tråden är längre än du orkar läsa är chansen mycket stor att det du har att säga redan har sagts bättre av någon annan".

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Re: "Jag har inte läst hela tråden"

Inlägg av FudoMyoo » ons 27 jan 2010, 22:16

Nu har inte jag läst hela den här tråden, men jag tror att vi behöver mer uppstyrda regler kring hur man får skriva inlägg här på forumet. Det är på tok för anarkistiskt.
Ordnung muss sein.

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » ons 27 jan 2010, 22:17

FudoMyoo skrev:Nu har inte jag läst hela den här tråden, men jag tror att vi behöver mer uppstyrda regler kring hur man får skriva inlägg här på forumet. Det är på tok för anarkistiskt.
Om du hade läst tråden hade du sett att det redan påpekats och dessutom formulerats bättre.

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » ons 27 jan 2010, 22:18

Ja, det är så otroligt svårt att skriva två rader sammanfattning som förtydligar vad som har hänt i just det delområden som personen i fråga kommenterar. Detta var sarkasm.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Användarvisningsbild
Pace

Inlägg av Pace » ons 27 jan 2010, 22:19

Om jag hittar ett bra länktips läser jag nödvändigtvis inte igenom en tråd på 140 sidor, utan postar länken rakt upp och ned. Jag tycker det kan överväga att posta en dubblett än inte alls. Men jag antar att du mer tänker på personers åsikter och liknande (jag har inte läst hela tråden).

Här är ett länktips: http://www.google.se/
"It's the glass pipe fallacy. You can only believe that if you're on crack." | White Wine In The Sun | God will fuck you up! | Pope Song | A Glorious Dawn | Ted Haggard

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » ons 27 jan 2010, 22:22

Jag tycker det är mer enerverande med de som läst men inte förstått.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » ons 27 jan 2010, 22:24

Pace skrev:Jag tycker det kan överväga att posta en dubblett än inte alls.
Fast sluga FUDspridande skribenter kan då posta argument X, med förevändningen att de inte läst tråden, trots att de vet att X redan vederlagts tidigare i tråden. Men men ingen kan begära att vi ska läsa igenom 140 sidor tråd innan vi postar, ibland postar man bara rakt av,liksom.

Man kan använda sökfunktionsrutan, slå upp om tråden redan innehåller ett visst nyckelord, och leta upp det i så fall.
Senast redigerad av 2 kaxiga Z, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » ons 27 jan 2010, 22:24

Pär C skrev:Jag tycker det är mer enerverande med de som läst men inte förstått.
Hur menar du?

Användarvisningsbild
Tony

Inlägg av Tony » ons 27 jan 2010, 22:26

Nu har jag inte läst hela tråden, men illsluga FUDspridande skribenter kan då posta argument X, med förevändningen att de inte läst tråden, trots att de vet att X redan vederlagts. Men men ingen kan begära att vi ska läsa igenom 140 sidor tråd innan vi postar.

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » ons 27 jan 2010, 22:28

Tony skrev:Men men ingen kan begära att vi ska läsa igenom 140 sidor tråd innan vi postar.
Jag begär inte. Jag kräver.

Om alla som tänkte posta i en tråd som är 140 sidor lång istället läste igenom den först skulle de kanske inte posta alls. Vilket i nästan vartenda fall är att föredra, med tanke på vilka individer det brukar vara som gör inlägg med inledningen "Jag har inte läst tråden, men...".

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » ons 27 jan 2010, 22:30

Linda Kall skrev:
Pär C skrev:Jag tycker det är mer enerverande med de som läst men inte förstått.
Hur menar du?
Jo, jag syftar de som har faktiskt har läst tråden, det bara märks inte på det som de sedan skriver.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inlägg av FudoMyoo » ons 27 jan 2010, 22:35

Jag tycker inte vi bara ska kräva att folk läser hela tråden innan de får posta, utan hela forumet.

Då jäklar skulle vi få ner antalet överflödiga inlägg.
Ordnung muss sein.

ohsweetmusic

Inlägg av ohsweetmusic » ons 27 jan 2010, 22:36

kaxiga Z skrev:
Pace skrev:Jag tycker det kan överväga att posta en dubblett än inte alls.
Fast sluga FUDspridande skribenter kan då posta argument X, med förevändningen att de inte läst tråden, trots att de vet att X redan vederlagts tidigare i tråden. Men men ingen kan begära att vi ska läsa igenom 140 sidor tråd innan vi postar, ibland postar man bara rakt av,liksom.

Man kan använda sökfunktionsrutan, slå upp om tråden redan innehåller ett visst nyckelord, och leta upp det i så fall.
Orka! Det är ju bättre att nöta ner motståndet med samma åsikt om och om och om igen.

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » ons 27 jan 2010, 22:37

Pär C skrev:Jo, jag syftar de som har faktiskt har läst tråden, det bara märks inte på det som de sedan skriver.
Aha, du menar som FudoMyoo.

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » ons 27 jan 2010, 22:38

ohsweetmusic skrev:Orka! Det är ju bättre att nöta ner motståndet med samma åsikt om och om och om igen.
Kanske kunde forumreglerna innehålla något glatt tillrop av typen: "Läs hela tråden innan du gör inlägg i den. Om tråden är längre än du orkar läsa är chansen mycket stor att det du har att säga redan har sagts bättre av någon annan".

Låst